Εμείς σκοτώσαμε τα Shooting-Brake

Post date:

Author:

Category:

 

Θυμάστε τη BMW Z3 Coupe; Την έφαγε το μαύρο το σκοτάδι. Μήπως, τελικά, είμαστε πολύ συντηρητικοί ως αγοραστές;

- Διαφήμιση-

Η επονομαζόμενη ”παντόφλα” απ’ τη Βαυαρία ήταν πολύ ιδιαίτερη.

Προσωπικά, την έβρισκα γοητευτική και απείρως πρακτική με εκείνη την τρίτη πόρτα. Τολμώ να πω ότι είχε κάτι ”τζεϊμσμποντικό” πάνω της. Ειδικά στην έκδοση Μ.

 

Η διάδοχος της, η Ζ4 Coupe, ήταν το αυτοκίνητο που αποφασίστηκε πως δεν θα ξαναβγάλει ποτέ η BMW. Τόσο αυτή, όσο και η Ζ3, σχεδιαστικά ανήκαν στη σχολή του ”shooting-brake”, ένας όρος που τελευταία άρχισε να έρχεται στην επιφάνεια αλλά η σκούφια του κρατάει από παλιά. ‘Ετσι λέγονταν κάποτε οι άμαξες που κουβαλούσαν τον εξοπλισμό για το κυνήγι. Μέχρι που η αυτοκινητοβιομηχανία τον ανέσυρε και πάλι.

 

Υπήρξαν αρκετές θαρραλέες shooting-brake απόπειρες. Ενδεικτικά και μόνο, το Volvo 1800ES του ’72 ή και η τετρακίνητη/τετραθέσια Ferrari FF που γοήτευσε ακόμα και το γνωστό συνάδελφο, κ. Chris Harris, ώστε να την αγοράσει ως προσωπικό αυτοκίνητο. Πολύ τον εκτίμησα έκτοτε τον Chris.

 

Πρόκειται για κάτι μεταξύ coupe και station wagon. Με αύρα διαφορετικότητας. Αν έχει και μερικά σοβαρά μηχανολογικά εντόσθια γοητεύει και τον πραγματικό οδηγό.

 

Όμως ο κόσμος -εμείς, δηλαδή- δεν τα ψωνίζει. Είμαστε όλοι ”κότες” όταν πρόκειται να σκάσουμε τα ωραία μας ευρώ. Κι εγώ, επίσης. Κοτ-κοτ.

 

Γι αυτό και η BMW δήλωσε πως δεν θα ξαναβγάλει τη Ζ σε ”παντόφλα”. Δεν ψώνισε ο κόσμος κι ως γνωστόν ότι δεν πουλάει πεθαίνει. Βασικός νόμος του καπιταλισμού. Η Audi, επίσης, έβαλε στο ”ψυγείο” το TT Shooting Brake Concept απ’ το 2005. Μια δεκαετία πέρασε, μην περιμένετε. Το σκοτώσαμε.

Photo: BMW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει