Golf Mk 7.5 στη Λιβαδειά. Ισχυρό παρά τη χλαπαταγή

Post date:

Author:

Category:

Το υπάρχον Golf θα καταχωρηθεί ως το μοντέλο της VW που «έζησε» τις δραματικές εξελίξεις του Dieselgate. Αλλά και αυτό που επιβίωσε.

Τώρα που η τρέχουσα γενιά, το Mk 7.5, «φεύγει» και ο αντικαταστάτης του είναι προ των πυλών, είναι ευκαιρία για μία σύντομη αναδρομή.

Golf Mk 7.5-test-4drivers

Θα πίστευε κάποιος πως μία εταιρεία της οποίας η ηθική επλήγη τόσο σοβαρά όσο της Volkswagen με το γνωστό σκάνδαλο Dieselgate, το Σεπτέμβριο του 2015, θα αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα πωλήσεων. Δεν συνέβη κάτι τέτοιο.

Για παράδειγμα, η δημοσίευση του Reuters, φέτος τον Ιανουάριο, αποτυπώνει την ισχύ των αριθμών: η VW «έκλεισε» το 2018 με συνολικές πωλήσεις 10,8 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

Ανήκει στα όρια του εξωπραγματικού η ανθεκτικότητα με την οποία η VW διέσχισε την «κόλαση» του Dieselgate

Το παραπάνω νούμερο τη φέρνει, μάλιστα, μία ανάσα από την επίζηλη 1η θέση στο βάθρο των μεγαλύτερων κατασκευαστών στον κόσμο, που μέχρι στιγμής φαίνεται ότι κατέχει ο όμιλος Nissan-Renault.

Όταν οδηγήσαμε το τρέχουσας γενιάς Golf, ειδικά στο λεγόμενο facelift με τον κινητήρα Evo στην έκδοση Bluemotion και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, επιβεβαιώσαμε πως ήταν η χρυσή τομή της γκάμας. Έστω κι αν είναι πιο «κλινικό» οδηγικά σε σχέση, για παράδειγμα, με ένα Ford Focus που στην πρόσφατη εκδοχή του είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας.

Αν, πάντως, σας ενδιαφέρει το Golf ως αγορά καινούργιου, καλό είναι να ξέρετε πως το νέο μοντέλο, το λεγόμενο Golf Mk8, θα παρουσιαστεί επίσημα στο Διεθνές Σαλόνι της Φρανκφούρτης, το Σεπτέμβριο. Ίσως αξίζει να περιμένετε.

Το Golf είναι η ραχοκοκαλιά των πωλήσεων της Volkswagen. Κάποια 445.303 αυτοκίνητα πουλήθηκαν το 2018 στην Ευρώπη.

Τι είναι αυτό, λοιπόν, που κάνει το Golf τόσο αποτελεσματικό στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ακόμα και μετά τη χλαπαταγή του σκανδάλου; Κατά τη γνώμη μας, είναι η παράδοση που έχει χτίσει όλες τις τελευταίες δεκαετίες στο  ευρωπαϊκό υποσυνείδητο

Αλλά και μια αίσθηση συνολικής ευχρηστίας που διαθέτει. Ένα σίγουρο, σχεδόν αδιατάρακτο «πάτημα» στο δρόμο. Από την τελευταία γιαγιά της Ελβετίας μέχρι το ζευγάρι έξω από τη Λιβαδιά, όλοι αισθάνονται αυτήν την προβλεψιμότητα που εμπνέει ασφάλεια. 

Οι ιδεολογικοί αντίπαλοι της Volkswagen θα έχουν να λένε για το «πόσο βαρετό είναι» αλλά, με όλη την ειλικρίνεια, δύσκολα συναντάς ένα μικρομεσαίο που μπορεί να μπει μέσα ο οποιοσδήποτε, να βρει την ιδανική του θέση οδήγησης, να πάει όσο γρήγορα αντέχει και να μην τον προδώσει το μασίφ πλαίσιο και η προοδευτικότητα του Golf.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το 2019 ετοιμάζεται να αποχαιρετίσει το εικονιζόμενο Golf και να υποδεχτεί τον αντικατατάτη του που, απ’ ό,τι λένε οι πληροφορίες, δεν θα έχει εντυπωσιακές διαφοροποιήσεις εξωτερικά. Ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις επαναστατικά. Την εξελίσσεις. 

Το νέο Golf θα διαθέτει ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο, αναβαθμισμένο infotainment, μεγαλύτερο χώρο αποσκευών ενώ θα εγκαινιάσει κινητήρες mild-hybrid και τεχνολογίες που θα βοηθούν τη VW απέναντι στις νέες, ακόμα αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Για τις οποίες είναι, μάλλον, ο ηθικός «αυτουργός»

Photo: Kosmocar A.E. / Γιώργος Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει