Τι κινδύνους έχει η aftermarket τοποθέτηση συστήματος υγραερίου;

Post date:

Author:

Category:

Ο Τεχνικός Εκπαιδευτής της Opel, δηλαδή ο άνθρωπος που αναλύει στα σεμινάρια των τεχνικών την παραμικρή λεπτομέρεια και βαθύς γνώστης της μηχανολογίας, ο Βασίλης Καφαντάρης, απαντά στο τι πρέπει να ξέρεις για την εκ των υστέρων τοποθέτηση συστήματος υγραερίου

Βασίλης Καφαντάρης Opel

Ο κ. Καφαντάρης διαθέτει προϋπηρεσία στην αντίστοιχη θέση της Porsche, προγενέστερα στην Audi και σήμερα εργάζεται για την Opel Ελλάδας. Εν προκειμένω μιλά για το υγραέριο χωρίς «ναι μεν, αλλά» ξεκαθαρίζοντας αστικούς μύθους


Η τοποθέτηση aftermarket συστημάτων υγραερίου έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια αξιοσημείωτη αύξηση

Η πολυπόθητη οικοινομία καυσίμου, η κρίση και όλα τα παρελκόμενά της, έχουν οδηγήσει πολλούς κατόχους στην απόφαση της εκ των υστέρων τοποθέτησης ενός ανάλογου συστήματος. Αυτές είναι μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

4D Ποιο είναι το πρώτο στοιχείο που θα πρέπει να εξετάσει ο υποψήφιος πελάτης;

B.Κ. Πρώτον, θα πρέπει να επιλέξει κάποιο επώνυμο σύστημα που να υποστηρίζεται από aftersales υπηρεσίες.

Συχνότατα, βουλγάρικα, τούρκικα και άλλα μη επώνυμα, φτηνά συστήματα μόνο προβλήματα μπορούν να δημιουργήσουν.

Δεύτερον, έχει πολύ μεγάλη σημασία η σωστή τοποθέτηση από τον μηχανικό. Απαιτείται να τηρούνται όλες οι προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής και η νομοθεσία.


Κωλοδάχτυλο Ferrari

4D Πώς μπορεί να μεγιστοποιηθεί το όποιο όφελος κατανάλωσης από την τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος;

Β.Κ. Για να αξιοποιηθεί η έως και 40% οικονομία καυσίμου από ένα ποιοτικό σύστημα υγραερίου, χρειάζεται να μη βασιστεί κανείς μόνο στην αρχική τοποθέτηση αλλά να γίνει και μια ακριβής ρύθμιση με βάση όλα τα φορτία στο δρόμο.

4D Συμφέρει μια τέτοια τοποθέτηση το μέσο χρήστη;

Β.Κ. Το χρηματοοικονομικό είναι βασικός παράγοντας προτού μπει κανεις στη διαδικασία.

Δηλαδή, το αν αξίζει σε έναν κινητήρα που βγήκε απ’ το εργοστάσιο με προδιαγραφή του να δέχεται ένα είδος καυσίμου, τη βενζίνη, το να προστεθεί ένα επιπλέον σύστημα έκχυσης που θα αποσβέσει την επένδυση. 

Πρακτικά, τα αυτοκίνητα που κάνουν λίγα χιλιόμετρα και δεν υπερβαίνουν τα 15.000 χιλιόμετρα ετησίως δε θα κάνουν ποτέ απόσβεση του κόστους. Κι αυτός ο υπολογισμός αφορά, φυσικά, ένα καλό σύστημα που γενικά κοστίζει από €1,000 – €1,500 στην ελληνική αγορά. Για να δει, λοιπόν, ο κάτοχος ουσιαστική διαφορά με χρηματοοικονομικά κριτήρια θα πρέπει να κάνει περίπου 20.000 χιλιόμετρα, και άνω, το χρόνο.



4D Υπάρχουν κίνδυνοι από ένα aftermarket σύστημα υγραεριοκίνησης;

Β.Κ. Οι κινητήρες δεν είναι φτιαγμένοι για να δέχονται και LPG.

Λόγω των θερμοκρασιών καύσης (καθώς το LPG κάνει ξηρή καύση) συχνά καίγονται οι έδρες των βαλβίδων και οι βαλβίδες με αποτέλεσμα σημαντικά κόστη επισκευής του κινητήρα.

Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα από τη γραμμή παραγωγής με προδιαγραφές καύσης υγραερίου, φροντίζουν να τα εφοδιάζουν με ειδικά μέταλλα στις βαλβίδες και τις έδρες τους για να αντέχουν αυτές τις αυξημένες θερμοκρασίες

4D Ενόψει αυτού του κινδύνου τι θα πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος πελάτης;

Β.Κ. Θα πρέπει να ενημερωθεί με ακρίβεια, όχι μόνο για τη σωστή τοποθέτηση που αναφέρθηκε αρχικά, αλλά και για τη σωστή λίπανση των βαλβίδων.

Στο εμπόριο κυκλοφορούν ειδικά χημικά προς αυτό το σκοπό που τοποθετούνται στο ρεζερβουάρ του LPG. Και σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφεύγονται «λαδιέρες» και άλλα επιμέρους συστήματα στο χώρο του κινητήρα. 



 Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει