Η Citroën μπορεί να έχει ολόκληρα δένδρα από δάφνες στο WRC αλλά αρνείται να φτιάξει ένα αυτοκίνητο για τον Πραγματικό Οδηγό. Γιατί;
Τόση γνώση, τόση εμπειρία στο motorsport, τόσες δάφνες, τόσα πρωταθλήματα. Κι όμως, δεν έχουμε δει κάποιο μοντέλο της Citroën που να απευθύνεται στον οδηγό που τον ενδιαφέρει η Πραγματική Οδήγηση απ΄τα χρόνια του AX Sport και του Visa Chrono. Ποιος ο λόγος;
Η απορία είναι αυτονόητη
Όταν έχεις θερίσει τα κύπελα, τις ειδικές διαδρομές και έχεις λουστεί με τις σαμπάνιες της νίκης, όταν δηλαδή, έχεις αγωνιστικά Citroën που είναι ικανά να ισοπεδώσουν τον ανταγωνισμό, γιατί δεν μεταλαμπαδεύεις όλη αυτή την εμπειρία και γνώση σε αυτοκίνητα που θα ελκύσουν τους εραστές της σπορ οδήγησης στη μπράντα;
Οι περισσότεροι το κάνουν.
Ακόμα και η μέχρι πρότινος εκτός «χώρου» Hyundai έσπευσε να εξαργυρώσει το χρήμα που έχει επενδύσει στο WRC, παρουσιάζοντας το i30 N των 275 ίππων. Αλλά και όλη τη σειρά με το γράμμα «Ν».
Όμως η Citroën, η πολύπειρη αυτή η ομαδάρα του Loeb και τόσων άλλων οδηγών, απέχει.
Το γαλλικό think tank
Οι Γάλλοι έχουν επενδύσει πολύ χρήμα στο WRC αλλά με εξαίρεση ελάχιστα αυτοκίνητα του βιογραφικού τους δεν αγγίζουν τον Πραγματικό Οδηγό.
Ποιος δε θυμάται το Citroën Visa Chrono ή τις ZX Volcane;
Το σπάνιο, πλέον, Citroën Visa Chrono, εν προκειμένω του 1982, πωλείται από €15,000-€25,000. Προσθιοκίνητο, παρθένο σε αίσθηση και με αγωνιστικό χαρακτήρα
Η ZX 1.9i Volcane απέδιδε 130 ατμοσφαιρικούς ίππους, ζύγιζε 1,055 kg, με 5-άρι κιβώτιο, δίσκους μπροστά-πίσω, τροχούς 14 ιντσών και κατάφερνε να «σπάει» το, κλασικό για την εποχή, φράγμα των 10 δευτερολέπτων στα 0-100 km/h με χρόνο 9,4”. Ανταγωνιζόταν τα κλασικά hot hatch της εποχής, τα GTi, τα Megane, τα Sunny GTi και τις άλλες δυνάμεις της εποχής. Μην ψάξετε για αντικαταστάτη σήμερα
Αν πιέσεις το τελευταίας γενιάς C3 θα σου «πει» ότι δεν συμπαθεί το lift-off oversteer ενώ παραμένει εξαιρετικά εύκολο στη διαχείριση της μεταφοράς βάρους. Καμία σχέση, όμως, με ένα ΑΧ Sport του παρελθόντος
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο
Η σημερινή πραγματικότητα λέει πως κι αν ακόμα υπήρχε ένα hot hatch της Citroën, λίγοι πελάτες ίσως θα επένδυαν σε ένα αυτοκίνητό της ικανό να ανταγωνιστεί τα Honda Type R, τα Renault RS, τα VW GTi, τα ST της Ford ή το νέο i20 N της Hyundai.
Ταυτόχρονα, η Peugeot, μέρος κι αυτή πλέον του γκρουπ της Stellantis, έχει αναλάβει το σπορτίφ ρόλο αφήνοντας στη Citroën το ρόλο της αντισυμβατικής μπράντας που δεν φοβάται σχεδιαστικά αυτά που οι άλλοι δεν τολμούν
Οι γνώσεις για το πώς θα μπορούσες να έχεις το WRC της διπλανής πόρτας στο γκαράζ σου, προφανώς και υπάρχουν. Όμως μήπως το θέμα είναι, τελικά, πόσοι θα το αγόραζαν;
Photo: Citroën / Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.