Κάνε δίαιτα, τώρα. Η αναλογία kg/hp βρίσκεται μέσα σου

Post date:

Author:

Category:

Γιάννης Κωνσταντόπουλος

 

Μπαίνεις σε μια κλασική Lotus Elan και ίσα που χωράς. Ναι, τα σύγχρονα αυτοκίνητα όλο και μεγαλώνουν. Μήπως, όμως, πρέπει να μειώσουμε λίγο και το πόσο τρώμε;

Απλά και ξεκάθαρα. Ο μινιμαλισμός, για παράδειγμα ενός Mini απ’ τα  ’60s, μας υπενθυμίζει πώς πήρε τόσα κιλά η Δύση. Κι άντε να τα χάσει τώρα.

Μαζί, θυμηθήκαμε και τη συμβολικής σημασίας δήλωση του άλλοτε ισχυρού άντρα της Ferrari S.p.A. όταν κάποτε ρωτήθηκε γιατί τα  κόκκινα supercars απ’ το Μαρανέλο παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις.

Ήταν τότε, λοιπόν, που το αφεντικό της Ferrari και νυν πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Alitalia, Luca di Montezemolo, είχε αποστομώσει τoυς δημοσιογράφους μέσα στο press room δηλώνοντας πως »αφού παχαίνουν οι πελάτες μας, πώς θέλετε να μη μεγαλώνουν και τα αυτοκινητά μας;».

Πάνω εκεί, δηλαδή, που πασχίζει ο κατασκευαστής να κατεβάσει με μόχθο τη ζυγαριά, να βάλει λίγο αλουμίνιο εδώ, μαγνήσιο εκεί, πιο ελαφρύ μονωτικό κάπου στο εσωτερικό, έρχεται ο πασάς απ΄τα Γιάννενα και κάνει το μπακετοειδές να αναστενάξει.

Στην πορεία, ανοίχτηκαν χρυσές δουλειές με σαουδάραβες, δίμετροι του NBA και γομάρια του NFL που εξ ορισμού επιβάλλουν μεγαλύτερες διαστάσεις για να μη τους χάσεις ως εν δυνάμει πελάτες.

Εύλογα, λοιπόν, μπαίνοντας σε ένα παλιό κλασικό Mini σου έρχεται μια πολιτισμική χαστούκα. »Μα πώς ζούσαν εδώ μέσα τόσες οικογένειες στα ανέμελα ’60s;», αναρωτηθήκαμε. »Πώς συνουσιάζονταν στο λιλιπούτειο πίσω πάγκο;» »Πώς διέσχιζαν την Ευρώπη μέσα σε τέτοια;»

alfa romeo sprint

 Με μια κλασική Alfa, για παράδειγμα, μη φανταστείς πως θα χτυπήσεις διακοσάρα για να αρχίσεις να αισθάνεσαι »ζωντανός».  Με λίγο βάρος και μια compact καμπίνα, ήδη στα 130, νομίζεις πως πας με διακόσια

Σαράντα χρόνια αργότερα απ΄τα κλασικά Mini, τις Elan και όλα τα vintage, τα αυτοκίνητα κατά τεκμήριο μεγάλωσαν, ο καναπές έγινε γωνιακός (κι ας μην έρχεται κόσμος σπίτι), τα μεγαμπάϊτς κλωνοποιήθηκαν και η Δύση προσπαθεί να χάσει τα κιλά που ο τρίτος κόσμος προσπαθεί να πάρει.

Αλλά οδηγικά μιλώντας, ο καλύτερος τρόπος για να κατεβάσουμε την αναλογία κιλών προς ίππο, είναι να χάσουμε κανένα κιλό. 

ΥΓ Το παρόν άρθρο δεν στρέφεται προσβλητικά προς ευτραφή αγόρια τα οποία »το ‘χουν».

Photo: 4Drivers / Γ. Δημόπουλος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»