Πόσο σκάνδαλο, τελικά, ήταν το Dieselgate; Μεταξύ μας, Έλληνες…

Post date:

Author:

Category:

Στη χώρα των καταπατητών, των αυθαιρέτων και των φοροφυγάδων, πόσο σκάνδαλο ήταν, τελικά, η υπόθεση VW; Μια διαφορετική ματιά στο Dieselgate από τον «αιρετικό» Αλέξανδρο Καμπά

Dieselgate

Ο Martin Winterkorn, πρώην CEO της VW, καταζητείται ζωντανός ή νεκρός


Πόσες θερμίδες έχει το αναψυκτικό που πίνεις; Πόσες το γιαούρτι διαίτης που τρως για να αδυνατίσεις;

Πόσες θερμίδες σου είπε ο γυμναστής σου ότι καις με μισή ώρα τρέξιμο;

Αλήθεια, αυτά τα νούμερα τα πιστεύεις για σωστά; Τα μέτρησες; Κι αν είναι λάθος;

Υπάρχει μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στην περίπτωση της VW και στις θερμίδες που λένε ότι έχουν 100 γραμμάρια Lacta.

H VW πρέπει να αποδείξει ότι τα αυτοκίνητά της βρίσκονται κάτω από τα όρια εκπομπής ρύπων οξειδίων του αζώτου (NOx) για να της επιτραπεί να τα πουλήσει. Η Lacta, πάλι, όχι. Εκεί είναι η απάτη.

Τέτοιες απάτες όμως θα έπρεπε να τις βλέπουμε με λίγο πιο κριτικό μάτι. Με λίγο ρεαλισμό και μια ενδοσκοπική ματιά. Σαφώς το να εξαπατήσεις τον μηχανισμό που σου δίνει την άδεια να πουλήσεις ένα προϊόν –και να το πουλάς ούτως ή άλλως– είναι χοντρό

Ακόμη πιο χοντρό είναι να διαγράφεις με μιας τους κινδύνους που τα οξείδια του αζώτου δημιουργούν στην υγεία και το περιβάλλον, και να γεμίζεις τον πλανήτη με 11.000.000 οχήματα που ρυπαίνουν πολύ

Όμως, ειδικά για την Ελλάδα, πόσο σκανδαλώδες είναι αυτό;

Να καταλάβω πως ο Ελβετός έχει απαυδήσει και βρίσκει την όλη υπόθεση εγκληματική. Δεν μου κάνει εντύπωση που θέλει να απαγορεύσει στη VW να πουλάει αυτοκίνητα στη χώρα του. 

Καταλαβαίνω, επίσης, και τον Αμερικανό που θεωρεί ότι οι Γερμανοί πουλούσαν αυτοκίνητα στη χώρα του παράνομα, ζημιώνοντας την εθνική του βιομηχανία. 

Να καταλάβω, επίσης, και τους ίδιους τους Γερμανούς που επικαλούνται την εθνική τους υπερηφάνεια και αξιοπρέπεια, και δηλώνουν ντροπή για την υπόθεση αυτή.

Στη Ελλάδα όμως τι ακριβώς μας κάνει τόση εντύπωση; Το ότι μια εταιρεία, για να πουλήσει, έκλεβε στις μετρήσεις; Όποιος έχει κάνει αγοροπωλησία ακινήτου έστω και μια φορά στη ζωή του ξέρει πολύ καλά πόσο έκλεψε ο ίδιος στη διαδικασία αυτή. Τι τιμή δήλωσε, τι φόρο γλίτωσε. Και με τις ευλογίες του δημόσιου παραστάτη, του συμβολαιογράφου, δηλαδή

Πού το περίεργο άλλο να δηλώνεις κι άλλο να είσαι; 

Μια ματιά στα βιογραφικά των 300 εκλεκτών που μας αντιπροσωπεύουν στο κοινοβούλιο αρκεί για να δείξει πως δεν πειράζει να αλλάξεις τη λέξη “αποφοίτησε” με τη λέξη “σπούδασε”, και έτσι αιώνιοι φοιτητές δηλώνουν πτυχιούχοι, άεργοι δηλώνουν επιχειρηματίες, και αφισοκολλητές δηλώνουν αγωνιστές της δημοκρατίας. Ό,τι δηλώσεις είσαι.

Στο κάτω κάτω, η VW προς όφελος των καταναλωτών της το έκανε.

Αν θέλαμε να πετυχαίνουν τα όρια NOx τα αυτοκίνητά της, θα έπρεπε να δουλεύουν μόνιμα στο “πρόγραμμα” ελέγχου ρύπων και το αποτέλεσμα θα ήταν να καίνε πολύ περισσότερο και να μην πηγαίνουν βήμα. Για εμάς το έκανε. Πώς το λένε ελληνικά; Αμάρτησα για το παιδί μου!

Και ο αθέμιτος ανταγωνισμός; Οι άλλοι κατασκευαστές ήταν κορόιδα να παλεύουν να φτιάξουν μοτέρ που δεν σκοτώνουν την υγεία και το περιβάλλον χωρίς να καίνε και σαν εξωλέμβιοι; Η VW ήταν πιο έξυπνη να γλιτώσει χρήμα που θα έπρεπε να επενδύσει για να φτιάξει σωστά μοτέρ; Μήπως γι αυτό γιγαντώθηκε όσο οι άλλοι χαροπάλευαν; Μπορεί

Όμως, πότε μας έπιασε στην Ελλάδα το δίκαιο του ανταγωνισμού;

Εμείς είμαστε η χώρα της κατσίκας του γείτονα.

Τώρα σκεφτόμαστε πόσο αδικούνται οι άλλοι;

Αν αδικούνται δηλαδή, όπως διαβάζαμε, γιατί από τεχνικής σκοπιάς, τα όρια NOx ήταν ύποπτα και για άλλες εταιρείες.

Ύποπτα, δηλαδή, μέχρι αποδείξεως του αντίθετου. Όπως κάνουμε για όλους στην Ελλάδα.  

Πόσο πέφταμε, λοιπόν, από τα σύννεφα με την υπόθεση VW; Μήπως, απλά, το παίζαμε σοκαρισμένοι όσο το έπαιζαν και οι «έξω»; Ή μήπως είναι ακόμη μία υπόθεση σαν το αλογίσιο κρέας στα αλλαντικά και στα λουκάνικα που εξόργισε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα η κοινή γνώμη κυνικά αναρωτιόταν «καλά τι ήθελες να έχει, μπον φιλέ;»

Ας μείνουμε λοιπόν στα σημαντικά

Στο ότι η VW πούλησε αυτοκίνητα, ενώ δεν θα είχε άδεια να το κάνει, και επιβάρυνε το περιβάλλον και την υγεία μας κάνοντάς το.

Αν το τελευταίο, βέβαια, μας κάνει εντύπωση στη χώρα όπου βγάζουμε καταλύτες και ελευθερώνουμε εξατμίσεις.

Και, τέλος, ας δούμε λίγο από το πώς βλέπει τώρα τη VW όλος ο κόσμος, πώς θα έβλεπε κι εμάς αν ήξερε πως μέσα μας και εμείς μια υπόθεση VW είμαστε τελικά.


Photo: Flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει