Μετά από πέντε δεκαετίες, το VW Golf έχει γίνει το δεύτερο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στον πλανήτη. Και ξέρεις κάτι; Όχι άδικα
To προσθιοκίνητο Golf GTI Clubsport με απόδοση 300 PS εκφράζει μια από τις τελευταίες στιγμές του παραδοσιακού FWD hot hatch, όπως ξεκίνησε πριν μισό αιώνα. To «απλό» το παίρνεις από €23.950
Η πρώτη μου επαφή με το GTi ήταν κάπου στα ’80s, με ένα πράσινο μεταλλικό. Ήταν μία γρήγορη βόλτα, από τη Λ. Μεσογείων μέχρι το «Σταυρό». Και τούμπαλιν. Ήταν αρκετή για να πάρω το βάπτισμα του πυρός για τον ιδρυτή των hot hatch. Ήταν το πρώτο GTi. Αγάπη μόνο
Προσθιοκίνητο, υδρόψυκτο, ευέλικτο και με περισσότερο γκάζι απ’ όσο είχε φανταστεί ο οδηγός της διπλανής πόρτας.
Θεωρητικά το πρώτο Golf ήταν η διάδοχη κατάσταση στη «μετά-Σκαραβαίο» εποχή. Εντάξει, στην πράξη καμία σχέση. Άλλος κόσμος.
Ανεβοκατέβηκα τη Μεσογείων σαν εθισμένος για τη δόση του. Αρχές των ’80s δεν υπήρχε τέτοιο πράμα. Το εξαιρετικό Peugeot 205 GTi ήρθε λίγο αργότερα. Για την ώρα, όμως, το πρώτο Golf GTi ήταν το μικρό, γρήγορο, άμεσο, εύκολο και σχετικά προσιτό αυτοκίνητο. Η VW μόλις είχε ανακαλύψει φλέβα χρυσού και το GTi ήταν κάτι σα μετεφηβική ονείρωξη
Eξέλιξη, όχι επανάσταση
Σχεδιαστικά, η φιλοσοφία της VW βασίζεται στην εξέλιξη, όχι στην επανάσταση.
Ακόμη και σήμερα που πλέον το Golf όπως το ξέραμε, θερμικό και ευπώλητο, ολοκληρώνει την πορεία του, η βασική συνταγή έχει διατηρηθεί αναλλοίωτη μετά από μισό αιώνα.
Είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο με διαχρονική διείσδυση στην αγορά που κολακεύει μάζες και οδηγό.
Παρακαλείσθε, συγκρατήσετε το ρήμα «κολακεύει»
Κι αυτό γιατί η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις, ακόμα και στο λεγόμενο «όριο», παραμένει πάντα φιλική στο χρήστη.
Ναι, το Golf δεν είναι αιχμηρό αλλά φιλικό στον οδηγό και οι τάσεις εμφανίζονται γραμμικά. Στον πραγματικό κόσμο, αυτό βοηθά. Γιατί; Διότι σου αφήνει χρόνο να σκεφτείς
Χτισμένο στη λεγόμενη MQB (Modularer Querbaukasten) πλατφόρμα ή ”Modular Transverse Matrix”, η 7η γενιά είχε πάει το παιχνίδι ακόμα παραπέρα επιτρέποντας την ενσωμάτωση τεχνολογιών που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες
Πρέπει να έχεις σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα για να έβρισκες κάτι που να σε ενοχλούσε στην καμπίνα του Golf GTi. Μαζί έπαιρνες υπέροχες καρό επενδύσεις, «μπαλάκι» του γκολφ στον επιλογέα και ένα όνομα δανεισμένο από το ομώνυμο θαλάσσιο ρεύμα που ξεκινά από τη Φλόριντα των Η.Π.Α.
Είναι το Golf βαρετό οδηγικά;
Σηκώνει κουβέντα.
Πίστευα -και συνεχίζω έχοντας οδηγήσει όλες τις γενιές του- πως το Golf δεν είναι το πιο ζωντανό αυτοκίνητο της κλάσης.
Επίσης η αίσθηση στις κρεμαγιέρες των νεότερων ετών είναι, τουλάχιστον, τεχνητή. Και, κατά την ταπεινή μου γνώμη, η VW άργησε πολύ να απελευθερώσει το Golf από τα δεσμά ενός μερικώς απενεργοποιούμενου ESP. Ίσως το «φοβήθηκε». Όμως έτσι στέρησε έναν πιο συμμετοχικό τρόπο οδήγησης ενός hot hatch που ούτως ή άλλως ήταν φιλικά σεταρισμένο
Σε κάθε περίπτωση, το Golf εμπνέει απίστευτη σιγουριά, μπορείς να πας «σφαίρα» στο βρεγμένο αλλά και να «βάλει τα γυαλιά» σε καθ’ ομολογίαν πιο σπορτίφ κατασκευές καθώς το σασί του δεν διαταράσσεται υπό πίεση.
Καθώς τα όρια του Golf είναι εύκολα προσβάσιμα, παρερμηνεύεται ως fucking boring. Αν το δεις ρεαλιστικά, αυτή ακριβώς είναι η επιτυχία του. Μπορεί ο οποιοσδήποτε να μην εκτεθεί στο τιμόνι του. Ε, για ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο αυτό είναι λογαριασμός
Όμορφες λεπτομέρειες από το Golf R. Απόδοση 333 ίππων, torque vectoring, τετρακίνηση 4MOTION. Για να ξεκολλήσεις από το δρόμο πρέπει να ‘σαι αυτόχειρας. Γνώμη
Info: volkswagen.gr / Photo: VW / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.