Ο επιθετικός προσδιορισμός «εμβληματικός» είναι ο νέος «μαϊντανός» στους πάγκους της αυτοκινητικής δημοσιογραφίας. Τον συναντάς όλο και πιο συχνά. Κουραστικά και αχρείαστα συχνά. Ακόμα και εκεί όπου δεν έχει καμία, μα καμία σχέση με το αυτοκίνητο που εξυμνεί. Ή αλλιώς, άσε να το πούμε εμβληματικό και το κοινό να φαντασιώνεται. Not
Πετροσέλινον το ούλον (Petroselinum Crispum). Κοινώς, μαϊντανός. Το νέο «ζαρζαβατικό» στο λεξιλόγιο της αυτοκίνησης
Η γνωστή λαϊκή φράση «μην πετάγεσαι σα μαϊντανός» δε βγήκε τυχαία. Είναι άτιμο ζαρζαβατικό. Όσο προσεκτικός κι αν είσαι στο κόψιμό του, δε μπορεί, όλο και θα πεταχτούν μερικά φυλλαράκια δεξιά κι αριστερά. Eκεί που νόμισες ότι καθάρισες, τσουπ, να και ένας μικρός μαϊντανός στον πάγκο
Ε, το ίδιο έχει συμβεί με εκείνο το ωραίο (κάποτε) επίθετο: το «εμβληματικό».
Πλέον, όταν διαβάζεις για αυτοκίνητα, το συναντάς κάθε τρεις και λίγο.
«Εμβληματικό» το ένα, «εμβληματικό» το άλλο, δεν πα’ να ‘ναι αυτοκίνητο που δεν είπε ή δεν λέει και τίποτα στην ιστορία της αυτοκίνησης; Το νέο λεκτικό κλισέ έχει αρχίσει και κάνει overkill
Από το «δυναμικό» στο «εμβληματικό». Σώστε μας από τα κλισέ
Η ελληνική γλώσσα προσφέρει πολλές εναλλακτικές αλλά δε σκοπεύω να το παίξω Μπαμπινιώτης.
Όμως τελευταία συναντώ το «εμβληματικό» πιο συχνά κι από εκείνον τον προκάτοχό του, το «δυναμικό».
Τι πράμα ήταν αυτό; Μ’ έκανε να το σιχαθώ από την επανάληψή του. Τι κάψιμο εγκεφαλικών κυττάρων φάγαμε με δαύτο.
Ε, κάπου υπάρχει κορεσμός. Κατάχρηση ανέξοδη και, αν μου επιτρέπετε, άδικη προς την ιστορία. Γιατί τότε τι να πουν τα Audi quattro, τα Spider της Alfa, η DS της Citroën, τα Μ3 της BMW, τα 911, τα Εvo, τα πρώτα Jeep, το αρχετυπικό Mini, το Honda S2000, το πρώτο RAV4, τα ταπεινά Rallye, η αρχετυπική Elan και τόσα άλλα; Πώς θα τα χαρακτηρίσουμε δηλαδή;
Πώς θα γίνει έντιμη και συνεπής η ιεραρχία; Η λίστα των πραγματικών εμβλημάτων της νεότερης ιστορίας είναι μεγάλη. Και δεν πρέπει να συγχέεται με αυτοκινητάκια που έρχονται και παρέρχονται
Άσε να περάσει χρόνος και βλέπουμε
Η έννοια του εμβληματικού αυτοκινήτου προϋποθέτει πάροδο σεβαστού χρόνου.
Να ανταγωνιστεί με τους καιρούς, τις τάσεις, το design, τα «θέλω» της αγοράς και τα «πρέπει» των ψαγμένων.
Να κάνει όντως μια μικρή επανάσταση. Ή και μεγάλη. Ακόμα καλύτερα.
Εμβληματικό ήταν το πρώτο Golf, το πρώτο Twingo, το Integrale αλλά ίσως να αποδειχθεί σε αρκετά χρόνια και το Hyundai Ioniq 5 ή τo GR Yaris – το καθένα για τους δικούς του λόγους. Πάντως σίγουρα δεν πρέπει να συγχέονται με τους νέους μαϊντανούς της αυτοκίνησης. Πετάγονται οι άτιμοι δεξιά και αριστερά σε πάγκους εργασίας. Γνώμη
*Aρχική δημοσίευση: Από τη στήλη του Γ. Κωνσταντόπουλου στο περιοδικό Quattroruote
Photo: Google / Media Press
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.