Ύμνος στο κοντό μεταξόνιο

Post date:

Author:

Category:

Υπάρχει ένας νέος εχθρός στα γραφεία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και πρέπει να πεθάνει. Είναι ο «Κοντός». Επίτηδες με κεφαλαίο

MINI παλιό vs νέο

H στιγμή που τα 180 εκατοστά μου φάνηκαν πολύ λίγα ήταν όταν βρέθηκα κάποτε δίπλα στον Φάνη Χριστοδούλου. Τον μπασκετμπολίστα του Πανιωνίου. Eκεί, στο περίπτερο, απέναντι απ´ τη Θύρα 5, δίπλα στον «Μπέμπη» του ελληνικού Hall of Fame, κατάλαβα πως οι επτά νάνοι είχαν δίκιο. Είναι μεγάλο ζόρι να βλέπεις τη Χιονάτη ντερέκι

Σας φαίνονται άσχετα όλα αυτά με τα αυτοκίνητα; Κι όμως. Η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία πετάει τον «κοντό» στο σκραπ. Όπως, επίσης, και τα «κοντά» κιβώτια. Οι ντιρεκτίβες επιβάλλουν μακριές σχέσεις. Πώς νομίζεις θα πέσει η σύγχρονη θεά της κατανάλωσης και των CO2;

- Διαφήμιση-

Κοντή τελική σχέση μετάδοσης θες, ε; Ξέχασέ το. Πρέπει να έχουμε και μια σεβαστή τελική. Άσε που ο κινητήρας στρεσάρεται λιγότερο.

Αλλά το πογκρόμ εναντίον του «μεγάλου κοντού» συνεχίζεται. Κοντές εξωτερικές διαστάσεις; Δεν ξέρεις πως κάθε γενιά τεντώνεται στον Προκρούστη; Βάλε δίπλα σε ένα Mini των ’70s ένα Countryman του 2019 και θα αντιληφθείς τον Προκρούστη. Και τι να γράψω για τα κοντά μεταξόνια; Αφού, το ξέρεις.


Η «βουτυροποίηση» της οδήγησης επιβάλλει υπερωκεάνεια σταθερότητα. Βουδιστική αταραξία ακόμα κι αν στρίβεις «με όσα». Το μεγάλο μεταξόνιο σού προμοτάρει την ψευδαίσθηση πως είσαι τεράστιος οδηγός. ευνοεί χώρους αλλά και την επιβεβαίωση του μέσου αγοραστή πως μόλις αγόρασε αμαξάρα αφεντάδικη


Παντού υπάρχει μια εξαίρεση. Λέγεται 911

Αφού ακόμα και το πιο ξεροκέφαλο κοντό μεταξόνιο στον πλανήτη, αυτό της Porsche 911 με τα κωμικά 2.350 χιλιοστά ενέδωσε. Για πρώτη φορά μετά από πενήντα χρόνια, η προηγούμενης γενιάς 911, η 991, υπέκυψε στη γοητεία της επιμήκυνσης. Ωστόσο, η 911 παρότι μεγάλωσε κι αυτή, ήταν θετική η αύξηση του μεταξονίου. Με τον κινητήρα κρεμασμένο πίσω, αυτοί οι σχεδόν δέκα πόντοι τη βοήθησαν αισθητά στο πόσο πιο στρωτά θα βάζεις τη μούρη «μέσα».


porsche 911 old vs new

Απ’ τα ελάχιστα αυτοκίνητα που επέμειναν στο εξωφρενικά κοντό μεταξόνιο. Μισό σχεδόν αιώνα χρειάστηκε η Porsche 911 για να σπάσει το σύνδρομο του «κοντού» των 2.350 χιλιοστών. Συγκριτικά, ακόμα και σήμερα, ένα Ford Fiesta του 2006 είχε μεγαλύτερο μεταξόνιο από τις 991 και 992


Οι μεγάλοι κοντοί της αυτοκίνησης

Μερικά αυτοκίνητα άφησαν ιστορία ως ύμνοι στον « μεγάλο κοντό». Όπως, για παράδειγμα, το Audi Quattro. Ειδικά, το «κοντό». Μια μυώδης, συμπαγής πολεμική μηχανή που ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, η ιστορία έχει καταδείξει τη σημασία της

Αλλά κι όλες οι θρυλικές Lancia. Η Stratos, η 037, η Deltona. Το Peugeot 205 Τ16. Όπως αυτά που μας υπενθυμίζει το αφιέρωμα στα «τέρατα» του Group B.

Η πρώτη BMW Μ3 Ε30, τα Escort RS MkII, το πρώτο GTi, όλες σχεδόν οι rally replicas, ων ουκ έστι τέλος. 

Μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα ήταν όσο μεγάλα ακριβώς χρειαζόταν: μεταξόνια, πρόβολοι, διαστάσεις. Τα λιπαρά βλάπτουν την οδήγηση


O τελευταίος «κοντός» και ο πεζός

Προσφάτως, ένας άλλος εναπομείνας «μεγάλος κοντός» δέχεται επίθεση. Είναι ο κοντός πρόβολος. Ως γνωστόν, είναι η απόσταση μεταξύ του τροχού και του άκρου του αμαξώματος. Βλέπετε, τα φιλικά προς τους πεζούς καπό (η πιο αδικημένη πλευρά της συγκατοίκησης στους δρόμους, είναι αλήθεια) λειτουργούν καλύτερα έχοντας μεγαλύτερη απόσταση των τροχών από τα άκρα. 

Όμως, εδώ οφείλουμε, όση βενζινοαίματη ροή κι αν υπάρχει στις φλέβες ημών, να παραδεχτούμε πως η κίνηση είναι θετική. Οι πεζοί είναι η πιο αδικημένη πλευρά της συγκατοίκησης στους δρόμους. Απροστάτευτοι στην κινούμενη, συχνά θανατηφόρα, λαμαρίνα.


Photo: MINI / Porsche

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει