Θυμάστε τη BMW Z3 Μ Coupe; Ήταν το Shooting-Brake που το ‘φαγε το μαύρο το σκοτάδι. Μήπως, τελικά, είμαστε πολύ συντηρητικοί ως αγοραστές;
Η επονομαζόμενη «παντόφλα» ήταν πολύ ιδιαίτερη. Προσωπικά, την έβρισκα γοητευτική και απείρως πρακτική με εκείνη την 3η πόρτα. Τολμώ να πω ότι είχε κάτι «τζεϊμσμποντικό» πάνω της. Ειδικά στην έκδοση Μ
Η διάδοχος της, η Ζ4 Coupe, ήταν το αυτοκίνητο που αποφασίστηκε πως δεν θα ξαναβγάλει ποτέ η BMW
Τόσο αυτή όσο και η Ζ3, σχεδιαστικώς ανήκαν στη σχολή του ”Shooting-Brake” – όρος που άρχισε να έρχεται στην επιφάνεια αλλά η σκούφια του κρατάει από παλιά. ‘
Έτσι λέγονταν κάποτε οι άμαξες που κουβαλούσαν τον εξοπλισμό για το κυνήγι. Μέχρι που η αυτοκινητοβιομηχανία τον ανέσυρε και πάλι.
Υπήρξαν αρκετές θαρραλέες, shooting-brake, απόπειρες
Ενδεικτικά και μόνο, το Volvo 1800ES του ’72.
Ή και η τετρακίνητη/τετραθέσια Ferrari FF που είχε γοητεύσει ακόμα και τον κύριο Κρις Χάρις ώστε να την αγοράσει κάποτε ως προσωπικό αυτοκίνητο. Πολύ τον εκτίμησα έκτοτε τον Χρηστάρα.
Το Shooting-Barke είναι κάτι μεταξύ coupe και station wagon. Με αύρα διαφορετικότητας. Αν κουβαλάει και μερικά σοβαρά μηχανολογικά εντόσθια, γοητεύει και τον Πραγματικό Οδηγό.
Όμως ο κόσμος -εμείς δηλαδή- δεν τα ψωνίζει. Είμαστε όλοι «κότες» όταν πρόκειται να σκάσουμε τα ωραία μας ευρώ. Κι εγώ, επίσης. Κοτ-κοτ.
Γι αυτό και η BMW είχε δηλώσει πως δε θα ξαναβγάλει τη Ζ σε σχήμα «παντόφλας» – Shooting-Brake, δηλαδή.
Δεν ψώνισε ο κόσμος. Κι ως γνωστόν, ότι δεν πουλάει πεθαίνει. Βασικός νόμος του καπιταλισμού. Η Audi, επίσης, έβαλε στο «ψυγείο» το TT Shooting Brake Concept απ’ το 2005. Μια δεκαπενταετία πέρασε, μην περιμένετε. Το «σκοτώσαμε» κι αυτό. Shoot και κάτω
Photo: bmw.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.