Το φασόν του 124 Spider. Μία άλλη άποψη

Post date:

Author:

Category:

fiat-124-vs-mazda-mx-5-4drivers.gr

Façon (ελληνιστί, φασόν): η δουλειά που γίνεται με τυποποιημένο τρόπο, βασισμένη σε υποδείγματα, χωρίς να χρειάζεται πρωτότυπη σκέψη για τον φασονατζή ή τη φασονατζού

Επίσης, η δουλειά που γίνεται από κάποιον για λογαριασμό τρίτου, σύμφωνα με τις προδιαγραφές αυτού. Δευτερευόντως, το αποτέλεσμα άκρατου μιμητισμού σε θεσμούς, δομές και νοοτροπίες. Μια άποψη για το »Fiata». Κατά κόσμον, Fiat 124 Spider

Να, λοιπόν, που στην εποχή της αμφιλεγόμενης γεννετικής κλωνοποίησης, η, καθόλου αμφιλεγόμενη, βιομηχανική κλωνοποίηση ζεί και βασιλεύει.

Βουτάς στη ιστορία σου, διαλέγεις ένα όνομα -στην περίπτωση έναν αριθμό- που μαγεύει ακόμα και τα νεογέννητα, βρίσκεις ένα δοκιμασμένο συνεργάτη με καλό όνομα στην αγορά, τοποθετείς τον καλό και εμπορικά σίγουρο κινητήρα σου, βάζεις τα σήματά σου (εκτός απ’ αυτό του Pininfarina) και παρουσιάζεις (επιτέλους) κάτι, που έπρεπε να το έχεις κάνει καιρό τώρα.

“Δεν υπάρχει καλύτερος  τρόπος να γιορτάσουμε τα 50 χρόνια του 124 Spider» ήταν τα λόγια του Olivier François, γενικού αρχηγού της Fiat παγκοσμίως. 

Το ότι η Fiat είχε διαλέξει το Los Angeles Αuto Show να παρουσιάσει το “νέο” Fiat 124 Spider με 1400άρι κινητήρα, μας είχε προβληματίσει. 

»Fiata», λοιπόν; Σύμφωνοι, μοιάζουν. Παρ’ όλ’ αυτά έχουν και τις διαφορές τους. Βασικά, σε κινητήρα και μικρές λεπτομέρειες. Το φινίρισμα ίσως είναι η πιο ευδιάκριτη. Όμως το όλο project είναι μια δουλειά με αρχή, μέση και τέλος από τη Mazda. Το άλλο είναι φασόν. Ξεκάθαρα πράγματα

Στυλιστικά, πάντως, μπορούμε να πούμε ότι το εμπρός μέρος και λίγο τα πίσω φώτα, “φέρνουν”  λίγο προς το αρχικό σχέδιο του μαέστρου.

Αλλά αν η εξωτερική σχεδίαση του Fiat 124 διαφοροποιείται κάπως, στο εσωτερικό του θα δυσκολευτείτε να βρείτε τις διαφορές, με το σήμα στο τιμόνι να καθορίζει τη διαφορά. Παράγεται -πού αλλού;- στο εργοστάσιο της Mazda στη Hiroshima και κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Σπανίως, είναι αλήθεια

Και γιατί να μην αγοράσω MΧ-5 σήμερα, θα αναρωτιέσαι. Τουλάχιστον, αν δεν ζεις Ελλάδα όπου αναμένουμε εδώ και χρόνια τις εξελίξεις της εδώ εκπροσώπησης.

Εύλογη ερώτηση, λαμβανομένης σοβαρά υπ’ όψιν της ιστορίας του συγκεκριμένου μοντέλου, των τιμών μεταπώλησης, αξιοπιστίας κλπ. 

Η μόνη απάντηση που μπορούμε να δώσουμε είναι “γιατί είσαι κολλημένος και καλά κάνεις”. Mε το MX-5, βεβαίως.

In the meantime, αν πέσει στο δρόμο σας κανένα αληθινό 124 Spider, μη διστάσετε. 

Photo: Fiat/Μazda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου