Γιατί οι κλασικές δοκιμές μπήκαν στο «ψυγείο»;

Post date:

Author:

Category:

 

Ό,τι δεν κάνει κλικς πεθαίνει. Ισχύει και για παλιμοδίτικου τύπου δοκιμές αυτοκινήτων. Τι δεν καταλαβαίνεις;

- Διαφήμιση-

Πόσοι αναγνώστες συνεχίζουν να διαβάζουν αναλυτικές δοκιμές;

Πόσοι ξέρουν τι χρόνο κάνει το αυτοκίνητό τους -το προσωπιικό τους αυτοκίνητο, λέμε, όχι κανένα ξένο και άγνωστο- σε ρεπρίζ 50-80 km/h με 3η; Αλήθεια, εσύ ξέρεις; 

Πόσοι είναι αυτοί που αντέχουν να διαβάσουν ένα ”σεντόνι”, όπως λέγεται στη δημοσιογραφική αργκό, ένα μεγάλο κείμενο;

Πόσοι δεν ξεμπερδεύουμε, αλήθεια, κοιτάζοντας κατευθείαν το συμπέρασμα, δυο-τρεις λεζάντες, φράγκα και τέρμα;

Το ερώτημα δεν είναι υποθετικό. Υπάρχει απάντηση. Και αυτή είναι η εξής: ελάχιστοι.

Στο ψηφιακό ”ωκεανό” με τα shares (ή κοινοποιήσεις) δεν βγαίνει εύκολα η παραπλάνηση. Να υποστηρίξεις, δηλαδή, πως διαβάζουν πολλοί τα άρθρα σου – παρότι, όπως με πληροφόρησε συνάδελφος, μπορείς με λίγα χρήματα να εκτοξεύσεις κλικς με νοικιασμένους servers σε Πακιστανούς που βγάζουν μεροκάματο με μας τους δυτικούς που παλεύουμε με τις επισκεψιμότητες.

Η εμπλοκή μου τα τελευταία πέντε χρόνια με το 4Drivers αποτυπώνει την εξής διαπίστωση: οι δο-κι-μές-δεν-που-λά-νε. Πώς το λένε; Πουλάνε τα θέματα, το concept, το διαφορετικό.

Τι δεν καταλαβαίνεις; Μια ψηφιακή γύρα να κάνεις στις ιστοσελίδες με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και βλέπεις από κάτω τα shares.

Βρες δοκιμές, ακόμα και σε μεγάλα ειδησεογραφικά portal, που να ‘χουν κάνει τριψήφιο και πάνω αριθμό κοινοποιήσεων και έλα να το συζητήσουμε όποτε θες. Αλλά δεν θα ‘ρθεις. Γιατί δεν θα βρεις. 

Το κοινό, πλέον, διαβάζει θέματα. Τσεκαρισμένο και στα πιο διαβασμένα ”ever” στο 4Drivers, καρατσεκαρισμένο και στον ”ανταγωνισμό” των συναδέλφων που δουλεύουν σε μεγάλα ”μαγαζιά”.

Θα διαβάσει τη στροφή που σκότωσε το Group B, το νεότερο drifter στην Ελλάδα, ίσως ένα insider’s θέμα που μπορεί να απευθύνεται σε ακόμα πιο ειδικό κοινό αλλά, στο τέλος, ο άλλος κάτι μαθαίνει, βρε αδερφέ.

Ο κόσμος διαβάζει, ή ορθότερα ίσως κάνει τον κόπο να διαβάσει (καθώς έχουμε γίνει πολύ βιαστικοί, ακόμα και στο σκρολάρισμα) τη δοκιμή ως προσέγγιση, βίωμα, εμπειρία, σασπένς ή, έστω, ένα ωμά διατυπωμένο συγκριτικό. Το τελευταίο σπανίζει περισσότερο κι απ’ τη λευκή τίγρη. Αυτός είναι ο κανόνας.

Η εξαίρεση, απ’ την άλλη πλευρά, αφορά τα αμιγώς οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα. Είτε είναι ενδιαφέροντα hot hatch τύπου Type R, Cupra, RS και τα ρέστα, είτε ακριβές σπορ κατασκευές για τις οποίες θες να διαβάσεις μια ωραία, καλογραμμένη και αναλυτική δοκιμή. Ακόμα κι αν δεν πρόκειται να το αγοράσεις ούτε στην επόμενη ζωή. 

Το μεγάλο, όμως, ευρύ, μαζικό, οδηγοκεντρικά άσχετο κοινό, η θεία μου, ο μέσος πενηντάρης, ο λίγο-πολύ ανυποψίαστος οδηγικά, ακόμα και να διαβάσει για τάσεις υποστροφής, ”μεταφορές βάρους” και αίσθηση συμμετοχικότητας, είναι βέβαιο πως δεν θα καταλάβει γρι.

Θα ψωνίσει με βάση την τιμή, τις ευκολίες, το ”μάτι”, τα βασικά.

Επίσης, πιστεύω πως το προαναφερόμενο κοινό (που είναι τεράστιο, ε;) όχι μόνο δεν θα διαβάσει τα ”σεντόνια” που λέγαμε αλλά και δεν θα υποστηρίξει την όποια εκδοτική προσπάθεια παρά μόνο με το εθιστικό, καθημερινό, αδηφάγο και τελικά ανούσιο σκρολάρισμα.

Ναι, τώρα που όλοι γράφουν δημοσίως και έγιναν ”δημοσιο-γράφοι”, οι κανονικοί τα βρίσκουν ακόμα πιο σκούρα. Μέχρι να το ”πάρεις αλλιώς”, όπου είναι και η ουσία.

ΥΓ Το παρόν κείμενο είναι αφιερωμένο σε αρκετούς νεαρούς που επικοινώνησαν με το 4D εκφράζοντας, καλόπιστα και με ενθουσιασμό, τη διάθεσή τους να μπουν στο ”χώρο”.

Photo: Αλέξανδρος Κορέσσης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει