Είναι το Toyota GR Yaris το νέο Mitsubishi Evo;

Post date:

Author:

Category:

Όσο περνούν οι μέρες τόσο εμφανίζονται περισσότερες πληροφορίες για το Toyota GR Yaris, το νέο, τετρακίνητο hot hatch της Toyota. Μήπως έρχεται ο διάδοχος των Evo και λοιπών «φτερούγων» του χθες;

Toyota GR Yaris

Μαζεμένες διαστάσεις, τεχνογνωσία από το WRC, με τελευταίας γενιάς τετρακίνηση, 250 ίπποι, 350 Nm ροπής, χειροκίνητο κιβώτιο και ταγμένο να ομολογκαριστεί για την επόμενη συμμετοχή της Toyota στο WRC. Όλα τα παραπάνω ακούγονται ήδη τόσο πειστικά που μας κάνουν να το βλέπουμε σαν τη διάδοχη κατάσταση της άλλοτε κραταιάς ιαπωνικής φτερούγας, όπως εκπροσωπήθηκε από τα Evo και τα STi


Και εκεί που οι επικεφαλίδες γεμίζουν πρίζες, κίνητρα για μπαλαντέζες και μαρκετινίστικες εκδοχές κινούμενων οθονών, έρχονται τα teasers του Toyota GR Yaris και ξεκινάς οικονομίες

Γκρέτα, φάε τα δημητριακά σου

Μετά την αρχική δημοσίευση στο 4Drivers, οι πληροφορίες για το νέο, τόσο-καυτό-που-πας-για-εγκαύματα hot hatch δίνουν τροφή στο κτήνος των petrolheads.

Ναι, δεν θα είναι υβριδικό. Θα καίει βενζίνη. Γκρέτα, σόρι, αλλά η Μηχανή Εσωτερικής Καύσης δεν πέθανε ακόμη. Λυπάμαι, ε;

Το GR-Yaris, ως φαίνεται, θα φοράει τον ισχυρότερο 3κύλινδρο στον πλανήτη, δεν θα ζυγίζει περισσότερα από 1,300 kg, θα δείχνει τελείως macho και πρησμένο, θα έχει τεράστια δισκόφρενα και θα διατίθεται σε «απλή» έκδοση και σε Performance Pack.

Το τελευταίο, το Performance Pack, θα προσφέρει LSD -δεν εννοούμε τα γνωστά βαρβιτουρικά- με μηχανικά μπλοκέ μπροστά και πίσω. Αλλά και ελαφρύτερους τροχούς.


Toyota GR Yaris

Υπάρχουν, λέγεται, τρεις επιλογές κατανομής της ροπής, 50:50, 60:40 και 30:70, με την τελευταία να αποδίδει έντονα χαρακτηριστικά rear bias. Φίλε οδηγέ, αν η ρυθμισιμότητα με το γκάζι είναι στο αγαπημένο σου πιάτο ημέρας, φαίνεται πως εδώ θα γίνει πάρτι.

Το σασί του θα είναι μοναδικό και ουχί το ίδιο με του κοινού Yaris. Η πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Το αμάξωμα θα έχει στοιχεία αλουμινίου και κάρμπον. Ο κινητήρας των 1.6 λίτρων δεν είναι απ΄τα ράφια.

Ακούγεται ως κάτι μοναδικό, κάτι μεταξύ των εμβληματικών θρύλων του χθες και της απήθειας στο σύστημα.

Ήδη κάποιοι λένε πως θα γίνει, κάποτε, κλασικό. Ακόμα δεν τον είδαμε, Γιάννη τον βαφτίσαμε, δηλαδή, αλλά ίσως έχουν δίκιο.


Εν μέσω μιας εποχής που αλλάζει δραστικά, εν μέσω μιας αγελαίας υποταγής σε νωθρά, αυτόνομα κουτιά που θα σε πηγαίνουν μόνα τους όσο εσύ θα συνεχίζεις το αυτιστικό σου σκρολάρισμα στο κινητό, το Toyota GR-Yaris έρχεται να σπάσει το μαζικό μοτίβο

Το Toyota GR Yaris στην πίστα του Εστορίλ όπου ήδη ξεκίνησαν οι πρώτες δημοσιογραφικές επαφές. Κακό παιδί, χαρά γεμάτο. Η διάδοχη κατάσταση για όσους δεν τους ενδιαφέρει τα living rooms με τροχούς;


Η Toyota μπαίνει στο «χωράφι» που κανείς δεν τολμά

Το GR Yaris έχει μαζεμένες διαστάσεις αλλά είναι και το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων της Toyota μετά από δυο δεκαετίες. Αλλά και με γνήσιο ράλι χαρακτήρα, στα χνάρια της Celica GT-Four.

Εννοείται η Supra πως εκφεύγει του περιεχομένου της παραπάνω πρότασης. Το ακριβό κουπέ, ως γνωστόν, αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη BMW. Το GT86 επίσης, το ίδιο. Συνεργασία με τη Subaru. Το GR Yaris, όμως, είναι σόλο παρτίδα της Toyota.

Το μπάτζετ; Άγνωστο. Αλλά σίγουρα υψηλό. Οι καιροί δεν επιτρέπουν μεγάλα «ανοίγματα», όμως, ο μεγάλος, αθόρυβος παίχτης που λέγεται Toyota κάνει την ανατροπή, φτιάχνει τη σύγχρονη ράλι ρέπλικα σε downsizing κυβισμού και δείχνει το δρόμο.


Το Mitsubishi Evo μάς τελείωσε. Η Subaru δυσκολεύεται και το ρίχνει σε άλλη κατεύθυνση, τα μεγάλα, δίλιτρα φτερουγάτα είναι στα μεταχειρισμένα των αγγελιών και η Ευρώπη δεν τολμά. Χρόνια ακούγαμε για αντίστοιχο Fiesta, στα χνάρια του αγαπημένου Focus RS, αλλά δεν έκατσε η μπίλια


Είναι αυτή η αρχή και για άλλους κατασκευαστές;

Ίσως το GR Yaris, με ανταπόκριση του κοινού παρά τη φημολογούμενη αστρονομικά μεγάλη τιμή (αναλογικά με το μέγεθος ενός υπερμίνι) και με ενίσχυση της εικόνας της Toyota μέσα απ΄το WRC να δώσουν το έναυσμα και σε άλλους. Να γίνει ένα εφαλτήριο για αυτοκίνητα με τα οποία μπορείς να ταυτιστείς και όχι να τα βλέπεις ως leasing με τον λογιστή σου.

Προσωπικά, πιο πιθανή βλέπω τη Hyundai προς μια τέτοια, πυροβολημένη κατεύθυνση. Μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλοι κατασκευαστές.

Τεσπά, χαίρομαι πραγματικά για αυτό το αυτοκίνητο. Ως γενναία πρόταση, ως απάντηση στην πολιτική ορθότητα, ως υποσχετική ενός μεγάλου χαμόγελου στα χείλη του Πραγματικού Οδηγού που αλλιώς έμαθε κι αλλιώς του ξημερώνει.

Τα υπόλοιπα στις 10 Ιανουαρίου, την ημέρα της αποκάλυψής του Σαλόνι του Τόκιο. Κόψτε τις εξόδους, τα ρεστό και τα ακριβά δώρα στην καλή σας. Οικονομία και καλό 2020.

Υ.Γ.1 O τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Tommi Mäkinen, μ’ αυτά τα σπαστά, σκανδιναβικά αγγλικά του, δίνει το συμπέρασμα για το Toyota GR Yaris. «Άξιζε που περιμέναμε και επιτέλους είναι εδώ. Είμαστε ενθουσιασμένοι», λέει ο Μεγάλος Tommi. Και το «Μεγάλος» δεν έχει να κάνει με το ότι πλέον είναι 55άρης.

Όμως, τον πιστεύω. Για να το λέει αυτός, κάτι πραγματικά καλό ετοίμασαν τα τζαπόνια. Δεν νομίζω πως ο Tommi θα εκτεθεί. Δεν έχει και λόγο. Ρισπέκτ και στεντ μπάι.

Υ.Γ.2 Το επόμενο θέμα είναι πόσοι petrolheads υπάρχουν ακόμη που θα δεχθούν να δώσουν περισσότερα από €30,000 για ένα υπερμίνι με μάξι δυνατότητες. Άλλο η θεωρία και άλλο η κρίσιμη ώρα της εκταμίευσης.


Info/Photo: Gazoo Racing

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει