Tο τέλος του τρίθυρου hot hatch;

Post date:

Author:

Category:

renault megane rs

To πεντάθυρο hatchback αργοπεθαίνει. Αλλά σε έναν ιδανικό κόσμο το γρήγορο hothatch κάπως έτσι θα έπρεπε να ‘ναι

»Η τάση ξεκάθαρα μετακινείται προς τα πεντάθυρα, και η παραγωγή του τρίθυρου GTi τελείωσε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρίας. Ο CEO της Audi μια απ΄τα ίδια: αμφισβήτησε τη σκοπιμότητα τού να υπάρχουν τρίθυρα A1 και A3 στη γκάμα του.

Λοιπόν. Αρχίστε να ξεχνάτε τις τρίθυρες ορδές με τις οποίες μεγαλώσαμε. Τα Rallye, τα GT, τα GTi, τα όποια RS. Αυτές που δεν δίναμε δεκάρα για το ποιος χωράει στο πίσω κάθισμα.

Σπάνια μπήκε άνθρωπος πίσω, στα δικά μας. Παρθένος πάγκος. Ακόμα καλύτερα, αν δεν υπήρχε τίποτα πίσω απ΄ την πλάτη. Ελαφρύτερο, πιο εστιασμένο, κανένα άλλοθι στις πεθερές. Σιγά μη σκεφτούμε το μπες-βγες των επιβατών. ΚΤΕΛ καταντήσαμε.

Ειδικά στο hot hatch, το τρίθυρο ήταν κάποτε μονόδρομος. Δεν θα γυρνούσαμε να κοιτάξουμε πεντάθυρη έκδοση αν είχαμε την επιλογή

Και μπορεί, πλέον, η τάση να δείχνει πεντάθυρο, αλλά περιπτώσεις τύπου Type R ή Focus RS μας αρέσουν για αυτό που είναι ικανά στο δρόμο κι όχι επειδή είναι πιο πρακτικά.

Η πρακτικότητα, αφ` ης στιγμής σε απασχολεί ως κριτήριο αγοράς σε ένα δυνατό hot hatch, σημαίνει πως οι ανάγκες σου έγιναν πιο σημαντικές απ’ την αισθητική σου. Με μια κουβέντα παντρεύτηκες, αλλά και τεκνοποίησες. Τότε, ναι, μπορεί να ‘ναι θέμα για κάποιους.

Υπό μια συμβολική έννοια, το τέλος του πεντάθυρου σημαίνει το τέλος της προσωπικής σου ελευθερίας: έχεις πλέον να λογοδοτήσεις σε άλλους για το αυτοκίνητο που αγοράζεις

Επίσης, σε ένα Golf GTi, που προ πολλού έχει μετατοπιστεί ως πιο all around γρήγορη μεν αλλά μη συμμετοχική επιλογή, ο θάνατος της τρίθυρης έκδοσης δεν σημαίνει και πολλά για το κοινό του. Ίσα-ίσα που σημαίνει χαμηλότερο κατασκευαστικό κόστος με μείον ένα αμάξωμα στην παραγωγή της VW. Αυτός είναι ο βαθύτερος λόγος πίσω απ΄την κατάργηση των δύο επιπλέον θυρών.

Όμως, σε κατασκευές πιο »ειδικές» σε χαρακτήρα, oι μείον δύο πόρτες μετράνε. Και μπορεί περιπτώσεις τύπου Evo ή Impreza να ήταν επίσης τετράθυρες αλλά εκεί, πρώτον, δεν μιλούσαμε για hot hatch και, δεύτερον, όταν υπήρξαν δίπορτες εκδόσεις (βλ. 22B) ακόμα και σήμερα aυτές είναι που αποτελούν το αντικείμενο πόθου.

Όμως, ο παγκόσμιος νόμος λέει πως ό,τι δεν πουλάει πεθαίνει. Και οι εταιρείες δεν είναι διατιθεμένες να φτιάχνουν κάτι για λίγους αν δεν φέρνει την αναγκαία οικονομική ανταπόδοση.

Το νέο Megane RS είναι και αυτό πεντάθυρο, five haters.

Η εικονογράφηση στην κεντρική φωτό δείχνει πώς θα ήταν το νέο Renault Megane R.S., αν είχε δυο πόρτες λιγότερες. Εσείς πώς θα το προτιμούσατε αν υπήρχε η επιλογή; Τρείς ή πέντε;

Illustration: JPog

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει