Ανταγωνίζονται τα supercars, χωρούν οικογένεια, αγγίζουν τα όρια του εξωπραγματικά γρήγορου. Η Mercedes-AMG A 35 4Matic και η συνταγή που ορίζει τη νέα γενιά των πραγματικά δυνατών hot hatch
Ο πρόλογος για το Audi RS3, για το οποίο γράφαμε πριν μερικούς μήνες, ήταν ο ίδιος. Ζούμε στην εποχή του εξωφρενικά γρήγορου hot hatch. Η Mercedes-AMG A 35 4Matic που κάνει τη παγκόσμια παρουσίασή της αυτές τις μέρες, δεν είναι ακριβώς αντίπαλος του Audi RS3, αλλά ενός κλικ πιο κάτω. Tου S3. Ή, αν θέλετε, του Golf R.
Άλλωστε, είναι «επί του πιεστηρίου» και η AMG A 45 που θα είναι η αντίστοιχη κορυφαία έκδοση, απέναντι από το RS3. Ναι, τα hatch back έχουν «ξεφύγει».
Σε κάθε περίπτωση, είτε μιλάς για A 35, είτε για S3, είτε για Golf R (που είναι ο βασικός κορμός του ανταγωνισμού, με τη ΒΜW να είναι, ουσιαστικά, εκτός παιχνιδιού με την τρέχουσα σειρά 1), τα δεδομένα είναι παρεμφερή.
Απαραίτητη τετρακίνηση, όταν η ιπποδύναμη αρχίζει να ξεφεύγει σε τιμές που μέχρι «χθες» είχαν τα junior supercar, για να μη σπινάρεις μέχρι την αιωνιότητα, δίλιτρα, τετρακύλινδρα σύνολα, προφανώς turbo, και μαζεμένες διαστάσεις για να μη χάνεται η πρακτικότητα αλλά και να μη ξεφεύγει το budget για τα εργοστάσια που έχουν κοινά «πατώματα» με τις άλλες, πιο ταπεινές εκδόσεις. «Ταπεινές», τρόπος του λέγειν…
Αλλά κι αυτό έχει τη σημασία του: μέχρι 300+/- ίππους, αν έχεις φροντίσει μετάδοση και ένα μπλοκέ, μπορείς να είσαι πραγματικά καλός έως εξαιρετικός – βλ. νέο Civic Type R.
Όταν όμως η γκάμα σου θέλει να ανέβει σε ισχύ στους 400+/- ίππους, τότε η ηλεκτρονική τετρακίνηση, με τη νέα εξέλιξη των κάθε λογής Haldex ή τύπου ”Haldex”, είναι μονόδρομος.
Άλλωστε, ήταν το Focus RS αυτό που έβαλε εμάς και ανταγωνισμό στο παιχνίδι ενός συμμετοχικού πίσω άξονα σε τετρακίνητο πεντάθυρο της νέας εποχής.
Η Μercedes, βέβαια, ίσως να μην είναι τόσο ζωηρή «πίσω» αλλά για μια τεράστια αγορά που έχει γαλουχηθεί στο ασφαλές (και fucking fast σε επίπεδο αποτελέσματος) πάτημα των S3, αυτό δεν θα είναι ανασταλτικός παράγοντας.
Σε επίπεδο προδιαγραφών, η Mercedes-AMG A 35 έχει κάτω απ΄το καπό τη φουλ αναβαθμισμένη έκδοση του μοτέρ Μ 260 της A-Class (που αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου M 270), twin-scroll τουρμπίνα, έξυπνη διαχείριση των θερμικών φορτίων και τη νέα, πατενταρισμένη από τη Mercedes τεχνολογία που ακούει στο όνομα Conicshape® η οποία κάνει τον κύλινδρο να θυμίζει κάτι από το σχήμα τρομπέτας. Πιο στενός στη βάση του, πιο φαρδύς στο επάνω μέρος, μειώνοντας, όπως λέει η Mercedes, τις τριβές των πιστονιών και την κατανάλωση καυσίμου
Το βασικό μηχανολογικό πακέτο ολοκληρώνουν το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 7G (χρειάζεται κανονικό λεξικό για να αποστηθίσεις πλέον τους μακρόσυρτους κωδικούς των εταιρειών) και η τετρακίνηση 4Matic η οποία μεταφέρει έως 50% της ροπής στον πίσω άξονα όταν είναι απαραίητο.
Η 4Matic εμπλέκεται, μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη στον πίσω άξονα, ηλεκτρομηχανικά -και όχι ηλεκτροϋδραυλικά- προκειμένου η ΑMG A 35 να έχει πιο επιθετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Το σχολιάσαμε και πιο πάνω…
Και μετά, γίνεται ο πόλεμος της καμπίνας. Το έκανε «Γκαλάκτικα» το κόκπιτ της A Class η Mercedes, γεροδεμένο, ποιοτικό μασίφ συναντάς στα Audi S3 και Golf R, οθόνες και συνδεσιμότητες παντού.
Ναι μεν για τον «πετρολχεντά» δεν έχουν κομβική σημασία αλλά αφ’ ης στιγμής το κινητό έγινε προέκταση του χεριού, τα θες κι αυτά. Έστω σε επίπεδο εξοπλισμού, συμβίωσης με την καλή σου, ή ακόμα και μεταπώλησης.
Και τα επόμενα συγκριτικά ήδη περιμένουν στη γωνία.
Photo: Mercedes
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.