Τα 15+1 καλύτερα γιαπωνέζικα. Ever

Post date:

Author:

Category:

toyota-gt-86-vs-ae86

Jap Fest. Υπέροχα ιαπωνικά αυτοκίνητα, μερικά JDM (αρκτικόλεξο που σημαίνει Japan Domestic Market και αναφέρεται σε όσα προορίζονται αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά) και αγαπημένα του «πραγματικού οδηγού». Μια γρήγορη ματιά στο ιαπωνικό δρομολόγιο

1959, Datsun Fairlady 

Σε 1500/1600/2000, πάντα roadster, με αμάξωμα από fiberglass, άμεσο ανταγωνισμό στα βρετανικά MG και εξαιρετικές διακρίσεις στους αγώνες πίστας.

1967, Toyota 2000GT

Mια συνεργασία με τη Yamaha, η Toyota παρουσίασε ένα εντυπωσιακό coupe που σήμερα ανήκει στη σφαίρα του κλασικού.Εντάξει, δεν κατάφερε να γίνει το ιαπωνικό αντίστοιχο της Jaguar E-type, αλλά προσπάθησε σοβαρά.

 1968, Datsun Bluebird 510

Φαινόταν απλοϊκό αλλά είχε τσαγανό, τέσσερις πόρτες και επιβιώνει μέχρι σήμερα σε αγώνες ιστορικών.

 1970, Datsun 240Z/ Fairlady

Με εν σειρά εξακύλινδρο, ανεξάρτητη ανάρτηση και σχήμα διαστημικό, το 240Z ξεπούλησε. Ειδικά στην αμερικανική αγορά, βάζοντας στο περιθώριο Ιταλούς και Βρετανούς κατασκευαστές.

 1985, Toyota MR2

Κεντρομήχανο, καθαρά οδηγοκεντρικό, πισωκίνητο, έσπασε τα δεσμά της βαρεμάρας για την Toyota στην κατηγορία των προσιτών fun to drive. Στη 2η γενιά το μπαστάρδεψε. Στην 3η αξίζει ως μεταχειρισμένο.

 1986, Ηonda CRX

Όταν το οδήγησαν οι δημοσιογράφοι της εποχής έγραφαν, πως «έστριβε καλύτερα και από Ferrari». Μπορεί, ως συνήθως, να υπερέβαλλαν αλλά το μικρό CRX, με το φρενήρη 1.6 «γάζωνε», έδειχνε πανέμορφο και εστιασμένο. Αρκετά συστατικά για να δημιουργήσει το δικό του θρύλο.

 1990, Μazda MX-5

Έχουν γραφτεί βιβλία για το «Miata». Γαλούχισε γενιές και γενιές στη σχολή του RWD, μας έμαθε να χαμογελάμε χωρίς να πρέπει να πουλήσουμε νεφρά, άντεξε σε κακουχίες, δείχνει αειθαλές, μένει στα βασικά χωρίς άχρηστα πλεονάσματα και έγινε το πιο εμπορικό roadster όλων των εποχών. Ήταν, είναι και θα είναι το MX-5

1991, Honda NSX

Γιατί να υπάρχουν μόνο Ferrari, Porsche και Lamborghini; H Honda έσπασε το μονοπώλιο των supercars με ένα κεντρομήχανο που ήταν μακράν πιο ζυγισμένο από μια 911, αιώνες πιο απροβλημάτιστο από μια Ferrari, σαφώς πιο γρήγορο σε μια πίστα από μια Lambo. Ραφιναρισμένο απ΄τον Ayrton Senna και για πάντα στην καρδιά μας. Η σημερινή αναβίωσή του άργησε λόγω προβλημάτων εξέλιξης αλλά ήρθε για να παίξει σοβαρό παιχνίδι. 

 1992, Subaru Impreza

Ξαφνικά, ο κόσμος άλλαξε. Το τετρακίνητο, με τον χαμηλά τοποθετημένο boxer κινητήρα, το σοφό balance, τα γεροδεμένα, απλοϊκά πλαστικά στο εσωτερικό και την υπερβατική, για την εποχή, συμπεριφορά στο όριο, ήρθε στον κόσμο των απανταχού enthusiasts. Έγινε μύθος στα χέρια του McRae, σε έκανε θεό κατεβαίνοντας Ωρωπούς, Μπράλους και Διόνυσους

 1992, Mazda RX-7

Την ίδια στιγμή με το Impreza, η Mazda ξαναχτυπά στο δόξα πατρί των petrolheads με τον πιο τιμημένο Wankel της εικοσαετίας. Συγκλονιστικό αυτοκίνητο, δύσκολο έως επικίνδυνο για τον αμύητο, με πολεμικό κόκπιτ, κατανάλωση που γονατίζει το Κατάρ. Κρατήστε τα παιδιά στο σπίτι

1992, Μitsubishi Evo

Όπως αντιλαμβάνεστε, το σωτήριον έτος 1992 ήταν ιδιαίτερα καρπερό. Τότε βγήκε και η πρώτη γενιά ενός αυτοκινήτου που κράτησε δέκα ολόκληρες μετανσαρκώσεις, εκτόξευσε τις έννοιες της οδικής συμπεριφοράς από ένα απλό, συμβατικό σχήμα, έγινε όπλο σε street racing και αγώνες. Το τιμούμε και οι λέξεις είναι περιττές. Έχουμε γράψει άπειρες. Κρίμα που το σκότωσαν τα διοξείδια και οι νόρμες. Θα θέλαμε για πάντά στο γκαράζ ένα εικονιζόμενο Tommi

1999, Honda S2000

Το σχήμα έκλεψε και συνεχίζει, παρά τα χρόνια που πέρασαν, να κλέβει καρδιές. O δίλιτρος των 240 ίππων δικαιολογημένα ήταν ο κινητήρας της χρονιάς και η απόδοση ανά λίτρο ήταν ρεκόρ για ατμοσφαιρικό σύνολο Το «πακέτο» τα είχε όλα εκτός από τα δωρεάν μαθήματα ταλέντου όταν έμπαινες στην καμπή πριν το σκαλοπάτι του VTEC και σ’ έπιανε το apex μέσα σ΄ αυτό. Γοητευτικό, «αντρικό», αξιόπιστο

 2009, Νissan GT-R

Αν μια 911 άρχισε να βλέπει εφιάλτες τα βράδια ήταν επειδή υπήρξε αυτό το αυτοκίνητο. Σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στη φυσική έδρα τής Porsche, στο Nordschleife. Το GT-R έδειξε πως ένα σοφιστικέ υπεραυτοκίνητο, με ένα V6 που αντέχει σε θηριώδες tuning και ένα σασί που κρύβει βάρος και διαστάσεις, μπορεί να γίνει πραγματικότητα

2012, Lexus LFA

Μαγικό supercar που αποτελείωσε το αστικό κλισέ πως τα Lexus τα παίρνουν μόνο έγχρωμοι ράπερς με χρυσές καδένες, εύπορες ξανθιές τύπου Paris Hilton ή γιατροί της λίστας Λαγκάρντ που θέλουν να μη δίνουν στόχο. Με ένα εξαιρετικό V10, 4.8 λίτρα και ικανότητες να χτυπήσει μια Ferrari 599, το LFA έμεινε συλλεκτικό. Οι φήμες λένε πως, παρά την αστρονομική τιμή αγοράς η Toyota, έχασε λεφτά απ΄το project. Κέρδισε, ωστόσο, την υστεροφημία ενός καταπληκτικού supercar

 2012, Toyota GT86 / Subaru BRZ

Ένα φρέσκο, πισωκίνητο, με μπόξερ κινητήρα, λάστιχα από το υβριδικό Prius για να μην πνίγεται το fun σε ατέλειωτη πρόσφυση και με μια τιμή που το έφερε στις διπλανές πόρτες του πολιτισμένου δυτικού κόσμου. Το GT86 είναι σαφέστατα μια απόδειξη πως δεν χρειάζονται υπερμεγέθεις ιπποδυνάμεις και αστρονομικά specs για να ευχαριστηθείς οδήγηση. 

ΥΓ Στη λίστα περιλαμβάνεται και το εμβληματικό Toyota AE86 της κεντρικής φωτό. Ο πνευματικός πατέρας του GT86 έγραψε ιστορία, συνεχίζει να λάμπει ως ανθεκτική βάση για drif car, το old school σχήμα αρέσει ακόμα. 

Είναι το 16ο της λίστας. Ή το 15ο +1.

Photo: Media Press

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει