Γιατί στις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις δε μιλούν πια για επιδόσεις;

Post date:

Author:

Category:

Επιστρέφεις από άλλη μία δημοσιογραφική παρουσίαση αυτοκινήτου. Μόνο που σπάνια ακούς πια για επιδόσεις. Οι οθόνες νίκησαν

Vw Golf γενιές

Πώς γίνεται μετά από μια παρουσίαση να μην έχει λεχθεί σχεδόν τίποτα για 0-100, ρεπρίζ, αναρτήσεις, φρένα ή άλλες τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν τη ραχοκοκαλιά της οδήγησης; Και όμως, γίνεται


Αντιθέτως, όλο και περισσότερες παρουσιάσεις αναλύουν μέχρι τελευταίου κιλομπάιτ το κάθε infotainment, τα cruise control, το πώς όλο και περισσότερα αυτοκίνητα κινούνται μόνα τους ή το πώς δαπανώνται εκατοντάδες εκατομμύρια για την εξέλιξη των λεγόμενων συστημάτων υποβοήθησης

Όλα αυτά τα gadgets, με τη δημοκρατικοποίησης της τεχνολογίας, θα γίνονται (που ήδη γίνονται) εξοπλισμός όλο και περισσότερων αυτοκινήτων.

- Διαφήμιση-

classic cars

Εικόνες από press kit άλλων εποχών. Τότε που τα 0-100 km/h και η αίσθηση της οδήγησης ήταν κυρίαρχα στοιχεία προς επικοινωνία. Οι καιροί αλλάζουν δραστικά στην ψηφιακή εποχή που από το «πόσα πιάνει» πήγε στο «πόσο καίει» και από ‘κει στο «πόσο γρήγορα φορτίζει»



Οι οθόνες νίκησαν. Έστω και αν…

Ο κόσμος είναι τόσο επικεντρωμένος στις οθόνες, η τάση είναι προς την αυτόνομη οδήγηση και, τελικά, τέτοιες λεπτομέρειες δεν ενδιαφέρουν πια το αγοραστικό κοινό.

Οι πελάτες μπαίνουν στις εκθέσεις και το πρώτο που κοιτάζουν είναι οι οθόνες, το connectvity κι όλα, όσα σε λίγες δεκαετίες από τώρα, θα κάνουν τη μαζική ανθρωπότητα να ξεχάσει να οδηγεί. Γιατί δε θα χρειάζεται να οδηγεί

Ωστόσο, για να είμαι δίκαιος, την ίδια στιγμή, κάτω απ΄την επιφάνεια, πίσω απ΄τις οθόνες αφής, πίσω απ’ τα apps και τα δεκάδες συστήματα για «παραπληγικούς» οδηγούς που δεν είναι σε θέση καν να ελέγχουν τους καθρέφτες τους, η δουλειά στο μηχανολογικό R&D συνεχίζεται.

Οι αναρτήσεις «δουλεύονται», τα σασί εξελίσσονται, οι κινητήρες γίνονται πιο αποδοτικοί και η δίαιτα πάει σύννεφο. 


e-Golf μητέρα με καρότσι

Για παράδειγμα

Θυμάμαι οδηγώντας το νέας γενιάς Gof, κάπου προς Σούνιο.

Εκεί, λοιπόν, πηγαίνοντας, υπάρχει μια αριστερή. Έρχεσαι με πολλά. Κάποια +140. Προέβην σε μια σκόπιμη ελαφρά αποσταθεροποίηση.

Το λαμπάκι του ESP άναψε αλλά χωρίς να αισθανθείς ένα ηχηρό μάγκωμα του ESP.

Η πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων) έλαμψε με το fine tuning της προοδευτικότητας, βάσει της οποίας ένα Golf υποχρεούται να αντιδρά ακόμα και υπό απόλυτη πίεση, το γιαμπ πάνω στα φρένα δεν ανησύχησε το πλαίσιο. Νo fear.

Μήνυμα ελήφθη: το κόκπιτ γίνεται υπερβολικά ψηφιακό. Τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα. Αν είσαι ομοϊδεάτης, βγάλε τα άγαρμπα lane change, απενεργοποίησε το pre-collision assist και ψάξε αυτό που συνεχίζει να στρίβει. Και όταν η αυτόνομη οδήγηση επιβληθεί διά χούντας, ίσως μετακομίσουμε σε άλλον πλανήτη


Mazda MX-5 NC και MX-5 ND

Photo: Top Gear

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει