Θεωρητικά, ”δένει” το αυτοκίνητο. Δεν στοιχίζει πολύ. Αλλά υπάρχει και αντίλογος.
Η μπάρα θόλων (ή θολόμπαρα, ”να’ ούμε”) είναι ένα από τα πιο προσιτά, afrer market εξαρτήματα που δημιουργούν την αίσθηση πως έχεις κάνει κάτι στο αμάξι χωρίς να το αλλοιώσεις.
Ο ψαγμένος θα σου πει -και μάλλον έχει δίκιο- πως η προσθήκη της αλλάζει, έστω και ελάχιστα, την κινηματική του αυτοκινήτου σε σχέση με τις εργοστασιακές τιμές και ιδανικά θα πρέπει να ψωνίζεις ολοκληρωμένο σετ από μπάρες (πίσω αλλά και στο κάτω μέρος του σασί και από την ίδια, κατά προτιμηση, εταιρεία) ώστε να υπάρχει ομοιογένεια στην κατανομή δυνάμεων και ακαμψίας. Σύμφωνοι, αυτό είναι το ιδανικό.
Αλλά μαζί ανεβαίνει και το κοστολόγιο που εύκολα, σ’ αυτήν την περίπτωση, φτάνει και ξεπερνά τα €500. Που για πολλούς είναι παραπάνω από όσο είναι διατεθειμένοι να δώσουν για κάτι ”που δεν φαίνεται”. Καταλαβαινόμαστε.
Για να μη το σχετικοποιήσουμε στο άπειρο, ναι, πως σε πρώτο χρόνο (εννοώ με το που ”ανεβαίνεις” για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο έχοντας μόλις κάνει την τοποθέτηση) ίσως νιώθεις μια διαφορά. Μικρή.
Σαν να ‘ναι πιο δεμένο, πιο στιβαρό. Ένα κλικ. Όχι και κάτι τρομερό. Μερικοί που ξαφνικά ένιωσαν πως το αυτοκίνητο τους από ζελέ έγινε μασίφ μάλλον πρέπει να γκουγκλάρουν το ”φαινόμενο placebo”.
Ο αντίλογος, ωστόσο, λέει πως χρειάζεται να έχεις υπόψιν πως σε περίπτωση τρακαρίσματος, ας πούμε πλαγιομετωπικά, ακόμα και με λίγα χιλιόμετρα, υπάρχει ο κίνδυνος να στραβώσει το αυτοκίνητο.
Αν σκοπός της θολόμπαρας (να ‘ούμε) είναι να ενισχύσει το πλαίσιο ”ενώνοντας” τα top mounts, τότε δεν χρειάζεται πυρηνική φυσική για να καταλάβεις πως αν παραμορφωθεί απ’ τη στούκα ο ένας θόλος, μοιραία, θα παραμορφώσει και τον άλλον που άλλως δεν θα πάθαινε τίποτα.
Αυτό, τώρα, σημαίνει πως σ’ αυτήν την περίπτωση το κόστος επισκευής (αλλά και μεταπωλητικής εικόνας) αυξάνεται σημαντικά. Σκέψου πριν αγοράσεις.
Την απάντηση στο παραπάνω ενδεχόμενο δίνουν, υποτίθεται, οι μπάρες, που όπως ισχυρίζονται μερικές κατασκευάστριες εταιρείς, ”σπάζουν” ή λυγίζουν σε περίπτωση σύγκρουσης, ακριβώς για να μη μεταφερθούν οι δυνάμεις από τον ένα θόλο στον απέναντι. Ποιος ξέρει…
Αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, μοιάζει με το προαιώνιο ερώτημα του αν υπάρχει ζωή μετά το θάνατο: αν δεν πεθάνεις δεν θα μάθεις ποτέ με σιγουριά. Λυγίζει ή παίρνει παραμάζωμα τους θόλους;
Aν, πάντως, το αποφασίσεις μερικά απλά tips είναι τα παρακάτω:
# Η μπάρα τοποθετείται με το αυτοκίνητο στο έδαφος κι όχι στον αέρα, ακριβώς, ώστε να βρίσκεται στη φυσική του θέση.
# Προτιμήστε μια μπάρα που να δένει σε όλες τις βίδες του ”γόνατου” και όχι σε λιγότερες.
# Θυμηθείτε να βάλετε ροδέλες.
# Φροντίστε, αν σας περισσέψει τίποτα, να βάλετε και πίσω, εφόσον προβλέπεται απ’ το lay out της ανάρτησης. Στοιχίζουν, συνήθως, λιγότερο από τις μπροστινές και (θεωρητικά) ζυγίζονται πιο σωστά οι δυνάμεις.
Όταν, πάντως, έβαλα κάποιες σε προγενέστερα αυτοκίνητα, ναι, είδα μια μικρή, τοσοδούλα διαφορά. Μέχρι να τη συνηθίσω στην 3η βόλτα και να ψάχνομαι για περαιτέρω (να ‘ούμε).
Photo: Google
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.