Enzo, ήσουν πολύ μπροστά. Μπορεί και 120 χρόνια

Post date:

Author:

Category:

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Ferrari Museum η έκθεση »Driven by Enzo». Είναι για τα 120 χρόνια από τη γέννηση του ιδρυτής της εταιρείας, Enzo Ferrari. Που ήταν «χιλιόμετρα» μακριά. Γιατί η εποχή των ανθρώπων που όρισαν την αυτοκινητοβιομηχανία με έναν τόσο πολυτάλαντο τρόπο έχει περάσει οριστικά

Και λέω πολυτάλαντο τρόπο και όχι απλώς σούπερ επιτυχημένο, γιατί η περίπτωση του Enzo Ferrari προς την αυτοκίνηση δεν είχε να κάνει μόνο με πωλήσεις ή αριθμούς.

Για την ακρίβεια, είχε πολύ λίγο να κάνει με αυτό. Η επιτυχία ήρθε σαν αποτέλεσμα άλλων πραγμάτων. Της αγάπης του για τους αγώνες, της αισθητικής του αντίληψης για πανέμορφα αυτοκίνητα, για το σύνδεσμο, δηλαδή, μεταξύ μηχανήματος και ανθρώπου.

Ο Enzo Ferrari αγαπούσε τα αυτοκίνητα. Δεν ήταν απλώς ένας προφητικός manager. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ίδιος οδηγούσε όποιο αυτοκίνητο έβγαινε από το Μαρανέλο. Δεν εννοώ το κάθε κομμάτι ξεχωριστά, αλλά το κάθε μοντέλο. Συστηματικά, όμως.

Μάλιστα, όπως λέγεται, αγαπούσε ιδιαίτερα τα 2+2. Του άρεσε ο συνδυασμός της σπορ αίσθησης και της ευκολίας που σου παρέχει ένα πίσω κάθισμα.

Άλλωστε, αυτός ήταν και ο πιο εύκολος τρόπος για να πηγαίνει βόλτες μερικούς επιφανείς επισκέπτες που έρχονταν στο εργοστάσιο. Ωραία στιγμή. Εσύ να ΄σαι δίπλα ή και στο πίσω κάθισμα και να σε πηγαίνει ο Enzo Ferrari βόλτα. 

Passion_and_legend_ferrari_4drivers.gr

Το πάθος του Enzo για αυτή την κατηγορία αμαξώματος ξεκίνησε με τη Ferrari 250 GT 2+2 του 1960 και συνεχίστηκε με τη 400 GTi, τη 412 και τελικά τη Ferrari 456 GT, ένα αυτοκίνητο στο οποίο έδωσε ο ίδιος την έγκρισή του, το 1988, λίγο πριν αφήσει την τελευταία του πνοή την ίδια χρονιά

Η έκθεση »Driven by Enzo» είναι για τα 120 χρόνια από τη γέννησή του. Εντάξει, δεν είναι κάτι τρομερά πρωτότυπο. Θα μπορούσε να γίνει και μία στα 130, στα 140 και ούτω καθ’ εξής. Αλλά είναι κι αυτός ένας τρόπος για να κρατάς μνήμες και πωλήσεις ακμαίες.

Όπως διαβάζω, θέλει να αποτυπώσει την αγάπη του Enzo. Ο Ferrari ήταν αυτός που υλοποίησε το όραμα του για το πώς πρέπει να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο.

Και τόσο ο ίδιος, όσο και οι άνθρωποι που δούλεψαν κοντά του, αλλά και αυτοί που συνεχίζουν να βρίσκονται στα ηνία της εταιρείας έχουν πιάσει με ακρίβεια αυτό το μοναδικό νόημα.

Οι συνθήκες της εποχής δεν επιτρέπουν να ανθίσει από το μηδέν μια τέτοια κατάσταση ξανά. Κάποιος μου έλεγε ότι ο Elon Musk  θα μπορούσε να μπει στη λίστα των ιστορικών του μέλλοντος ως ένας άνθρωπος που, μετά από πολλά χρόνια, ξαναέχτισε μια αυτοκινητική αυτοκρατορία. Η τελευταία, όμως, φράση δεν αποτυπώνει πλήρως το ιστορικό αλλά και, αν μου επιτρέπετε, καλλιτεχνικό αποτύπωμα.

Τα μεγέθη είναι τελείως διαφορετικά. Ο Musk, για παράδειγμα, αξιοποίησε τη γενικότερη στροφή της αυτοκίνησης ή και της εποχής. Αλλά δεν υπάρχει καμιά σύγκριση σε κανένα επίπεδο. Τι σχέση έχουν οι ηλεκτρικές συσκευές με το γλυπτό σε μέταλλο; 

Ο Ferrari δημιούργησε ένα μύθο όποιος συνεχίζει να μας κρατά στις μύτες των ποδιών μας κάθε φορά που περνάει μπροστά μας ένα αυτοκίνητο με το επίθετο του. Είτε τυχαία στη γωνία του δρόμου, είτε στις πίστες της F1 

Για να μην τα πολυλογώ, αν βρεθείτε προς Μαρανέλο μεριά μέχρι τον Μάιο του 2019 περάστε μια βόλτα. Θα δείτε όλα αυτά τα αυτοκίνητα που άρεσαν στον Enzo αλλά και τα υπόλοιπα, τα πιο σύγχρονα όπως για παράδειγμα τη F12tdf. Που πρέπει να είναι το πιο σοκαριστικά γρήγορο και εν δυνάμει «επικίνδυνο» πισωκίνητο των τελευταίων ετών, και άλλα εμβληματικά με σήμα το αλογάκι.

Και επειδή ζούμε σε άλλη εποχή πλέον, η έκθεση »Driven by Enzo» έχει και δύο διαδραστικούς σταθμούς όπου μπορούν οι φίλοι του αυτοκινήτου να ανακαλύψουν τα πιο σημαντικά 2+2 αυτοκίνητα της ιστορίας, να κάνουν ένα ψηφιακό tour στη γραμμή παραγωγής της Ferrari και μετά να φύγουν αναστατωμένοι για το αντικείμενο του πόθου τους.​

Photo: ferrari.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει