Η ύστατη κοτσάνα του Τζο Μπάιντεν

Post date:

Author:

Category:

Λίγο πριν πεισθεί να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση της προεδρίας των ΗΠΑ στις αναμενόμενες εκλογές του Νοεμβρίου, ο Τζο Μπάιντεν πρόλαβε να κάνει την ατυχή δήλωση του μήνα. Τούτη τη φορά μιλώντας για αυτοκίνητα

Τζο Μπάιντεν. Η ύστατη κοτσάνα

Κανείς δεν πίστευε ότι θα μπορούσαν οι Δημοκρατικοί να διεκδικήσουν την προεδρία με τον Μπάιντεν επικεφαλής. Εκτός ίσως από τον ίδιο. Με ανάλογη βεβαιότητα διατύπωσε και το ύστατο «μαργαριτάρι». Τζο, κράτα γερά


Πριν την απόπειρα δολοφονίας του Τραμπ, πριν ριφθεί ο κύβος της αντικατάστασής του με υποψήφια την Κάμαλα Χάρις, ο Τζο Μπάιντεν, ως υποβασταζόμενο πολιτικό καρτούν, πρόλαβε να ανέβη στο πόντιουμ και έκανε τη δήλωση του μήνα. Ίσως την πιο σημαντικά ασήμαντη που θα μπορούσε, πριν «κλείσει», ουσιαστικά, την καριέρα του

«Θα επιβληθούν», λέει, «δασμολογικές επιβαρύνσεις έως και 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα εισάγονται στις ΗΠΑ».

Από κάτω χειροκρότησαν οι θεατές ενός Μάπετ Σόου χωρίς ίχνος χιούμορ. Εξ αυτών οι περισσότεροι αδαείς με τα απλά μαθηματικά. Αυτά, δηλαδή, που λένε ότι εν μέσω παγκόσμιας αγοράς των EV, δε θα ιδρώσουν και πολλά αφτιά στο Πεκίνο. Γιατί; Διότι πολύ απλά, το 2023, οι Κινέζοι εξήγαν στις ΗΠΑ μόλις 12.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να έχετε την αντιστοιχία, ξέρετε πόσα κινέζικα EV εξήχθησαν παγκοσμίως; Απάντηση: Περισσότερα από 5.000.0000

Τι επίπτωση, λοιπόν, μπορεί να έχει ακόμα και ο διπλασιασμός των δασμών σ’ αυτά τα ελάχιστα που θα πάνε στις αμερικανικές ακτές;

Αν σας έρχεται στο μυαλό ο γνωστός συσχετισμός μεταξύ κατσίκας και ταραμά, έχετε πέσει διάνα. Δε μασάνε οι Κινέζοι από τέτοιες απειλές.

Πολύ απλά, με 5 εκατ. εξαγωγικές μονάδες, η δήλωση Μπάιντεν ήταν τρύπα στο νερό. Κοινώς, για να χαρούν οι αφελείς

Φυσικά, η κινεζική στρατηγική δεν είναι αθώα περιστερά

Το μείζον θέμα, αυτό στο οποίο τόσο οι ΗΠΑ όσο και Ευρώπη εστιάζουν, είναι το λεγόμενο ”overcapacity’‘ και οι μεγάλες επιδοτήσεις που λαμβάνει η αυτοκινητοβιομηχανία από το στρατηγείο του Πεκίνου.

Ήδη από το 2009 η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν εθνική προτεραιότητα και η κυβέρνηση έδωσε τεράστια ποσά σε σχετικές επιχειρήσεις που ξεπετάχτηκαν σα μανιτάρια.

Άλλες επιβίωσαν και κυριαρχούν, άλλες τις έφαγε το μαύρο το σκοτάδι.

Πλέον, όμως, η παραγωγική ισχύς των Κινέζων έχει φτάσει σε τέτοια ύψη που, σε συνδυασμό με την ηγεμονική τους θέση σε σπάνιες γαίες και τις επενδύσεις σε ανάπτυξη μπαταριών (εξ ου και βγαίνει μια Xiaomi με δικό της αυτοκίνητο και ξεπουλάει σε λίγες ώρες), τους καθιστά τρομερή απειλή.

Ο Μπάιντεν το ήξερε καλά όλο αυτό. Εντάξει, μπορεί να μην το ήξερε καν. Του το ψιθύρισαν: «Πρόεδρε, ανέβα και πες ότι θα διπλασιάσεις δασμούς». Ο Τζο υπάκουσε. Χρονιά εκλογών είναι. Τζο, κράτα γερά

*Aρχική δημοσίευση: Από τη στήλη του Γ. Κωνσταντόπουλου στο περιοδικό Quattroruote

Photo: Politico


Εμβληματικός μαϊντανός. Όχι άλλος, έλεος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει