Το πιο φοβιστικό αυτοκίνητο της εικοσαετίας;

Post date:

Author:

Category:

Renault Clio V6 widow maker

 

Στη λίστα με τα widow makers της αυτοκίνησης το Renault Clio V6 δικαιούται μια ξεχωριστή θέση. Aυτή είναι η πραγματική και μακάβρια ιστορία πίσω απ’ τη δημοσιογραφική του παρουσίαση

- Διαφήμιση-

Αυτό που ξεκίνησε σαν supermini για να ξεφορτωθεί το πίσω κάθισμα, την μπροστινή κίνηση και να βάλει πάνω από τον άξονα το σωστό (βλ. πίσω) το V6 απ’ το τρίλιτρο Laguna με τους 230 ίππους.

Η ιδέα ήταν γνωστή στους Γάλλους από παλαιότερα, με το επίσης πισωκίνητο, απείρως πρησμένο και υπέροχο 5άρι Turbo που έλαμψε σε ειδικές διαδρομές.

Παρεμπιπτόντως, αυτό ήταν και το αυτοκίνητο που όπως είχε ”εξομολογηθεί” στο 4Drivers ένας από τους πιο επιτυχημένους συνοδηγούς των ελληνικών ραλί, ο κ. Λώρης Μελετόπουλος (”κατά κόσμον” EΛ-ΕΜ),  θεωρούσε ως το πιο δυσκολοδήγητο με το οποίο είχε συμμετάσχει σε αγώνες.

Πάμε πάλι πίσω στο λανσάρισμα του Clio. Ήταν ακριβώς η ίδια εποχή που η BMW έκανε τη δημοσιογραφική παρουσίαση της Μ3 (Ε46) και έτσι δουλεύοντας τότε για την ελληνική έκδοση του βρετανικού car είχαμε και τα δύο αυτοκίνητα στο εξώφυλλο.

Η Μ3 ήταν προφανώς το αυτοκίνητο για το οποίο όλοι ήθελαν να διαβάσουν αλλά, τουλάχιστον σε επίπεδο οπτικής προβοκάτσιας, το Clio υπό την άφθονη επίδραση των ”αναβολικών” του συγκέντρωνε επίσης τα βλέμματα.

Φαρδύ σαν pitbull, με τις εισαγωγές αέρα στα πίσω φτερά, δυο μόνο θέσεις και σχήμα hot hatch έμδειχνε εξαιρετικά επιθετικό και desirable.

Την ιστορία του την ξέρετε ή αν δεν την ξέρετε τη διαβάζετε και στο αντίστοιχο λήμμα της Wikipedia.

Renault Clio v6

 

Widow maker: όρος που αναφέρεται στο πώς μια σύζυγος μπορεί να γίνει (εύθυμη) χήρα. Το Clio V6, γοητευτικό αλλά και δύσκολο μαζί, ήταν ένα τέτοιο ”χρήσιμο” δώρο

Αυτό που δεν θα διαβάσετε μάλλον πουθενά αλλά και δεν γράφτηκε τότε για τους προφανείς, όπως θα αντιληφθείτε, λόγους είναι ο άμαχος πληθυσμός που πήρε μαζί του. Ναι, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρυσίασης.

Εκεί, οι συνάδελφοι βγήκαν να οδηγήσουν, ως συνηθίζεται γρήγορα, το υπερτροφικό ”supemini”.

Oι πρώτες αναφορές έλεγαν πως είχε τσαγανό αλλά και ήταν δύσκολο. Μέχρι που έσκασε η ”βόμβα”: δυο ξένοι συνάδελφοι, αν δεν μας απατά η μνήμη, Γάλλοι ή Ελβετοί, ”βγήκαν” με πολλά χιλιόμετρα απ’ το δρόμο. Και σκοτώθηκαν.

Η είδηση εξαπλώθηκε αμέσως στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια αλλά δεν πέρασε στο χαρτί. Γράφεται τώρα με την απόσταση του χρόνου.

Η πρώτη αντίδραση ήταν πως επρόκειτο για οδηγικό λάθος – και σίγουρα θα ήταν. Με τον καιρό όμως, στους παροικούντες την αυτοκινητική Ιερουσαλήμ, είχε έρθει η επιβεβαίωση της σκοτεινής φήμης του ίδιου του αυτοκινήτου.

Εκεί που πίστευες πως είχες ακλόνητη πρόσφυση, ξαφνικά, έτρωγες το ”snap”, το δάγκωμα του pit bull.  Αν ήσουν τυχερός και οδηγούσες σε πίστα την έβγαζες με μια μεγαλοπρεπή έξοδο. Αν ήσουν σε δρόμο δεν προλάβαινες να προσευχηθείς.

Ωραίο, δύσκολο και εν δυνάμει widow maker.

Photo: Renault

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει