Hot hatch που αγαπήσαμε: Renault Megane R26.R

Post date:

Author:

Category:

To Megane R26.R είχε κάνει τη δίαιτα του πρωταθλητή. Κάτι σα διακεκομμένη νηστεία. Όλη η ενέργεια ενός κορυφαίου hot hatch και τίποτα περιττό. Προσθιοκίνητος θρύλος

Tι κι αν άλλαζε γενιά το Megane; Oι μηχανικοί στη Renault Sport έκαναν τη δουλειά τους και απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι στη Διέππη ξέρουν να κάνουν τα αυτοκίνητα που ζητούν οι θιασώτες της σπορ οδήγησης


Εντάξει, η Renault σήμερα, 2024, δεν έχει καμία σχέση σε προσέγγιση με δύο δεκαετίες πριν και αυτοκίνητα όπως το Megane R26.R (εξαιρείται το Alpine A110). Όμως η «φανέλα» είναι βαριά και η κληρονομιά και το know-how υπάρχουν. Ας όψονται τα κοράκια των Βρυξελλών – xωρίς εισαγωγικά το «κοράκια»

Στις δόξες του το Megane R26.R είχε αποσπάσει και τα δυσεύρετα «5 αστέρια» στην αξιολόγηση του βρετανικού evo.

Άσχετο: Έχω την αίσθηση πως τότε τα απένειμαν πιο δύσκολα οι Αγγλούρες του evo.

Όμως, πρώτον, αυτή είναι μία τελείως προσωπική αντίληψη των αξιολογήσεων και, δεύτερον, αν ισχύει, αποδίδει ακόμα καλύτερα το προσθιοκίνητο μεγαλείο του «ασχημόπαπου».

Η ουσία είναι ότι ακόμη ψάχνουν για να βρουν κάτι αρνητικό στο Megane R26.R σε οδηγικό επίπεδο, ακρίβεια και ομοιογένεια στα 10/10 πίεσης. Εντάξει, είπαμε, δεν ήταν και ό,τι πιο όμορφο, ειδικά πίσω. Αλλά ήταν τόσο εστιασμένο που μπορούσες να το «καταπιείς»

Φουλ ελαφρωμένο, περίπου 123 κιλά λιγότερα από το «απλό» R26, «σίδερα» αντί για πίσω κάθισμα, turbo δίλιτρος κινητήρας 230 ίππων, εξαιρετικά Brembo, μπλοκέ διαφορικό, μαζί με την εξαιρετικής σχεδίασης διάταξη της μπροστινής ανάρτησης (PerfoHub ή Double Axis).

O συνδυασμός παρείχε ένα «μπροστινό» που αρνούνταν πεισματικά να ξεκολλήσει. Ακόμη και σήμερα το Megane R26.R κάνει πολλές σύγχρονες κατασκευές να κρύβονται

Αμαξάρα για λίγους

Tην έκδοση αυτή δεν τη είδαμε Ελλάδα.

Γράφεται πως διατέθηκαν 230 για το Ηνωμένο Βασίλειο, 126 για Γαλλία, 26 για Ισπανία και 26 για Γερμανία. Σύνολο για όλες τις αγορές κάποια 450 τεμάχια.

Δεν ξέρω αν τα νούμερα ισχύουν ακριβώς, αλλά όπως και να ‘χει, τούτο το Megane δεν έγινε ποτέ μαϊντανός.

Επίσης το R26.R πρόλαβε να θέσει το ρεκόρ στο Νορντσλάιφε ανάμεσα στα προσθιοκίνητα της εποχής. Το «έσπασε» το επόμενο Megane RS Trophy. Επίσης γαμάτο και πιο «ανθρώπινο». Ζούσες πιο εύκολα μαζί του

Τότε, 2009, στη Μ. Βρετανία κόστιζε καινούργιο £23.770.

Σήμερα, μεταχειρισμένα R26.R θα βρείτε σε τιμές άνω των €30.000. Mόνο όμως αν ζείτε σε άλλη χώρα.

Δείτε και τον Κρις Χάρις στα νιάτα του με το R26.R, στο βίντεο.

Photo: renault.com


Alpine A110 Fast Test

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει