Όσο πιο κορυφαίο στη γκάμα είναι ένα καινούργιο αυτοκίνητο, τόσο πιο μακρύ είναι το φορομπηχτικό χέρι του Ελληνικού Κράτους
Πριν λίγες ημέρες λάβαμε, για παράδειγμα, τον ανανεωμένο κατάλογο της BΜW, μιας εταιρείας της οποίας τα προϊόντα εκτιμά το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς και, φυσικά, το 4D.
Καθώς περιεργαστήκαμε τις νέες τιμές (που αλλάζουν συχνά στις εταιρείες αναλόγως με το ποια μοντέλα επιλέγουν να προωθήσουν ή όποια προγράμματα πωλήσεων έχουν κατά καιρούς), το βλέμμα μας έπεσε κυρίως, σχεδόν μοιραία, στα ειδικά μοντέλα της, αυτά με το λογότυπο Μ.
Κι εκεί, όπως και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, μπορεί να δει κανείς το μεγαλείο του φορομπηχτικού ελληνικού κράτους που για μια ακόμη φορά καταφέρνει να μετατρέψει ένα ήδη ακριβό αυτοκίνητο σε κάτι που αγγίζει τα όρια του μυθικού supercar. Ή του Queen Elizabeth.
Να, μερικά συγκεκριμένα παραδείγματα:
#BMW M2: 3.0 lt / 370 PS / Τιμή προ φόρων: €46.143 – Λιανική: €77.890
#ΒΜW M3: 3.0 lt / 431 PS / Τιμή προ φόρων: €64.805 – Λιανική: €113.540
#ΒMW M4: 3.0 lt / 431 PS / Τιμή προ φόρων: €70.856 – Λιανική: €124.140
#BMW M4 CS: 3.0 lt / 460 PS / Τιμή προ φόρων: €109.893 – Λιανική: €185.500
#BMW M6: 4.4 lt / 560 PS / Τιμή προ φόρων: €136.535 – Λιανική: €239.210
#BMW X5 M: 4.4 lt / 575 PS / Τιμή προ φόρων: €102.047 – Λιανική: €191.850
Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά παραδείγματα σε μια γρήγορη απεικόνιση των επιπλέον ποσών που χρεώνονται στην τελική τιμή. Όπως βλέπετε, η μικρότερη επιβάρυνση ξεκινά από σχεδόν €32.000 επιπλέον της τιμής του προϊόντος, για τη Μ2, και φτάνει τα €103.000 σε φόρους, ναι, φόρους, για ένα αυτοκίνητο σαν τη Μ6.
Είναι να απορεί κανείς που το αυτοκινητικό όνειρο του Έλληνα είναι το μικρομεσαίο των 1.4 λίτρων; Παρόλα αυτά, πάντως, τον μήνα Ιούλιο η αγορά συνέχισε την ελαφρά της ανοδική πορεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έστειλε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων.
Συνολικά, στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +8,0% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Σημειώνεται, φυσικά, πως η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο επτάμηνο του 2017 βρίσκεται -61,3% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+20,0%) από τις αρχές του έτους σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν μείωση κατά -24,5% ως προς 2016.
Info: bmw.gr / seea.gr / Photo: BMW / X. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.