Το Yoke (ζυγός) στο Tesla Model S καταργεί ό,τι ξέρουμε για το πώς είναι να στρίβεις με κάτι κυκλικό. Κανονικά λέγεται «τιμόνι». Και εδώ έχουμε τη διαφορετικότητα για τη διαφορετικότητα. Και μόνο. Μη σου πω και την επικινδυνότητα του πράγματος
Τόσο ο Elon Musk όσο και οι υπέρμαχοι κάθε νεωτερισμού που προωθεί η Tesla, περιλαμβανομένης της γελοιότητας που λέγεται Yoke, λένε πως αναλόγου σχήματος τιμόνια βρίσκονται εδώ και χρόνια στη Formula 1. Μήπως κάποιος πρέπει να τους υπενθυμίσει τα βασικά;
Όπως, για παράδειγμα, ότι στην F1 τα «παραλληλόγραμμα» τιμόνια, χωρίς επάνω μέρος στεφάνης τιμονιού, έχουν συγκεκριμένο χωροταξικό και λειτουργικό σκοπό;
Ως γνωστόν, η F1 εκφράζει την τέχνη της σμίκρυνσης. Σε βάρος, όγκο, αεροδυναμική αντίσταση, μικρότερες κινήσεις του οδηγού.
Αλλά τι σχέση έχουν τα μονοθέσια με τα καθημερινά αυτοκίνητα; Αυτά που εξ ορισμού χρειάζεται να κάνουν επί τόπου, να στρίβουν με περιστροφές του τιμονιού ή παρκάρουν;
Και τι μπορεί να προσθέσει κανείς πέρα απ΄το αυτονόητο ότι τα μονοθέσια (ή πολύ ειδικές, πισταδόρικες περιπτώσεις τύπου Radical SR10) έχουν τελείως άλλη, «κοντής» λογικής σχέση τιμονιού που επιτρέπουν να στρίβεις, απ΄άκρη σ’ άκρη χωρίς καν να πάρεις τα χέρια σου απ΄ τη στεφάνη;
Yoke ή Joke; Κακόγουστο αστείο που έγινε σοβαρό
Το Yoke, όπως φαίνεται και από κάποια βίντεο που μερικοί ιδιοκτήτες προπαθούν να επαναπροσδιορίσουν στο μυαλό τους απλές, αυτονόητες, μηχανικές μέχρι σήμερα κινήσεις, φέρνει το παράδοξο ίσα-ίσα για να γράφουμε αυτή τη στιγμή.
Δείτε το σύντομο βίντεο που «ανέβασε» ένας ιδιοκτήτης στο Twitter.
Βέβαια, αφ ης στιγμής η αυτοκίνηση ετοιμάζεται στο ανώτερο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης να καταργήσει και το ίδιο το τιμόνι, ναι, με αυτή την προφητική εικόνα υπόψιν, το Yoke προετοιμάζει το δρόμο. Μόνο που για την ώρα απέχει μακράν απ’ τη φυσιολογική κινησιολογία του οδηγού
Άλλωστε, είναι ήδη γνωστό πως η αμερικανή αρχή πιστοποίησης (NHTSA) είχε εκφράσει επιφυλάξεις για την ασφάλειά του.
Πάντως, τη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές, ήδη κυκλοφορούν Model S με την κωμωδία στη θέση του οδηγού
Είναι η νέα κάστα οδηγού που εκστασιάζεται με ένα fucking fast 0-100 αγνοώντας οτιδήποτε άλλο συμβαίνει σχετικό. Σόρι, αλλά μου είναι παγερά αδιάφορη.
Photo: tesla.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.