Ή αλλιώς ”Range Anxiety” όπως λέγεται διεθνώς ο όρος που αναφέρεται στο άγχος που καταλαμβάνει τον οδηγό που μένει από καύσιμο. Εν προκειμένω από ρεύμα
Με το ηλεκτρικό BMW i3 στα νότια. Λίγο μετά παίχτηκε το θρίλερ με τίτλο «Άγχος Αυτονομίας»
Σου ‘χει τύχει να ‘χεις δει λαμπάκι εδώ και ώρα; Να ζεις το στρες του «φτάνω – δε φτάνω»; Ψάχνοντας για το επόμενο βενζινάδικο ή, στη χειρότερη, να ΄χεις μείνει και να περπατάς με το μονόλιτρο της Coca Cola για γέμισμα με αμόλυβδη μέχρι την επόμενη αντλία;
Κι όμως υπάρχει χειρότερο.
Να ‘σαι με το άγχος αυτονομίας του ηλεκτρικού. Οδηγώντας τις προάλλες ένα BMW i3 ξανάζησα το θρίλερ.
Οι κατασκευαστές των EV (Εlectric Vehicles) το ξέρουν καλά. Μέχρι να αναπτυχθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης μπαταριών, τουλάχιστον μέσα και γύρω από τα μητροπολιτικά κέντρα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια υπέροχη πρόταση εντός down town. Και μόνο
Το σημαντικότερο πλεονέκτημα;
Ξεχνάς το βενζινάδικο.
Επίσης είσαι eco friendly, αν «την έχεις ακούσει» με τη διάσωση των κορμοράνων.
Και βέβαια λόγω φουτουριστικού design δεν θυμάμαι άλλο αυτοκίνητο τα τελευταία δυο τρία χρόνια που να ‘χει συγκεντρώσει περισσότερη προσοχή απ΄όση το BMW i3 που είναι μια κινητή πασαρέλα. Εξ ου και είσαι trendy στις μικρές ηλικίες που δεν ξέρουν και πολλά για trail braking, lift off ή ρετρό χειροκίνητα
Mε το ΒMW i3, αν πατήσεις βαθιά το γκάζι επιταχύνει σαν τουρμπάτη 335i. Χωρίς πλάκα. Έτσι, όμως, κινδυνεύεις να παρασυρθείς και να χάσεις το νόημα της ηλεκτροκίνησης. Γιατι ναι μεν οι κιλοβατόρες είναι γλυκιές και το i3 πάει «σφαίρα» αλλά μαζί πάει περίπατο και η αυτονομία. Και σε πιάνει άγχος τρελό
Ζώντας το θρίλερ
Έτυχε να βρεθώ αρκετά χιλιόμετρα μακριά από το πλησιέστερο σπίτι -για να μην πω μπαλαντέζα- και με το πόδι να πατά το δεξί πεντάλ κυριολεκτικά σα να ΄χει αβγό μελάτο από κάτω ίδρωσα για να βρω κάπου την ψυχολογική μου ανακούφιση: μια πρίζα σούκο.
Το άγχος αυτονομίας φυσικά μεγαλώνει αν έχεις βάλει κλιματισμό, αν φορτίζεις το κινητό σου, αν ακούς μουσική ή αν τέλος πάντων ο καιρός είναι πολύ ζεστός ή πολύ κρύος.
Τότε, οι μπαταρίες «δουλεύουν» περισσότερο.
Συμπέρασμα: η ηλεκτροκίνηση έχει σίγουρα μέλλον.
Οι Μ.Ε.Κ. (μηχανές εσωτερικής καύσης) κάποια στιγμή θα στραγγίξουν. Και το efficiency ήδη κυβερνά. Αλλά η καθολική χρήση ηλεκτρισμού έχει ακόμα δρόμο.
Τουλάχιστον σε χώρες τύπου Ελλάδα.
Photo: Γ. Σεφέρος / Fortune magazine / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.