Festival of Speed. Ποιο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου;

Post date:

Author:

Category:

Οι Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου είναι σε ύφεση. Αλλά το Festival of Speed, αυτό το διεθνές πάρτι ταχύτητας, σημαντικών οδηγών αναμεμειγμένων με οικογένειες με μικρά παιδιά σε βρετανική εξοχή, φαίνεται να είναι αυτό ακριβώς που θέλουν οι μεγάλες εταιρείες

Το 1993 ο Λόρδος March εκεί που καθόταν στον εντυπωσιακό του πύργο, κάπου στο μέσον ενός τεράστιου κτήματος στο δυτικό Σάσεξ της Αγγλίας, σκέφτηκε πώς θα μπορούσε να προσφέρει κάτι τελείως διαφορετικό όσον αφορά τον τρόπο που ο κόσμος θα ήθελε να βλέπει από κοντά αυτοκίνητα, δράση, σπορ και θέαμα.

Αυτός, όμως, είναι ένας γενικός πρόλογος. Ειδικότερα, το Festival of Speed είχε εξ αρχής υπόψιν μία μείξη μεταξύ κλασικών και σύγχρονων αυτοκινήτων, μεγάλων οδηγών σε ρόλο προσκεκλημένων που θα οδηγούσαν σπάνιες κατασκευές που θα ξετρύπωναν από τα μουσεία ή γκαράζ συλλεκτών, χαλαρή, παρεΐστικη ατμόσφαιρα και άφθονη οδηγοκεντρική διασκέδαση.

Η επόμενη κίνηση ήταν να οργανώσει το πρώτο Festival of Speed. Ποτέ στο παρελθόν, σε ένα χώρο που παραπέμπει σε πρίγκιπες με αχυρόμπαλλες στις άκρες και καλοκαιρινό βρετανικό ήλιο (εντάξει, Αγγλία είναι, συμβαίνουν και «ατυχήματα»), δεν συγκεντρώθηκαν τόσα ετερόκλητα και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα. Από Formula 1 και σύγχρονα υπεραυτοκίνητα μέχρι χειροποίητα του μεσοπολέμου; Νέβερ.

Στο ημερολόγιο των φίλων του αυτοκινήτου, το Festival of Speed -χάριν συντομίας, διεθνώς πλέον γνωστό ως FoS- είναι το γεγονός που αναμένουν με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Γρασίδι και σασπένς. Αν ήταν ταινία θα δανειζόταν τον τίτλο «Splendor in the Grass», του 1961, με την Νάταλι Γουντ και τον Γουόρεν Μπίτι

Audi Goodwood

festival of Speed

 Formula 1 Festival of Speed

Festival of Speed fireworks

 Πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε το φετινό FoS. Περισσότεροι από 200,000 άνθρωποι κατέκλυσαν την έκταση γύρω από τον επιβλητικό πύργο

Πολύ περισσότεροι παρακολούθησαν σε ζωντανή ροή μέσω του επίσημου καναλιού στο YouTube τα εντυπωσιακά δρώμενα. Σημειωτέον, με το λογότυπο της γνωστής πιστωτικής κάρτας σε διακριτικό σημείο σε όλα τα βίντεο…

Ήδη στην επίσημη ιστοσελίδα του Festival of Speed έχουν αναρτηθεί οι κρατήσεις εισιτηρίων για το 2020. Το ενδιαφέρον γιγαντώνεται όσο, σχεδόν ταυτόχρονα, το ενδιαφέρον για τα Διεθνή Σαλόνια Αυτοκινήτου μειώνεται.

Για παράδειγμα, στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, τη σημαντικότερη όλων, απουσίαζαν πολυθενικές όπως οι Volvο, Hyundai, Ford, Jaguar, MINI, Land Rover, Infinity καιOpel.

Πόσο πιο ξεκάθαρο να είναι το μήνυμα πως το ενδιαφέρον για τις μεγάλες Εκθέσεις δεν είναι πια το ίδιο; Αλλά και τα περισσότερα περίπτερα όσων παρέστησαν απείχαν από τις υπερπαραγωγές των περασμένων ετών.

Η μείωση του ενδιαφέροντος σαφώς έχει να κάνει και με το κοστολόγιο. Το Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης -το σημαντικότερο παγκοσμίως μαζί με αυτό της Φρανκφούρτης- είναι ακριβό. Για την ακρίβεια, πανάκριβο. Ακόμα και για εταιρείες-κολοσσούς των οποίων οι προϋπολογισμοί είναι δυσθεώρητοι.

Στο Festival of Speed ο κόσμος συμμετέχει, διαδρά με το γεγονός, ακούει τους ήχους των εξατμίσεων, μυρίζει τον αέρα. Όλα άψογα οργανωμένα αλλά χωρίς αυστηρότητα περιβάλλοντος χώρου

Μέχρι πριν μερικά χρόνια, λοιπόν, το Festival of Speed, το ήξεραν κυρίως οι πιο πιστοί φίλοι του αυτοκινήτου. Πλέον, φαίνεται πως είναι αυτό που προτιμούν και οι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο φετινό Fos είδαμε για πρώτη φορά τη νέα Porsche Cayman GT4, το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R να σπάει το ρεκόρ της ταχύτερης «ανάβασης» στη διαδρομή εντός του κτήματος, την Aston Martin να γιορτάζει τα 70 της χρόνια και ένα πλήθος κατασκευαστών να δίνει εμφατικά το παρών.

Σε αντίθεση με τα Διεθνή Σαλόνια, εδώ, τα αυτοκίνητα δεν είναι στατικά. Κινούνται, μαρσάρουν, διάσημοι οδηγοί ανταγωνίζονται σε ένα πνεύμα ευγενούς διασκέδασης για το ποιος θα κάνει τον ταχύτερο χρόνο, ακροβάτες με μοτοσικλέτες και άγριες πλαγιολισθήσεις «αρωματίζουν» την ατμόσφαιρα με καμμένο λάστιχο όσο αμέτρητα υψωμένα κινητά τηλέφωνα απαθανατίζουν τα όσα συμβαίνουν διανέμοντας την εμπειρία τού «ήμουν κι εγώ στο Fos».

Είναι η νέα μορφή θεάματος, προβολής και αυτοκινητικής μπίζνας. FoS. Συγκρατήστε το αρκτικόλεξο.

Για την ιστορία, δείτε τη στιγμή που ο πρώην οδηγός της F1, Takuma Sato, οδήγησε, πριν λίγες ημέρες στο Festival of Speed, τη McLaren MP4/4 του Ayrton Senna. Συγκινητική.

Photo: Festival of Speed

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»