Το θέμα, πλέον, είναι το design. Kάποιος που ξέρει, λέει πως είναι τόσο σημαντική η σχεδίαση των αυτοκινήτων που είναι καιρός να αποκατασταθούν οι ήδη υψηλοί μισθοί της αφρόκρεμας των σχεδιαστών με αυτούς που παίρνει ο CEO της εταιρείας
Ο 86χρονος γκουρού των πωλήσεων και τεράστια μορφή της automotive σκηνής με θητεία, μεταξύ άλλων, στις GM, Ford, ΒΜW, Bob Lutz, γράφει πως, πλέον, όλα τα λεφτά είναι στο κλικ που σου κάνει το design του αυτοκινήτου. Τι σου κάνει με το που το βλέπεις. Ο έρωτας με την πρώτη ματιά.
Και προχωρά ένα βήμα παραπέρα το γεράκι της αυτοκίνησης: «Αν ερχόταν ένας πολύ καλός σχεδιαστής και μου ζητούσε 1,5 εκατομμύριο δολάρια, θα του΄δινα 3. Αν ήθελε σπίτι στη Λίμνη Μίσιγκαν, θα υπέγραφα με χαμόγελο. Όταν ήμουν πρόεδρος της General Motors η εταιρεία έβγαζε 156 δις δολάρια το χρόνο. Να έκανα οικονομία σε για κανα δυο εκατομμύρια»;
Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η σχεδίαση είναι ο πρώτος στόχος. Αυτό, για παράδειγμα, έκανε ο σχεδιαστής J Mays όταν στα ’90s μετέτρεψε ένα Golf σε σπορ φαντασίωση: μόλις του φόρεσε το κοστούμι του, πρώτου τότε, Audi TT. Από κάτω ήταν ένα χαμηλωμένο και λιγότερο ευρύχωρο Golf. Από πάνω ήταν το «διαστημόπλοιο»
Μάλιστα, η Audi είχε καθυστερήσεις στην αρχική σχεδίαση παραγωγής γιατί ακόμα εργαζόταν στο πώς θα κάνει τους αρμούς εξαιρετικά μικρούς ώστε να μην διακόπτεται το design. Δεν ξέρω αν θυμάστε αλλά είκοσι χρόνια πριν το να κυκλοφορούσες με ΤΤ στην Αθήνα ήταν μεγάλο «δόλωμα».
Ο J Mays, που από το 2011 άλλαξε «γειτονιά» και έγινε αρχισχεδιαστής της Whirlpool (ναι, αυτής με τα ψυγεία), έχει διατελέσει Global Design/Chief Creative Officer και στη Ford. Οι αμοιβές του ήταν, όπως λέγεται, μεγάλες. Κι αυτό, γιατί οι σχεδιαστές ήταν και παραμένουν εκείνοι που θα φέρουν τον κόσμο στις εκθέσεις αυτοκινήτου. Λογικά, πρέπει να ισχύει το ίδιο και με τα ψυγεία.
Ο Lutz λέει, επίσης, πως είναι τόσο σημαντικό το design που είναι καιρός να αποκατασταθούν οι ήδη υψηλοί μισθοί της αφρόκρεμας των designers με αυτούς που παίρνει ο CEO της εταιρείας
Κανονικά, λέει, η ιεραρχία πρέπει να αλλάξει. Όπως έχει αλλάξει στη βιομηχανία του ρούχου ή του κινηματογράφου. Aυτός που έχει την ιδέα, το concept, το design είναι αυτός που φέρνει και το χρήμα. Και για αυτό, αν είναι τόσο καλός, πρέπει να πληρώνεται περισσότερο.
Photo: Amy Shore Photography
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.