Γιατί η νέα BMW 3 Series οφείλει να κάνει τη διαφορά. Θα την κάνει;

Post date:

Author:

Category:

Αλλά και γιατί ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της BMW «δεν θέλει να ακούει άλλες βλακείες» όταν δέχεται επικρίσεις. Ένα ενδιαφέρον θέμα για ένα αυτοκίνητο που αγαπάμε εδώ και δεκαετίες

Πρέπει να έχεις γράψει χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι μιας 3άρας για να καταλάβεις ποιο ακριβώς είναι το επίμαχο. Η BMW 3 Series ήταν, εδώ και δεκαετίες, το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία. Το ορόσημο. Το σημείο αναφοράς. Το αυτοκίνητο που οι άλλοι ήθελαν να φτάσουν. Αλλά δεν έφταναν. Για λίγο.

Δεν είναι ότι ήταν καλύτερα φτιαγμένη από μια Mercedes ή από ένα Audi. Ήταν το ότι μετάγγισε έναν αθλητικό χαρακτήρα ακόμα και στην πιο απλή 3άρα που έβλεπες παρκαρισμένη στην γειτονιά σου.

- Διαφήμιση-

Κι αυτό δεν είχε να κάνει μόνο με τη σχεδίαση που ανέκαθεν ήταν πιο φρέσκια, πιο νεανική, πιο επιθετική. Είχε να κάνει με την αίσθηση και τη δυναμική της οδήγησης.

Θυμάμαι ακόμη εκείνη την αρχαία, με τα σημερινά δεδομένα, BMW 318is. Σε Ε30. Ή και σε Ε36. Ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο που είμαι βέβαιος πως, ειδικά το δεύτερο, αν το είχες άψογα συντηρημένο μέχρι σήμερα, θα μπορούσες να καταλάβεις γιατί η BMW τότε ήτανε πέντε σκάλες παραπάνω από τον ανταγωνισμό.

Έτυχε τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχω αγοράσει να ήταν BMW. Ή μάλλον, δεν έτυχε. Ήταν επιλογή. Ήταν το «κυρία και αλήτισσα». Ναι, μοιάζει με κλεισαρισμένο στίχο από ντέρτι του λαού μας αλλά στην περίπτωση της BMW 3 Series ήταν ακριβώς αυτό. Αν δε, είχες την τύχη να περάσουν και κάποια Μ3 απ’ τα χέρια σου, τότε ήσουν για πάντα τρόφιμος. Ήμουν.

Κάτι όμως άλλαξε στην πορεία. Αν βγάλεις έξω τις ειδικές εκδόσεις, φαίνεται πως η BMW θέλησε να γίνει λίγο Mercedes. Και εκεί ακριβώς, η Mercedes άδραξε την ευκαιρία και έγινε περισσότερο BMW

Την περασμένη βδομάδα, λοιπόν, όταν ο κύριος Klaus Fröhlich, μέλος του Δ.Σ. της BMW ρωτήθηκε από το αυστραλιανό Motoring.com.au σχετικά με το σκεπτικισμό που έχει διατυπωθεί τα πρόσφατα χρόνια και το ότι η BMW χάνει ένα μέρος αυτού του αθλητικού της χαρακτήρα, ήταν απρόσμενα οξύς: «Δεν θέλω να ακούω αυτές τις βλακείες πλέον». Για την ακρίβεια, το είπε πιο χοντρά “I don’t want to hear that shit anymore”.

Όταν το διάβασα, καταρχήν χάρηκα. Είναι από κείνες τις σπάνιες, εξαιρετικά λιγοστές φορές που μπορείς να ακούσεις ένα υψηλά ιστάμενο στέλεχος μιας εταιρείας να λέει ξεκάθαρα τη γνώμη του χωρίς βαρετούς εναγκαλισμούς με τα πρωτόκολλα. Αυτό πίστευε, αυτό είπε και μπράβο του.

Και συνέχισε λέγοντας ότι η καινούργια 3 Series, αυτή με τον κωδικό σασί G20, «πρέπει να νικήσει τους πάντες στη συγκεκριμένη κατηγορία όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης».

Είπε επίσης ότι έχει βαρεθεί να ακούει τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου να λένε «ωωω, αυτή η E46 CSL, ήταν η τελευαία, πραγματική 3 Series».

Όμως ξέρεις Klaus, εδώ δεν υπάρχει καμιά θεωρία συνωμοσίας. Αλλά και εσείς, φίλοι αναγνώστες, μην κοιτάτε που στην Ελλάδα δεν πολυγράφονται αυτά. Τα αιχμηρά. Εξάλλου, υπάρχουν πατρόνοι του «χώρου» που ξέρουν να παίρνουν το χρήμα χωρίς να ανοίγει ρουθούνι

Στο αγγλόφωνο εξωτερικό, όμως, εκεί όπου δεν υπάρχει περίπτερο, εκεί όπου δεν κρέμεσαι από μια χούφτα χιλιάδες αναγνώστες, αλλά σε διαβάζει το παγκόσμιο κοινό, στην παγκόσμια γλώσσα, τα american english, δεν έχεις λόγο να μη γράψεις αυτό που πιστεύεις. Ε, αυτό που πιστεύουν έγραψαν οι άνθρωποι του ειδικού Τύπου στο εξωτερικό.

Την ίδια άποψη τυγχάνει να έχω και εγώ. Ότι σε μερικές περιπτώσεις, για παράδειγμα η 4 Series στις μη Μ εκδόσεις της, έχει περιορισμένη αίσθηση, δεν έχει την ακρίβεια που επιβάλλει το βιογραφικό των προγόνων της και, σε κάποιες περιπτώσεις, καταλήγεις να επιλέγεις μια Mercedes.

BMW_3_Series_2019_4drivers.gr

BMW_3_Series_2019_4drivers.gr

BMW_3_Series_2019_4drivers.gr

Η νέα 3 Series κάνει εμπορικό λανσάρισμα στις 9 Μαρτίου του 2019. Για αρχή, με πέντε κινητήρες και ένα εύρος ιπποδύναμης από 184 έως 265 ίππους ενώ το καλοκαίρι αναμένεται η Μ340i. Αργότερα, μια υβριδική έκδοση με αυτονομία για 55 km. The real thing, η Μ3, ως συνήθως, έπεται

Αν η E46 CSL ήταν η τελευταία πραγματική 3 Series; Με κάποια κριτήρια, ναι. Ήταν μαζεμένη σε διαστάσεις, είχε εξωφρενικό ήχο, τρελή δίαιτα και σε άφηνε να πατάς στις μύτες των ποδιών σου. Την είχα οδηγήσει για λίγο και ήταν τρελή εμπειρία οδήγησης. Δεν με νοιάζει που μια καινούργια Μ3 την «πατάει» για πλάκα. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Πάντα το νέο μοντέλο θα «πατάει» το προηγούμενο. Προβλέψιμο και νομοτελειακό. Ε, και; Και με τραίνο πάω πιο γρήγορα. Τι έγινε;

Η CSL ήταν ένα καθαρόαιμο, βασισμένο σε ένα αυτοκίνητο-μαϊντανό που το έβλεπες σε basic μορφή στον οδοντίατρο απέναντι. Αυτό δεν ήταν εύκολο, ειδικά σε μια εποχή που δεν βασιζόταν στην υπερπληθώρα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως συμβαίνει σήμερα.

Πιστεύω, επίσης, πως από όλα τα μοντέλα της δυναμικής γκάμας της Μ, η Μ2 είναι το πιο σωστό. Γνήσιος απόγονος. Ξεκάθαρα. Αλλά η M2 δεν είναι 3 Series. Είναι 2 Series. Σωστά;

Επίσης, οποιοσδήποτε βλέπει τη συνολική εξέλιξη της αγοράς, μπορεί να καταλάβει ότι καθώς οι προμηθευτές είναι προσβάσιμοι πλέον από όλες τις εταιρείες, είναι λογικό τα αυτοκίνητα να είναι πακτωμένα με πάρα πολλή τεχνολογία, πολλές διασυνδέσεις και ένα κάρο ηλεκτρονικές ευκολίες. Επίσης νομοτελειακό.

Δεν μπορούμε να γινόμαστε ρομαντικοί με το παρελθόν. Αν θες κάτι πιο παλιό και ανόθευτο, τράβα πάρ’ το μεταχειρισμένο. Αυτό που ξέρω όμως είναι ότι η νέα 3άρα οφείλει να ξαναγίνει το πιο σπορτίφ σεντάν στην κατηγορία. Γράψε λάθος. Να ξαναγίνει το πιο σπορ σεντάν στην κατηγορία

Να μεταδίδει περισσότερη αίσθηση από την προκάτοχό της, να αποδείξει ότι η νέα τεχνολογία αμορτισέρ που πρεσβεύει θα ανεβάσει σε ένα πιο υψηλό επίπεδο τη σπορ εμπειρία κα την άνεση και να φανεί στην πράξη πως η μείωση κατά 55 kg του συνολικού της βάρους αλλά και τα υποπλαίσια από αλουμίνιο θα δώσουν εκείνα τα αναγκαία χαρακτηριστικά ώστε να γίνει πάλι το case study της κατηγορίας.

Εύχομαι μέσα σ’ όλη τη χλαπαταγή των νέων εξελίξεων και το στραγγαλισμό που δέχονται οι εταιρείες ώστε να μετατρέψουν τα αυτοκίνητα τους σε κινούμενα living room γεμάτα οθόνες, το στοιχείο αυτό να μην κρυφτεί κάτω από άπειρες στρώσεις εκπολιτισμού. Η 3άρα οφείλει να είναι εξαιρετική. Ας γίνει​. 

Photo: bmw

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει