Ήθελε δεκαοχτάρα, καλά να πάθει

Post date:

Author:

Category:

Αυτός ήταν ο τίτλος μιας σεξοκωμοδίας με την Ornella Muti και τον, κατά δεκαετίες μεγαλύτερό της, Ugo Tognazzi, που είχε δαγκώσει μαζί της τη λαμαρίνα. Φαίνεται άσχετο αλλά εδώ μιλάμε για μεγάλους τροχούς

Ferrari F40

Ακόμα και η Ferrari F40 βολευόταν με 17άρα. Προς τι ο γιγαντισμός;


Φαίνεται απίστευτο. Πριν τρεις σχεδόν δεκαετίες, το ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου στον πλανήτη, η McLaren F1 του ’92, φορούσε ζάντες 17 ιντσών

Το ίδιο και ένα από τα πιο ποθητά και ωμά υπεραυτοκίνητα, ever: η εικονιζόμενη Ferrari F40.

- Διαφήμιση-

Όσο για την εμβληματική Lancia Delta Integrale; Φορούσε 205/55/15. Ναι, δεκαπεντάρα. Και η πρόσφυση περίσσευε

Σήμερα, αγοράζεις ένα μικρό αυτοκίνητο για την πόλη (τύπου Fiesta, Micra, Corsa κλπ), που αποδίδει μερικές δεκάδες έως εκατοντάδες «άλογα» λιγότερα από τα προαναφερθέντα τοτέμ, και σπάνια φεύγεις από την έκθεση αν δεν έχεις παραγγείλει 18άρες

ΟΚ, θα συμφωνήσω

Από αισθητική άποψη, ο μεγάλος τροχός γεμίζει όμορφα τους θόλους.

Δεν αφήνει αυτό το χαοτικό κενό τύπου Γκραν Κάνιον να χωρίζει το λάστιχο από τη λαμαρίνα.

Κάνει το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο επιθετικό, πιο μάτσο. Έτσι, το βλέμμα πέφτει σχεδόν ενστικτωδώς πάνω του.

Εδώ, μιλάμε, βλέπεις προϊστορική Corolla του ’78  (όταν δηλαδή γύρισε ο σκηνοθέτης Ντίνο Ρίτσι το ‘’Primo Amore’’, όπως ήταν ο τίτλος της ταινίας στα ιταλικά, με τη θεά-Ορνέλα), τη βλέπεις, λοιπόν, χαμηλωμένη και με μεγάλο τροχό και ασυναίσθητα την κοιτάς.

Η μεγάλης διαμέτρου ζάντα στο αυτοκίνητο είναι σαν το λίφτινγκ στις γυναίκες. Γυρνάει πίσω το χρόνο


Lancia Delta Integrale

Put the blame on…

Βασικά, για την τάση-παύλα-ψύχωση του μεγάλου τροχού μπορείτε να ρίξετε το φταίξιμο στους σχεδιαστές.

Πρώτα σχεδιάζουν αυτοκίνητα με πολύ φαρδείς θόλους τροχών. Ναι, έτσι φαίνεται το αυτοκίνητο πιο εντυπωσιακό οπτικά. Και ό,τι δείχνει ωραίο, πουλάει. Νόμος

Ε, η επόμενη κίνηση-ντόμινο είναι να βάλεις στη συνέχεια κάτι για να το γεμίσεις οπτικά.

Έχετε δει τα σκίτσα σε concept cars; Ε, όλα έχουν τροχούς νταλίκας

Hyundai "Prophecy" Concept EV

Όμως, όμως, όμως, υπάρχουν ένα σωρό μειονεκτήματα

Ειδικά στους ελληνικούς δρόμους που συχνά αναγκάζεσαι να κάνεις σλάλομ για να αποφύγεις φρεάτια ή κακοτεχνίες, ο μεγάλος τροχός πάσχει.

Συχνά κάνει την ανάρτηση να κοπανάει, μειώνει αισθητά την άνεση (ειδικά αν το αυτοκίνητό σου δεν φορά ηλεκτρονική ανάρτηση), είναι πιο επιρρεπής σε χτυπήματα ή κλαταρίσματα, γδέρνεις πιο εύκολα τη ζάντα και, τελικά, αν το και δεις λογιστικά, τέσσερα 18άρια ή 19άρια πονούν την τσέπη όταν έρθει η ώρα της αλλαγής


Subaru WRC Solberg

Ο αντίλογος

Ο αντίλογος λέει ότι η τεχνολογία προχωράει και το πρόβλημα δεν είναι πια τόσο έντονο όσο παλαιότερα. Σωστό κι αυτό.

Υπό προϋποθέσεις.

Γιατί αν, αντίστοιχα, οι Ferrari και οι McLaren τού σήμερα και των 700 έως και 1,000 ίππων ίππων φορούν δικαιολογημένα έως και 21 ίντσες, συνεχίζει να είναι άσκοπο, ματαιόδοξο και οδηγικά περιττό να βάζεις δυο ίντσες λιγότερες ίσα-ίσα για τα πήγαινε-έλα της πόλης με ένα απλό υπερμίνι

Mazda MX-5 ND και NC τροχοί

Ζητούνται 16άρες. Και μεγάλες είναι. Less is more


Rain Prisk Honda S2000

*Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: ferrari.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει