GT3 RS: Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Post date:

Author:

Category:

Το GT3 RS, το «πράμα», ναι, το πράμα. Ωμό, θρασύ και βουτηγμένο σε συνειρμούς του Le Mans και των αγώνων αντοχής, φωνάζει «πόλεμο». Κάνει ένα «απλό» GT3 να φαίνεται σεμνό. Είναι χαρντκορίλα με πινακίδες. Στεροειδές για σοβαρούς χρήστες με πολλούς «κύκλους». Όχι πάντως για νταβατζήδες. Handle with care

GT3 RS. Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Το GT3 RS είναι η πιο εξτρίμ εκδοχή της 911 με πινακίδες κυκλοφορίας. Ποτέ η Porsche δεν έχει βγάλει κάτι τόσο ακραίο, τόσο «in your face» που να ‘χει άδεια να κυκλοφορεί στον δρόμο και να ‘χει το μοτέρ τέρμα πίσω


Προσωπικά -και ας πέσουν όλοι οι βενζινοαίματοι να με φάνε- θεωρώ ότι το GT3 RS (992) είναι, αισθητικά, υπερβολικά υπερβολικό για δρόμο. Ναι, παράγει μέχρι και 877 κιλά αρνητικής άνωσης στα 284 χλμ/ώ. Ή 490 κιλά στα 200. Τρελά νούμερα. Τρεις φορές μεγαλύτερο downforce από την ομόσταυλη 992 GT3. Λίγο ακόμα και, αν το γύριζες ανάποδα, δε θα έπεφτε κάτω

Όμως το σύνολο, με ένα τόσο εστιασμένο aero, στα μάτια μου τουλάχιστον, είναι ακραίο για να κυκλοφορείς κάθε μέρα με ένα τέτοιο.

Κόντρα στη λογική

Το GT3 RS, όπως και οι νεότερες γενιές με τον κωδικό 911, προκαλούν. Προκαλούν τον ορθολογισμό του ανταγωνισμού.

Είναι σα να τους ακούω: «Διάολε, στο κάτω-κάτω, πρόκειται για μία ξεπερασμένη αρχιτεκτονική, ένα lay-out που κρατάει η σκούφια του από τον ”Σκαραβαίο”, πόσο τέρμα θα το πάνε;».

Σα μια μύγα στον τοίχο που κρυφακούει, η προηγούμενη πρόταση μπορεί να ψιθυρίζεται σε αίθουσες συσκέψεων των επιτελικών του ανταγωνισμού της Porsche.

GT3 RS. Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Όλοι αυτοί μπορεί να ‘χουν και δίκιο. Σε ένα βαθμό

Όντως, το 911, η «σημαία» στη γκάμα της Porsche, το πιο αειθαλές σχήμα σπορ αυτοκινήτου, βασίζεται σε ένα ξεπερασμένο κόνσεπτ.

Είναι αυτό που λένε «όλα πίσω», με τον κινητήρα να κρέμεται πάνω και πίσω από τον πίσω άξονα. Πώς είναι η εξωλέμβια; Ε, κάπως έτσι.

Έστω κι αν τα πρόσφατα χρόνια το επίπεδο μοτέρ δεν «εξέχει» τόσο πολύ αλλά είναι περισσότερο «επάνω» στον πίσω άξονα.

GT3 RS. Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Το 911 αποδεικνύεται εν τοις πράγμασι ότι έχει καταβολές από άλλες δεκαετίες γιατί κανείς δεν τολμά, δεν περνά από το μυαλό του, δεν διαπερνά τη φαντασία του να φτιάξει σήμερα, από την αρχή και σε λευκό χαρτί, ένα τέτοιο σπορ αυτοκίνητο. Με «όλα πίσω». Το GT3 RS μονοπωλεί φαντασιώσεις, ονειρώξεις και τίτλους, είναι η σκυτάλη της απόλυτης «ανορθογραφίας»


Εμβληματικός μαϊντανός. Όχι άλλος, έλεος

Το GT3 RS δεν είναι για δρόμο. Μαγαρίζεται

Για να είμαστε ειλικρινείς και να μη γράφουμε μελωδικούς διθυράμβους σε ωδείο κουφών, το GT3 RS δεν είναι αυτοκίνητο για τον δρόμο.

Είναι -βασικά, κυρίαρχα και λειτουργικά- για την πίστα. Κανονικά ο δρόμος είναι η συνδετική του διαδρομή μεταξύ Σίλβερστον, Νίρμπουργκρινγκ, Ζόλντερ, Ντεϊτόνα, Ρόουντ Αμέρικα. Μπορεί και του αυτοκινητοδρομίου Σερρών, το οποίο εύποροι Βούλγαροι και άλλοι κύριοι από τα διάφορα Porsche Club ανά τη βαλκανική επικράτεια, κατά καιρούς, επισκέπτονται

GT3 RS. Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Ναι, εκεί, σε πίστες και εστιασμένους εραστές της ακραία σπορ οδήγησης, απευθύνεται τούτο το αυτοκίνητο. Με τόσο εκτεταμένες αεροδυναμικές επεμβάσεις, δεν θυμίζει τόσο την κλασική φόρμα τπυ 911 αλλά ένα πρησμένο στα στεροειδή μαχητικό εδάφους

GT3 RS. Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Για αυτό και πραγματικά εύχομαι, προσεύχομαι για λόγους κοινωνικής ηρεμίας, όσοι, τελικά, την αποκτήσουν να ανήκουν σε αυτό το κλαμπ ιδιοκτητών και όχι ποζεράδων που σουλατσάρουν σε παραλιακές της Κυανής Ακτής, βουτυρόπαιδων που μαρσάρουν  στα τούνελ του Μονακό, ποδοσφαιριστών που καλύτερα να κλωτσάνε παρά να βυθίζουν το γκάζι τέρμα στη μοκέτα, ινφλουένσερ του κώλου (κυριολεκτώ) ή σεΐχηδων που τις μοστράρουν στο Ίνσταγκραμ 

Ναι, φυσικά, χαίρω πολύ, και το vulgaire περιλαμβάνεται στο πελατολόγιο

Το ξέρει καλά η Porsche, είναι μέρος της πελατειακής της ατζέντας.

Ως γνωστόν, το θέμα είναι να βγαίνει το χρήμα και να συντηρείται ο μύθος. Και το κάνει καλά. Πειστικά, οδηγοκεντρικά και με καλό απολογισμό στο ταμείο.

Μάλιστα, αυτήν τη φορά, δεν είναι αρκετό να έχετε τις περισσότερες από €380.230 που κοστίζει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Φίλε οδηγέ, όχι, δεν αρκούσε να κάνεις το έμβασμα από το λογαριασμό σου για να έχεις το GT3 RS στο γκαράζ σου, στα «βου-που», «νου-που», ή όπου, προάστιά σου.

GT3 RS. Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας

Αυτή τη φορά χρειαζόταν, επιπλέον, να έχεις ήδη ψωνίσει στο παρελθόν και άλλο πολύτιμο μέταλλο με τον κωδικό «RS».

Στην αρχή, τουλάχιστον, του λανσαρίσματος του αυτοκινήτου ήταν προϋπόθεση για να μπεις στη λίστα αναμονής. Δεν σου ήταν αρκετό το τζόκερ.

Όπως βλέπετε, μέχρι στιγμής, δεν έχετε διαβάσει αράδα για το κλασικό «πόσα βγάζει», «πόσα πιάνει» ή «πόσο κάνει τα 0-100». Έχουν γραφτεί, γίνει review, βίντεο. Παντού. Αυτό είναι το επιμύθιο.

Το GT3 RS είναι ελάχιστα πιο δυνατό από το GT3. Ναι, είναι ελάχιστη η διαφορά των 518 ίππων.

Θεωρώ το GΤ3, το «απλό» (sic) πιο εκλογικευμένο για χρήση δρόμου. Και αισθητικά και λειτουργικά. Είναι υπεραρκετό. Ακόμα και ένα μεταχειρισμένο προηγούμενης γενιάς, 991 GT3 Mk2, με λυμένα θέματα των μοτέρ που έπαιρναν φωτιά. Πιο διακριτική παρουσία, ατέλειωτο grip, πιο μαζεμένο aero. Τέλεια και τελεία. Άγιε Βασίλη, αν δέχεσαι επιθυμίες καλοκαιριάτικα, με ένα τέτοιο, φτηνότερο και «δεύτερο χέρι», θα σου ‘μαι ευγνώμων

Database
Κινητήρας4.0 lt, βενζινοκινητήρας, εξακύλινδρος, επίπεδος, «ατμοσφαιρικός», άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΑυτόματο (διπλού συμπλέκτη) 7 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον πίσω άξονα
Ισχύς525 PS
Ροπή465 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 3,2''
0-200 km/h σε 10,6''
Τελική ταχύτητα296 km/h
Μέση κατανάλωση13,2 lt/100 km (επίσημη μέση)
20,6 lt/100 km (επίσημη εντός πόλης)
Βάρος1.450 kg
Τιμήαπό €380.230

Photo: porsche.gr


Οδηγώντας την αναλογική Porsche 997 GT3 RS 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει