Για το facelift της Alpine A110. Περί ορέξεως

Post date:

Author:

Category:

Make or break; Συνήθως τα facelift διορθώνουν κακώς κείμενα και ατέλειες. Πολλές φορές, όμως, το διορθωτικό μολύβι κάνει μουντζούρες στο design και προκαλεί τεράστια fail. Εκτός όμως αν αυτά είναι στοχευμένα. Ο κύριος Η. Παλιούρας έχει το λόγο περί ανανεωμένης A110

2022 Alpine A110 S


Μιλώντας για failed facelifts κουπέ, από το σεμνό και ταπεινό Hyundai Coupe του ’99 έως και την καταξιωμένη 512 BB του ’94, αυτό το facelift της Αlpine A110 μου έχει κάτσει βαρύ σα στιφάδο


Κοινή παραδοχή ότι η Alpine δημιούργησε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο

Άκρως οδηγοκεντρικό και τρομερά αρμονικό. Ένα πραγματικό γλυπτό και όχι overkill του πρωτοτύπου μοντέλου.

- Διαφήμιση-

Πολλοί τόλμησαν να το θεωρήσουν πιο σπορ και πιο αγνό από τη μεγαλύτερη αντίπαλό του, την Porsche Cayman, και πιο άμεσο ακόμη και από την καταξιωμένη BMW Μ2.

Μπορεί και να είναι. Αυτό όμως δεν οδήγησε και στις προσδοκώμενες πωλήσεις. 


Prost Alpine


«Σ αρέσει; Ναι. Γαμάτο. Θα το αγόραζες; Όχι»

Αυτό είναι το ρεζουμέ της Α110.

Δύσκολο να εκθρονίσεις το βασιλιά της κατηγορίας, την Porsche 718.

Όμως αυτό που ίσως είναι ακόμα πιο δύσκολο είναι πώς να προθέσεις αξία και brand image από τα μάτια και το πορτοφόλι του αγοραστή ενός sports coupe/drivers tool σε μια εταιρεία που δαπάνησε τόνους R&D.

Όλο, δηλαδή, το διαθέσιμο budget για να φτιάξει κάτι που θυμίζει αρκετά προϊόν Renault, που ο κόσμος αμφισβητεί και μάλλον δεν έφαγε αμάσητο.

Η κούκλα, λοιπόν, έμεινε στη βιτρίνα και για να μην βγει στα καλάθια των εκπτώσεων, οι Γάλλοι ακολούθησαν το Plan B



Να πώς έχει το πράγμα

«Αγαπητοί Σαουδάραβες, χρειαζόμαστε τα πετροδολάριά σας. Ξεχάστε ότι φτιάχνουμε driver’s car. Μπορούμε μέσω του Alpine Atelieur να σας βάψουμε το αυτοκίνητο μωβ, (ή οτιδήποτε άλλο που να μπορεί να διακριθεί σε διαγωνισμό επιδειξιομανίας), τις ζάντες χρυσές ακόμη και τις τιμημένες Brembo πράσινες».

Και συνεχίζει: «Επίσης, αν πάρετε την ακριβή, Α110s (αφού δεν είστε τίποτα τσίπηδες) μπορείτε να την βάψετε two tone αλλά, κυρίως, μπορείτε να τις προσθέσετε μια απίστευτα αντιαισθητική και άκυρη αλουμινένια αηδία στο πόρτ μπαγκάζ και έναν ακαλαίσθητο δήθεν spliter για να δείχνετε πιο boy racer στα βίντεο που ανεβάζετε με τους λοιπούς κελεμπίες φίλους σας με τις Lamborghini και να δείξετε μια πιο ρετρό κιτς οπτική. Δώρο από εμάς ένα χρυσό μπρελόκ δολαρίου στον καθρέφτη».

Με αγάπη (και οικονομική στενότητα) οι πάλαι ποτέ μάγοι των σπορ σασί εκ της Alpine Dieppe.



Τα υστερόγραφα της γνώμης

ΥΓ1 Σε retro sports car που θέλει να θεωρείται future classic δεν μαυρίζεις τα φανάρια, δεν κάνεις bi-tone χρώματα, ούτε βάζεις απλώστρες μπουγάδας στο μπαγκάζ. Είναι σα να παίρνεις την αγνή ομορφιά, να τη φτιασιδώνεις με μπογιές, ψεύτικα βυζιά και να την πετάς στην Βουκουρεστίου. Αυτό, στα δικά μου μάτια, έκανε η Αlpine σε ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο.

ΥΓ2 Όχι, η Αlpine δεν ήθελε να κοπιάρει χαρντκορίλα από GT3 RS ή Lotus Evora Sport 430. Έφαγε ήδη πόρτα με την περσινή A110S, όταν η σφιχτότερη ανάρτηση κατακρίθηκε ότι διαταράσσει τη ρευστότητα του αυτοκινήτου στο δρόμο. 

ΥΓ3 Δεν ξέρω αν την έχεις δει από κοντά. Την πρώτη φορά που την είδα παρκαρισμένη σε ένα δρόμο στην Βενετία, κόπηκα στα δύο. Γλυπτό. Τη θες, σχεδόν ποθείς να την αγγίξεις. Εύχεσαι να είδες τα κλειδιά της, να χωνόσουν μέσα και να έφευγες. 
Ακόμη και καλά να τα πάει η Α110 με το facelift, με τέτοιου είδους κινήσεις, δεν προσθέτει αξία αλλά αφαιρεί. 


Photo: alpinecars.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει