Πώς η BMW ανεβάζει επίπεδο με τη νέα X3

Post date:

Author:

Category:

BMW X3

 

Λίγες μόνο ημέρες πριν τη δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας BMW Χ3 επί ελληνικού εδάφους, καταγράφουμε τα σημεία εξέλιξης της σε σχέση με την απερχόμενη έκδοση

Κοιτάζω τις φωτό που ήδη η BMW Hellas έχει διανείμει ενόψει της επίσημης παρουσίασης, σε λίγες μέρες στα Καλάβρυτα. Ναι, το μεσαίο SUV των Βαυαρών είναι, ως συνήθως, εντυπωσιακό.

 

Ταυτόχρονα, έχω την αίσθηση πως δυσκολεύομαι να εντοπίσω με τη μία τις αισθητικές διαφορές. Σαν να αποτελεί μία εξέλιξη του προηγουμενου design σε λεπτομέρειες, και όχι σα να πρόκειται για ένα κατακαίνουργιο μοντέλο.

 

Γιατί τέτοιο είναι. Brand new. Ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο (+50mm) για περισσότερη άνεση, χαμηλότερο κέντρο βάρους με χάλυβα εξαιρετικής αντοχής στην οροφή, ελαφρύτερη κατά 55 kg και τέλεια ζυγισμένη με κάποια 900 kg ανά άξονα.

 

Σύμφωνοι, στο δυτικό κόσμο “νέο είναι το ενδιαφέρον και ενδιαφέρον είναι το νέο”, κατά τη ρήση του μεγάλου συλλέκτη (και όχι μόνον) Δάκη Ιωάννου. Όμως, ακόμα κι έτσι, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Χ3 αυξήθηκαν 14% σε 157.000 μονάδες πέρυσι, παρόλο που το αυτοκίνητο πλησίαζε στο τέλος του κύκλου ζωής του. Δεν μπορώ να το αποδείξω, αλλά έχω την αίσθηση πως οφείλεται, εν μέρει, και από το παραπάνω, ότι δηλαδή το εξελικτικό και όχι τόσο επαναστατικό design στα SUV της BMW τα διατηρεί περισσότερο αειθαλή στο πέρασμα του χρόνου.

 

Η X3 είναι ένα από τα μοντέλα της BMW, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια μονάδες σε δύο γενιές από την αρχική κυκλοφορία 2003. Για να έχετε μια ιδέα, κάποτε η BMW πουλούσε 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα σε όλο της το lineup ετησίως. Και δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε.

Όπως δήλωσε ο Arno Keller, επικεφαλής του project της Χ3, ”το άλμα της άνεσης αλλά και της δυναμικής συμπεριφοράς σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι πολύ μεγάλο”. Mένει να την οδηγήσουμε για να δούμε το κατά πόσον η BMW έχει βρει μια νικητήρια φόρμουλα για τη X3 προσφέροντας βελτιωμένο handling, ευελιξία σε συνδυασμό με μια ακόμα πιο ήσυχη καμπίνα που δεν επηρεάζεται το cocooning της από τις τυπικές ελληνικές εργολαβικές ανωμαλίες

Eπίσης, παρά το γεγονός ότι επιλέχθηκαν μεγαλύτεροι τροχοί 18 ιντσών σε σχέση με αυτούς των 17 ιντσών, η άνεση, όπως γράφεται διεθνώς, βελτιώθηκε. Είναι μια νέα τάση στο πεδίο της κινηματικής, όπως είχαμε διαπιστώσει και απο την πρόσφατη συζήτηση που είχαμε με έναν από τους τεχνικούς του VW Arteon.

 

H X3 προσφέρει, επίσης, περισσότερη πρακτικότητα με έναν πίσω καθίσμα που διπλώνει επίπεδα για να προσφέρει επιπλέον 50 λίτρα χώρου αποσκευών. Για να βελτιωθεί περαιτέρω η άνεση των πίσω επιβατών, η γωνία των διαιρούμενων / πτυσσόμενων καθισμάτων (40:20:40) μπορεί να ρυθμιστεί μεμονωμένα και σε διαφορετικά σημεία. Αυτό το χαρακτηριστικό επεκτείνει την τυπική χωρητικότητα φορτίου από 550 λίτρα σε 1.600 λίτρα. Ο Keller λέει ότι οι αλλαγές κάνουν τη Χ3 πιο φιλική προς την οικογένεια, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για καροτσάκια μωρού.

 

Είναι βέβαιο πως η X3 θα διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο στην πορεία της BMW, πολλώ μάλλον καθώς τα SUV είναι το νέο καθεστώς σημαντικών πωλήσεων στην Ευρώπη.

 

#Διάβασέ το: Τι γίνεται με τα SUV στην Ευρώπη;

 

Ενδεικτικό των διαστάσεων που λαμβάνουν τα SUV στον automotive χάρτη, είναι πως το 2020, η Χ3 θα γίνει το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που ξεκίνησε με κινητήρες εσωτερικής καύσης (και όχι a priori ηλεκτρικό, όπως η σειρά i) που θα αποκτήσει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.  Aυτό, δηλαδή, που θα ανταγωνιστεί τα Mercedes-Benz EQC και  e-tron της Audi.

 

Περισσότερα με οδήγηση της νέας Χ3 τις προσεχείς μέρες. Καλάβρυτα calling.

Photo: BMW / Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει