Επίκαιρο: Γιατί η νέα BMW Σειρά 1 είναι ο Τσίπρας της αυτοκίνησης;

Post date:

Author:

Category:

BMW Σειρά 1-τσιπρας-4drivers.gr

Μόλις βγήκαν οι φωτό της νέας BMW 1 Series. Και μόλις ο Αλέξης πήρε το μήνυμα της κάλπης. Υπάρχει μια ομοιότητα εδώ. Έστω και αν δεν φαίνεται με την πρώτη

Αν σας αρέσουν τα αυτοκίνητα και πριν κατηγορήσετε τον Αλέξη ως τον μέγιστο εκπρόσωπο της ιστορικής κωλοτούμπας («Go home, κ. Μέρκελ», «ζουρνάδες», «θα σκίσω τα μνημόνια» και άλλα φαιδρά), καλό είναι να θυμόμαστε πως μία ανάλογη, ιστορική κωλοτούμπα λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες.

Είναι το λανσάρισμα της νέας BMW Σειρά 1. Δεν θα σας κουράσω με τα βασικά. Θα τα διαβάσετε παντού. Θα μείνω μόνο στην κοσμογονική αλλαγή: είναι προσθιοκίνητη.

Η νέα Σειρά 1 είναι, ουσιαστικά, η πρώτη BMW με μπροστινή κίνηση – αν εξαιρέσουμε την «εσγιουβοειδή» απόπειρα της Active Tourer που, εντάξει, ως άλλου τύπου κατηγορία αυτοκινήτου, με καθαρά «οικογενειακά» κριτήρια για μαμάδες και trendy supermarket έχει ένα άλλοθι.

Ναι, η αλλαγή είναι κοσμογονική. Αφορά μία εταιρεία που βάσισε τη σχέση με τους πιστούς αγοραστές της στη φιλοσοφία της κλασικής διατάξης – δηλαδή, εμπρός κινητήρας και μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Η BMW ήταν η «αριστερή» της αυτοκίνησης.

Η BMW αντιστάθηκε στον κατακλυσμό της μπροστινής κίνησης επί δεκαετίες. Ακόμα και όταν τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας έλαμπαν διά της απουσίας τους και πολλές BMW έβλεπαν το δρόμο ανάποδα, είτε με υπεστροφή αδράνειας σε βρεγμένα στροφιλίκια είτε με υπερστροφή ισχύος και wannabe boy racers.  

Ήταν προς τιμήν της. Ρίσκαρε και κέρδισε τους αγοραστές που τους ενδιέφερε η οδήγηση, η συμμεχοχή στα δρώμενα. Όχι μόνο οι χώροι ή η ευκολία χρήσης.

Η πισω κίνηση ήταν το ιδεολογικό μανιφέστο της BMW. Γι’ αυτό και κάποιο πολύ έξυπνο διαφημιστικό γραφείο, τα χρόνια εκείνα, σκέφτηκε να επικοινωνήσει αυτό το μανιφέστο με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο.

Οι παρακάτω καμπάνιες μιλούν από μόνες τους.

Ατροφικά πίσω πόδια. Δεν βοηθούν, ξέρετε. Εξ ου και οι καμπάνιες επικοινωνούσαν το νόμο της BMW εκείνης της εποχής με την αλήστου μνήμης ατάκα: «Για αυτό δεν έχουμε προσθιοκινητα» 

Οι καιροί άλλαξαν, όμως. Ο μέσος αγοραστής μιας Σειράς 1 ίσως και να μην ξέρει πού μεταδίδεται η κίνηση. Κατά την ταπεινή  μου άποψη, είναι λάθος αγοραστής. Είναι αυτός που δίνεί το «καύσιμο» σε μια ιστορική μπράντα να αλλάζει την πίστη της και να ακολουθεί την πορεία των πολλών.

Γιατί δηλαδή Σειρά 1 και όχι Ford Focus που παραδίδει μαθηματα μπροστινής κίνησης; Ή Golf που είναι σίγουρη λύση μερικές δεκαετίες; Άσε που θα είναι και πιο φτηνά.

Η νέα τάση της BMW στην προσιτή κατηγορία (όσο προσιτή θα είναι η νέα 1 Series) θέλει περισσότερους χώρους, περισσότερα gadgets και μια ομοιογένεια με τους ανταγωνιστές της. Τη συμφέρει; Εμπορικά, μάλλον. Ιδεολογικά; Νομίζω πως όχι. 

Αν θα είναι καλό αυτοκίνητο; Σίγουρα θα είναι. Σχεδόν ό,τι φτιάχνει η BMW είναι καλό. Υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά δεν είναι του παρόντος.

Αλλά το ζήτημα δεν είναι αν θα είναι καλό αυτοκίνητο η νέα Σειρά 1. Το ζήτημα είναι η αλλαγή φιλοσοφίας. Το ζήτημα είναι η ιστορική μεταστροφή μπροστά στα ακόμα μεγαλύτερα και πιο εύκολα κέρδη – σαφώς ένα προσθιοκίνητο είναι φθηνότερο στην κατασκευή του από ένα πισωκίνητο.

Είναι βέβαιο πως το παρόν άρθρο οι περισσότεροι θα το βρουν αδιάφορο. Έως μη αντιληπτό. Είναι ακριβώς όσοι δεν έχουν υποψιαστεί την εξέλιξη της οδήγησης. Οι (λίγοι) υπόλοιποι θα καταλάβουν τι ακριβώς εννοώ.

ΥΓ Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, να διευκρινίσω ότι ο γράφων πολύ θα ήθελε μία Μ2 στο γκαράζ. Κατά προτίμηση, Competition.

Επίσης, να διευκρινίσω πως στη διάρκεια της πολυτάραχης οδηγικά ζωής του έχει διατελέσει κάτοχος της «γριάς» (μίας ΒΜW 518 του ‘90), μίας Ζ4 2.2, μίας 316 Ε46, μίας μετατροπής Μ3 Ε46, μίας Μ3 Ε92 (γνήσιας, λέμε) και ενός «Αλβανού δράκου» (μίας ντριφτάδικης Ε36 Coupe 325). Χωρίς χρονολογική σειρά τα παραπάνω

bmw-1-series-116d

Τα τελευταία δύο χρόνια, εκτελεί χρέη οικογενειακού αυτοκινήτου η εικονιζόμενη. Είναι μία 1 Series 116d. Ναι, δεν είναι τέλεια. Δεν υπάρχει τέλειο αυτοκίνητο.

Οι χώροι για τους πίσω είναι περιορισμένοι, το εσωτερικό πλάτος επίσης, και η μάσκα διασώθηκε κάπως από το face lift μη θυμίζοντας τόσο τον Χάνιμπαλ Λέκτερ της προ-face lift έκδοσης.

Ευτυχώς έχει ακόμα λογικών διαστάσεων «βράγχια». Αντίθετα, η νέα Σειρά 1 μόλις βγήκε από ρινοπλαστική καταστροφή. Κάτι σαν Angry Bird. Μέσα, όμως, δείχνει σούπερ.

Η παλιά ασημί καίει ελάχιστα (μέση εξαμήνου 5.2 lt/100 km ), έχει αυτή τη χαρακτηριστική ελαφρότητα του συστήματος διεύθυνσης όταν οι τροχοί δεν αναγκάζονται να στρίβουν και να μεταδίδουν την ισχύ ταυτοχρόνως, ενώ με το DTC απενεργοποημένο κάνει και ένα ψιλοπαντιλίκι. Είναι πισωκίνητη. Η τελευταία εκδοχή πριν την ιστορική κωλοτούμπα.

Ξέρω, οι καιροί αλλάζουν. Και μάλλον το ίδιο θα λέει και ο  (πρώην αριστερός – και καλά) Αλέξης.

Photo: bmw / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει