Το μεγαλύτερο γκάζι είναι στον εγκέφαλο

Post date:

Author:

Category:

nissan gt-r launch

 

Η ιπποδύναμη ξεκινά από μέσα σου

Μου έκανε τεράστια εντύπωση όταν έμαθα πως ο Ferdinand Porsche ξεκίνησε την εταιρία του στα 56 του χρόνια. Σε μια ηλικία που ο μέσος άνθρωπος σιγά-σιγά θρονιάζεται στον καναπέ της απάθειας παρέα με ένα τσάϊ και μπόλικη γκρίνια, ο Porsche πήρε την απόφαση να ξεκινήσει το δικό του μύθο. Στα 56. Τζόβενο.

Η επιτυχία, το κυνήγι, δεν έχει να κάνει με την ηλικία. Έχει να κάνει με το πόσο κηροζίνη κυλά ακόμα μέσα σου. Πόσο θες κάτι.

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ξεκίνησε την επανάσταση στα 51 του – εξ ου και »Γέρος του Μωριά». Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα.

Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, όσο σημαντικά κι αν είναι τα αυτοκίνητα που έτυχε να οδηγήσουμε στο 4Drivers, άλλο τόσο σημαντικές ήταν οι στιγμές που μιλήσαμε με ανθρώπου insiders.

Μηχανικούς, σχεδιαστές, ανθρώπους ‘‘εντός’’ των εταιριών που κάπου εκεί, ανάμεσα στο φαγητό και μερικά ποτήρια κρασί (παρότι oι άνθρωποι των εταιρειών δεν πίνουν ιδιαίτερα καθώς έχουν πάρει »γραμμή» απ’ τα κεντρικά μη τους ξεφύγει καμιά απόρρητη πληροφορία στο τσακίρ κέφι…), μαθαίνεις πράγματα.

Οι εικόνες, σχεδόν δέκα χρόνια πριν, κάποτε στην πίστα του Εstoril, στην Πορτογαλία, στο πρώτο διεθνές λανσάρισμα του Nissan GT-R, μαρτυρούν τη λάμψη στα μάτια των ανθρώπων. Μηχανικοί, αφοσιωμένοι Ιάπωνες με σπαστά αγγλικά αλλά τέρμα παθιασμένοι με το αντικείμενο μπήκαν ξανά στη μάχη με τα supercars.

Δεν είναι εύκολο να βάλεις ένα »Nissan» δίπλα στις Ferrari, τις Lambo και τις Porsche. Ο Ferdinand ίσως να σνόμπαρε. Αλλά τώρα που το σκέφτομαι, ίσως κι όχι. Γιατί κι αυτός από ένα »σκαραβαίο» ξεκίνησε.

nissan gtr δοκιμή

 Μάϊος 2008, στο Estoril της Πορτογαλίας, στην πρώτη επαφή με το Nissan GT-R. Ήταν σοφιστικέ, ούλτρα ηλεκτρονικοποιημένο ως τετρακίνητο και με κότσια. Όπως κι οι άνθρωποι που το σχεδίασαν στην ECU (Electronic Control Unit) του εγκεφάλου τους

nissan gtr δοκιμή

 Κάθε τρεις γύρους τα GT-R έβγαιναν στα pits για έλεγχο, θερμοκρασίες, ελαστικά, σημειώνονταν τα πάντα (όπως φαίνεται στην κεντρική φωτό). Τίποτα δεν είχε αφεθεί στην τύχη, όπως ένας γραμμικά άρτιος ιαπωνικός κήπος (ή στη γλώσσα τους, 日本庭園, nihon teien)

 Όπως είχε γράψει κάποτε ο συγγραφέας Henry David Thoreau, »ο ενθουσιασμός είναι υπερφυσική γαλήνη». Το έβλεπες στο Estoril

Τα αυτοκίνητα είναι ωραία και καλά. Αλλά είναι ρηχό το να τα θεοποιείς. Η λαμαρίνα έχει μικρή σημασία. Μεγαλύτερη σημασία, πνευματική και συμβολική, έχουν οι προσωπικότητες που τα έφτιαξαν. Και, κατ’ επέκταση, η αντανάκλαση του έργου τους πάνω στο μέταλλο.

Το γκάζι υπάρχει wide open στον εγκέφαλο. Για μας.

Photo: Nissan / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport