Μία εταιρεία, η Everrati, παρουσίασε σήμερα τη μετατροπή μίας κλασικής Porsche 911 (964) σε ηλεκτρική εκδοχή. Τη λέει ”Signature”, αποδίδει 500 PS και 500 Nm ροπής, κάνει τα 0-100 km/h σε κάτω από 4 δευτερόλεπτα και έχει αυτονομία 240 χιλιομέτρων. Μία νέα τάση γεννιέται
Η Signature της Everrati βασίζεται στο φαρδύ αμάξωμα (wide body) μίας Porsche 911 του 1991 και εμφανίζεται για πρώτη φορά στο, σημαντικό για τους Βρετανούς, London Concours, αυτήν την εβδομάδα
Πρόσφατα γράφαμε ότι, σύμφωνα με την επίσημη θέση της Porsche, «η 911 δε θα γίνει ποτέ ηλεκτρική». Και, κατά την ταπεινή μας άποψη, ορθώς. Για πολλούς λόγους. Αλλά δεν είναι του παρόντος
Όμως την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές δημιουργείται ταυτόχρονα ένας νέος χώρος επιχειρηματικής άνθησης.
Λέγεται «μετατροπή αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά».
Δεν είμαι αντίθετος. Αφού η ατζέντα για την ηλεκτροκίνηση είναι νομοτελειακά σχεδιασμένη -και προσπαθώ να είμαι πολύ προσεκτικός στη διατύπωση-, από το να καταλήξουν κάποια ιδιαίτερα αυτοκίνητα, είτε λέγονται MX-5 1ης γενιάς είτε κλασικές Porsche, σε μουσειακό είδος, ας γίνει και αυτό
Το ιδανικό θα είναι να διατηρηθούν όλες οι εκδοχές παράλληλα. Αλλά πάντως να μην εξωθείται η αυτοκίνηση τσαμπουκαλεμένα σε μία κατεύθυνση και μόνο
Η μπίζνα, τα δικαιώματα, το χρήμα
Ήδη, για παράδειγμα, κάποιοι βρετανοί κάνουν τη μετατροπή σε Mazda MX-5 (NA).
Και τώρα έρχεται μία νεοσύστατη εταιρεία, η Everrati, με έτος ίδρυσης το 2019, να κάνει την «ιεροσυλία». Τα εισαγωγικά τα προσθέτετε ή τα αφαιρείτε ανάλογα με το σε ποια όχθη ανήκετε.
Προφανώς και η Signature δε διανοείται να τη λέει 911. Θα έπεφταν οι αγωγές σαν καλοκαιρινή μπόρα σε βρετανική εξοχή
Και σε μένα τουλάχιστον, το ”Signature” ακούγεται ξενέρωτο.
Παραδόξως πάντως στις επίσημες φωτό που δημοσίευσε η εταιρεία το σηματάκι της Porsche παραμένει στο μπροστινό καπό. Δεν ξέρω τι σύγκρουση μπορεί να επιδέχεται νομικά.
Σε κάθε περίπτωση…
…Έχει ανοιχτεί ένα πεδίο ευρηματικότητας και άλλου τύπου ηλεκτροκίνησης λαμπρόν.
Είναι μία νέα μπίζνα, ενδιαφέρουσα, με προοπτικές, πιθανόν και με χρήμα. Και ξαναλέω, απ’ το να σαπίσουν κάποια εμβληματικά αυτοκίνητα, ας γίνει.
Πολλά κλασικά αυτοκίνητα μοιραία θα πάρουν αυτό το δρόμο. Θα βγουν κινητήρας, κιβώτιο, μετάδοση και θα μπουν συστοιχίες μπαταριών, συστήματα διαχείρισης και ανάκτησης ενέργειας. Μάλιστα η Everrati μπορεί, αν θέλει ο πελάτης, να μετατρέψει το κινητήρα εσωτερικής καύσης σε coffee table. Έτσι, για ντεκόρ
Το ίδιο κάνει και με τα Mercedes-Benz SL W113 Pagoda ή Land Rover Series IIA στα οποία επίσης κάνει τη μετατροπή σε ηλεκτρικά.
Αυτά, λοιπόν, για την ώρα. Θα δείξει.
Photo: everrati.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.