Η εποχή που μιλούσαν για επιδόσεις

Post date:

Author:

Category:

Μόλις έχουμε γυρίσει από άλλη μία δημοσιογραφική παρουσίαση αυτοκινήτου. Μόνο που σπάνια ακούς πια για επιδόσεις, Οι οθόνες νίκησαν. Εκτός αν ψάξεις καλά κάτω απ΄την επιφάνεια. Toυ ανανεωμένου Golf.

Πώς γ[νεται μετά από μια παρουσίαση που διήρκησε σχεδόν δυο ώρες να μην έχει λεχθεί σχεδόν τίποτα για 0-100, ρεπρίζ, αναρτήσεις, φρένα ή άλλες τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν τη ραχοκοκαλιά της οδήγησης;

Αντιθέτως, όλο και περισσότερες παρουσιάσεις αναλύουν μέχρι τελευταίου κιλομπάιτ το κάθε infotainment, τα cruise control, το πώς όλο και περισσότερα αυτοκίνητα προχωρούν μόνα τους στην κίνηση ή το πώς δαπανώνται εκατοντάδες εκατομμύρια για την εξέλιξη των λεγόμενων συστημάτων υποβοήθησης.

- Διαφήμιση-

Κάπως έτσι, για μια ακόμα φορά, θέσαμε την αιρετική ερώτηση για το νέο σημείο των καιρών. Όλα αυτά τα gadgets, με τη δημοκρατικοποίησης της τεχνολογίας, θα γίνονται (που ήδη γίνονται) εξοπλισμός όλο και περισσότερων αυτοκινήτων. Το τι κάνουν τα αυτοκίνητα στο δρόμο δεν τονίζεται πια. Όμως, δεν χάνεται έτσι ένα σημαντικό μέρος της οδηγικής τους ταυτότητας;»

classic cars

Εικόνες από press kits άλλων εποχών. Τότε τα 0-100 km/h και η αίσθηση του driving ήταν κυρίαρχα. Αλλά τα περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και τα πανάκριβα sportscars, δεν θα μπορούσαν να δουν ούτε στον ύπνο τους από πού εξαφανίστηκε ένα μικρομεσαίο. Οι καιροί αλλάζουν δραστικά στη digital era 

Η απάντηση που παίρνουμε συνήθως συμπυκνώνεται στην εξής: πως πλέον ζούμε σε μια τόσο digital εποχή, πως ο κόσμος, όλοι μας, είναι τόσο επικεντρωμένος στις οθόνες, πως η τάση είναι προς την αυτόνομη οδήγηση και, τελικά, τέτοιες λεπτομέρειες (επιδόσεις, ρεπρίζ, αναρτήσεις ή whatev) δεν ενδιαφέρουν πια τόσο πολύ το αγοραστικό κοινό.

Οι πελάτες μπαίνουν στις εκθέσεις και το πρώτο που κοιτάζουν είναι οι οθόνες, το connectvity κι όλα, όσα σε λίγες δεκαετίες από τώρα, θα κάνουν τη μαζική ανθρωπότητα να ξεχάσει να οδηγεί. Γιατί δεν θα χρειάζεται…

Είναι μια ειλικρινής τοποθέτηση. Και είναι τέτοια γιατί, την ίδια στιγμή, κάτω απ΄την επιφάνεια, πίσω απ΄τις οθόνες αφής, πίσω απ’ τα apps και τα δεκάδες συστήματα για ”παραπληγικούς” οδηγούς που δεν είναι σε θέση καν να ελέγχουν τους καθρέφτες τους, η δουλειά στο μηχανολογικό R&D συνεχίζεται και γίνεται.

Οι αναρτήσεις ”δουλεύονται”, τα σασί εξελίσσονται, οι κινητήρες γίνονται πιο αποδοτικοί και η δίαιτα πάει σύννεφο. 

 Το Golf, το ”7.5” όπως θα λέγαμε το ενδιάμεσο facelift του για το οποίο βρεθήκαμε στο Island για τη δημοσιογραφική παρουσίαση, όσο κι αν υπερθεματίζει επικοινωνιακά το overkill της οθόνης, είναι ένα τρομερά ικανό αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας.

Στο τέλος της παρουσίασης, πήραμε ένα 1.6 TDI για μια σβέλτη βόλτα. Ναι, έρχονται την άνοιξη και δυο σημαντικοί κινητήρες για τη VW, οι TSI EVO με απόδοση 130 και 150 ίππων. Ο ”μικρός” είναι, μάλιστα, ο πρώτος με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας σε μαζική παραγωγή. Ως γνωστόν, οι VTG (Variable, Turbine Geometry) τοποθετούνται στα τουρμποντίζελ ή σε ακριβές κατασκευές, όπως η 911 Turbo ή η Boxster S.

Για την τελευταία δε, όπως γράφαμε εδώ, είναι και ο βασικός λόγος που αξίζει να την πάρει κανείς, κι όχι οι επιπλέον 50 ίπποι σε σχέση με την απλή Boxster. Η απόκριση στις χαμηλές και η μεγαλύτερη ακρίβεια στο γκάζι είναι το ”ψωμί”. Κι όχι τα +50 PS που στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή, κερδίζονται με έναν επαναπρογραμματισμό διά της πλακός.

Επ’ αυτού, ρωτήσαμε ποιος είναι ο προμηθευτής της VTG για τη VW. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας μας είπε πως δεν γνώριζε (ή ίσως να μην ήθελε να πει, καθώς γενικά, οι εταιρείες αποφεύγουν να λένε δημοσίως τους προμηθευτές τους)… 

Α, πού είμασταν; Ναι, στο 1.6 TDI και στη βόλτα προς Σούνιο, πάνω που έδυε ο ήλιος. Εκεί, λοιπόν, πηγαίνοντας, υπάρχει μια αριστερή. Έρχεσαι με πολλά. Κάποια +140. Προέβην σε μια σκόπιμη ελαφρά αποσταθεροποίηση. Υπό άλλες συνθήκες δεν θα το κάναμε.

Το λαμπάκι του ESP άναψε αλλά χωρίς να αισθανθείς ένα ηχηρό μάγκωμα του ESP, η πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων) έλαμψε με το fine tuning της προοδευτικότητας, βάσει της οποίας ένα Golf υποχρεούται να αντιδρά ακόμα και υπό απόλυτη πίεση, το γιαμπ πάνω στα φρένα δεν ανησύχησε το πλαίσιο. Νo fear.

Αυτό λοιπόν, η ικανότητα να μην ιδρώνει το πλήρωμά του, η απτή ποιότητα παντού, η εξέλιξη εδώ και σαράντα χρόνια, είναι που κάνει το Golf να ΄χει πουλήσει, για μια ακόμη φορά 492.000 κομμάτια πανευρωπαϊκά για το ’16 σε σχέση με σχεδόν τα μισά, 212.000, το Astra και 212.000 το Focus. Ή τα πολύ λιγότερα 129.000 του Auris.

Το αταξικό κοινό του Golf είναι η δύναμή του. Όπως φαίνεται κι απ΄το επίσημο vid…

Στη γκάμα υπάρχουν τα πάντα: από τον 1.000άρη των 85 ίππων μέχρι το (σχετικά υποτιμημένο ανάμεσα στους καθαρόαιμους petrolheads αλλά τρομερά αποτελεσματικό) δίλιτρο GTI  των 230 PS και 245 ίππων στην έκδοση Performance που έρχεται. Έπεται το Golf R των 310 ίππων.

Όσο για τις τιμές, αυτές ξεκινούν από τα €14.650 για το τρίθυρο (που πλέον εγκαταλείπεται πανευρωπαϊκά απ΄το μεγαλύτερο μέρος των αγοραστών) των 85 ίππων και από €17.400 για το πεντάθυρο.  

Το πλήρες press kit που μας έδωσε η Kosmocar μπορείτε να το δείτε εδώ.

Υπήρξαν κι άλλα χρήσιμα συμπεράσματα που προέκυψαν απ΄την ενδιαφέρουσα παρουσίαση. Θα επανέλθουμε.

Photo: Kosmocar

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει