Γιατί η Citroën δεν φτιάχνει ένα driver’s car;

Post date:

Author:

Category:

Η Citroën μπορεί να έχει ολόκληρα δένδρα από δάφνες στο WRC αλλά αρνείται να φτιάξει ένα αυτοκίνητο για τον Πραγματικό Οδηγό. Γιατί;

Citroën Visa Chrono

Τόση γνώση, τόση εμπειρία στο motorsport, τόσες δάφνες, τόσα πρωταθλήματα. Κι όμως, δεν έχουμε δει κάποιο μοντέλο της Citroën που να απευθύνεται στον οδηγό που τον ενδιαφέρει η Πραγματική Οδήγηση απ΄τα χρόνια του Visa Chrono. Ποιος ο λόγος;


Η απορία είναι αυτονόητη. Όταν έχεις θερίσει τα κύπελα, τις ειδικές διαδρομές και έχεις λουστεί με τις σαμπάνιες της νίκης, όταν δηλαδή, έχεις αγωνιστικά Citroën που είναι ικανά να ισοπεδώσουν τον ανταγωνισμό, γιατί δεν μεταλαμπαδεύεις όλη αυτή την εμπειρία και γνώση σε αυτοκίνητα που θα ελκύσουν τους εραστές της σπορ οδήγησης στη μπράντα;

Οι περισσότεροι το κάνουν. Ακόμα και η εκτός «χώρου» Hyundai, έσπευσε να εξαργυρώσει το χρήμα που έχει επενδύσει στο WRC, παρουσιάζοντας το i30 N των 275 ίππων. Αλλά και όλη τη σειρά με το γράμμα «Ν». Η Citroën, η πολύπειρη, αυτή η ομαδάρα του Loeb και τόσων άλλων οδηγών, απέχει.

Το γαλλικό think tank

- Διαφήμιση-

Οι Γάλλοι συνέχιζαν μέχρι πρόσφατα να επενδύουν χρήμα στο WRC αλλά με εξαίρεση ελάχιστα αυτοκίνητα του βιογραφικού τους δεν αγγίζουν τον Πραγματικό Οδηγό. Ποιος θυμάται το Citroën Visa Chrono ή τις ZX Volcane;


Citroën Visa Chrono
Citroën Visa Chrono

Το σπάνιο, πλέον, Citroën Visa Chrono, εν προκειμένω του 1982, πωλείται από €15,000-€25,000. Προσθιοκίνητο, παρθένο σε αίσθηση και με αγωνιστικό χαρακτήρα

Citroën ZX Volcane
Citroën ZX Volcane

Η ZX 1.9i Volcane απέδιδε 130 ατμοσφαιρικούς ίππους, ζύγιζε 1,055 kg, με 5άρι κιβώτιο, δίσκους μπροστά-πίσω, τροχούς 14 ιντσών και κατάφερνε να «σπάει» το, κλασικό για την εποχή, φράγμα των 10 δευτερολέπτων στα 0-100 km/h με χρόνο 9,4”. Ανταγωνιζόταν τα κλασικά hot hatch της εποχής, τα GTi, τα Megane, τα Sunny GTi και τις άλλες δυνάμεις της εποχής. Μην ψάξετε για αντικαταστάτη σήμερα

Citroën C3
Citroën C3

Αν πιέσεις το τελευταίας γενιάς C3 θα σου «πει» ότι δεν συμπαθεί το lift-off oversteer ενώ παραμένει εξαιρετικά εύκολο στη διαχείριση της μεταφοράς βάρους. Καμία σχέση, όμως, με ένα ΑΧ Sport του παρελθόντος


Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο

Η σημερινή πραγματικότητα λέει πως κι αν ακόμα υπήρχε ένα hot hatch της Citroën, λίγοι πελάτες θα επένδυαν σε ένα αυτοκίνητό της ικανό να ανταγωνιστεί τα Renault RS, τα VW GTi, τα OPC της Opel ή τα ST και RS της Ford.


Ταυτόχρονα, η Peugeot, μέρος κι αυτή του ακόμα πιο παντοδύναμου πλέον PSA group (μετά την απόκτηση και της Opel), έχει αναλάβει το σπορτίφ ρόλο με τα 208 και 308 GTi αφήνοντας στη Citroën το ρόλο της αντισυμβατικής μπράντας που δεν φοβάται σχεδιαστικά αυτά που οι άλλοι δεν τολμούν


Οι γνώσεις για το πώς θα μπορούσες να έχεις το WRC της διπλανής πόρτας στο γκαράζ σου, προφανώς και υπάρχουν. Αλλά το θέμα είναι, τελικά, πόσοι θα το αγόραζαν. 



Photo: Citroën / Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει