Γιατί το πολύ grip κάνει κακό

Post date:

Author:

Category:

Toyota GT86 δοκιμή

Έχουμε συνηθίσει στο πολύ grip. Κι όσο περισσότερο έχεις, τόσο πιο πολύ κολλάς στο δρόμο. Φτάνει, όμως, αυτό;

Κάποτε, στρίβοντας σε μια καμπή, λίγο μετά τη Σαρωνίδα, με ένα Audi S3 είδα το ταχύμετρο να σκαρφαλώνει εκεί που πάσχιζα με μια Porsche Carrera S (997). Μου ‘κανε τόση εντύπωση που το έβαλα σαν τίτλο σε ένα άρθρο εκείνη την εποχή:  »το S του S3».

Η Αουντάρα είχε τόση πρόσφυση που έκανε το εσάκι να φαίνεται παιχνιδάκι του λούνα παρκ. Ήταν μια ευκαιρία να προσπαθήσω να καταλάβω μια μεγάλη μερίδα οδηγών που ήπιαν νερό στο όνομα της super πρόσφυσης που παρείχε ένα αυτοκίνητο σαν το S3. Εύκολα, δηλαδή, απλά και με ελάχιστη προσπάθεια. Τους αρκεί μια σωστή γραμμή, σημαδεύουν και μην τους είδατε.

Μια πιο πρόσφατη αφορμή ήταν μια βόλτα στα νότια με ένα Z4 και 19άρα ζάντα. Ξαναθυμήθηκα το πόσο δύσκολα μπορείς να έχεις fun με τόση γόμα στα άκρα. Εκτός αν περισσεύει η δύναμη… Όπως σε μια Ζ4 Μ. Όμως, η συγκεκριμένη ήταν μια ταπεινή 2.2 και τόσο λάστιχο την έκανε ασφαλή, ναι, με πρόσφυση, αλλά βαρετή.

Ο Νόμος 476 του 4D λέει πως η πολλή πρόσφυση, βασικά, σε κάνει χαζό οδηγό. Μην εξερευνώντας τα όρια της απώλειάς της βαυκαλίζεσαι πως είσαι οδηγάρα.

Τρέφεις τον εαυτό σου με την ψευδαίσθηση πως μπορείς -εσύ, όχι το αυτοκίνητο- να περνάς με τρελές ταχύτητες τις όποιες καμπές. Της Σαρωνίδας περιλαμβανομένης.

Όμως, τίποτα δεν απέχει περισσότερο απ’ την αλήθεια. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με ένα σετ καλών ελαστικών, είναι ικανά σχεδόν να ξεφτιλίσουν τους νόμους της φυσικής. Και δεν αναφέρομαι σε supercars. Αλλά για μικρομεσαία, και άνω, με καλά σχεδιασμένο σασί και σωστές αναρτήσεις.

Αν αυτό είναι καλό ή κακό; Εννοείται, καλό. Σώζεται κόσμος και ντουνιάς.

Αν, όμως, θέλει κάποιος να ανέβει επίπεδο ως οδηγός, οφείλει να ψάξει την απώλεια πρόσφυσης. Κι όχι τις ράγες του »τραίνου».

Πιστεύω βαθύτατα, λοιπόν, πως μια από τις πιο ψαγμένες κινήσεις των τελευταίων ετών ήταν η απόφαση της Toyota να τοποθετήσει τα στενά eco-friendly λάστιχα του ξενέρωτου Prius στο εκπληκτικό GT86. Aν έχει πρόσφυση το GT86; Φυσικά και έχει. Αλλά »σπάει» για πλάκα.

Toyota gt 86

 Γιαπωνέζος τουρίστας τη στιγμή που απολαμβάνει ομορφιές της πατρίδας του εν Ελλάδι

Αισθάνεσαι πως πρέπει να αρχίσεις να τηλεγραφείς το γκάζι στις καμπές. Πως λίγο ακόμα και το πίσω θα γλιστρήσει. Πως πρέπει να είσαι πιο ακριβής στις κινήσεις.

Εννοείται το GT86 είναι πιο αργό από το S3 στο δρόμοΗ τετρακίνητη υπερπρόσφυση του Audi θα έκανε το γιαπωνέζο να κοιτάει το βάθος του ορίζοντα.

Και θα συμφωνήσω, φυσικά, πως κι αυτό, το να τους περνάς όλους για πλάκα, (εντάξει, σχεδόν όλους…) είναι μέρος μιας κάποιας οδηγικής ικανοποίησης.

Αλλά δεν έχει καμία σχέση με το βάθος των ικανοτήτων της πλειοψηφίας των χειριστών τους. Sorry.

Photo: Γ. Κούτος / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει