Εννέα στα 10 αυτοκίνητα που οδηγήσαμε και παρουσιάσαμε στο άλλο, μη αμιγώς αυτοκινητικό σάιτ που με φιλοξενεί ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά Sports Utility Vehicles. SUV. Σουβ. Με όλα να είναι περισσότερο Utility και διόλου Sports. Εκτός βέβαια κι αν με το Sports εννοείται το εξωπραγματικό (για SUV και όχι μόνο) 0-100 των οκτώ εντελώς ηλεκτρικών από αυτά τα 10

Vanity ή υπερβολή; Ζητούνται απαντήσεις για SUV. Εντάξει, όχι για όλα
Θα πρέπει πάντως να ‘χουν ήδη περάσει καμιά 20αριά χρόνια από τότε που αρχίσαμε ορισμένοι (εμού συμπεριλαμβανομένου) να προβλέπουμε ότι επίκειται ο αφανισμός των SUV
Επί προσωπικού βέβαια, ποτέ δεν έκρυψα πως μου αρέσουν (άρεσαν, σωστότερα) μερικά απ’ αυτά. Στα λίγα φωτεινά μου, όμως, διαλείμματα πάντα δυσκολευόμουν να καταλάβω πώς διάολο συνεχίζουν να επιβιώνουν.
Όχι, αλήθεια.
Εκτός του ότι με μισόκλειστα μάτια διαφέρουν πλέον μόνο στο χρώμα, αν τα συγκρίνετε με sedan (υπάρχουν ακόμα τέτοια;), με hatchback, ή έστω με crossover, θα δείτε ότι κοστίζουν περισσότερο, είναι πιο αργά, πιο ρυπογόνα, λιγότερο οικονομικά (τα μη ηλεκτρικά, αν και αυτό θέλει συζήτηση) και με χειρότερη οδική συμπεριφορά και αμελητέα οδηγική συμμετοχή (ειδικά τα ηλεκτρικά).
Δεν θυμάμαι μάλιστα ούτε ένα αληθοφανές στοιχείο που να συνηγορεί στο ότι τα SUV είναι ασφαλέστερα από τα «κανονικά» αυτοκίνητα, ενώ πολλά που αποδεικνύουν το αντίθετο.
Ναι, μπορεί να σε περιβάλλουν με τόνους μέταλλο και παπλώματα από αερόσακους, αλλά αν πιστεύεις ότι η πρόληψη είναι αποτελεσματικότερη της θεραπείας, ένα βαρύ αυτοκίνητο με ψηλό κέντρο βάρους δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγεις ένα ατύχημα
Κι όλα αυτά για να βλέπεις αφ’ υψηλού τους πληβείους;
Δεν λέει…
Τότε θα πρέπει να είναι οι δυνατότητές τους εκτός δρόμου. Όμως, πόσα απ’ αυτά, ακόμα και τετρακίνητα, έχετε δει να αποσβένονται μακριά από την άσφαλτο;
Βέβαια, αν ο πελάτης δεν έχει αντίρρηση να πληρώνει υπέρογκα, πολλές φορές, ποσά για μηχανικά μέρη που δεν χρειάζεται και για ηλεκτρονικά που δεν καταλαβαίνει, τι φταίνε τα έρημα τα εργοστάσια; Αυτά κέρδη θέλουν
Το γεγονός όμως ότι μια εξειδικευμένη τεχνολογία έχει επιστρατευτεί για να δημιουργεί και να πουλάει ένα ακριβό αξεσουάρ μόδας (ειδικά ηλεκτρικό) του οποίου ο de jure λόγος ύπαρξης είναι η ανέμελη, «ασφαλής» μετακίνηση, μακριά από τους hoi polloi, ενώ το de facto φυσικό τους περιβάλλον είναι τα parking των ΑΒ (όχι και του Σκλαβενίτη, αγάπη μου) είναι μια ακόμη επιβεβαίωση της ανθρώπινης ματαιοδοξίας, ή έστω υπερβολής.
Και μια ακόμη απόδειξη, αν αυτή μας έλειπε, της διαχρονικής και ανίκητης δύναμης του marketing.
Illustration: wwcoty.net/
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.