Jap Fest. Τα 15+1 καλύτερα γιαπωνέζικα

Post date:

Author:

Category:

Jap Fest. Υπέροχα ιαπωνικά αυτοκίνητα, μερικά JDM (αρκτικόλεξο που σημαίνει Japan Domestic Market και αναφέρεται σε όσα προορίζονται αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά) και πολλά άλλα αγαπημένα του πραγματικού οδηγού

Mazda RX-7 FD

Μια γρήγορη ματιά στο ιαπωνικό δρομολόγιο με μερικές απ΄τις πιο εμβληματικές στιγμές


Η λίστα είναι ενδεικτική. Προσθέτεις, αφαιρείς, προτείνεις. Αλλά ας το πάρουμε απ΄την αρχή. Η ιαπωνική βαλίτσα πάει αρκετά πίσω στο χρόνο

1959, Datsun Fairlady

Απλό, χαριτωμένο και σπάνιο. Θύμιζε βρετανικό αλλά ήταν η απαρχή των μικρών σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας. Εμπορική αποτυχία αλλά αξίζει να μπει στη λίστα καθώς χάραξε το δρόμο


1967, Toyota 2000 GT

Mε συνεργασία με τη Yamaha, η Toyota παρουσίασε ένα εντυπωσιακό κουπέ που σήμερα ανήκει στη σφαίρα του κλασικού. Εντάξει, δεν κατάφερε να γίνει το ιαπωνικό αντίστοιχο της Jaguar E-Type. Το προσπάθησε, ωστόσο, σοβαρά


1968, Datsun Bluebird 510

Το Bluebird φαινόταν απλοϊκό αλλά είχε τσαγανό και επιβιώνει μέχρι και σήμερα σε αγώνες ιστορικών


1970, Datsun 240Z/ Fairlady

Με εξακύλινδρο μοτέρ, ανεξάρτητη ανάρτηση και διαστημικό σχήμα, το 240Z ξεπούλησε. Ειδικά στους Αμερικανούς. Το αυτοκίνητο που έβαλε στο περιθώριο Ιταλούς και Βρετανούς κατασκευαστές στη σημαντική αγορά των ΗΠΑ


1985, Toyota MR2

Κεντρομήχανο, καθαρά οδηγοκεντρικό, πισωκίνητο. Το αυτοκίνητο που έσπασε τα δεσμά της βαρεμάρας για την Toyota στην κατηγορία των προσιτών fun to drive


1986, Ηonda CRX

Όταν το οδήγησαν οι δημοσιογράφοι της εποχής, έγραφαν πως «έστριβε καλύτερα και από Ferrari». Μπορεί, ως συνήθως, να υπερέβαλλαν. Όμως, το μικρό CRX, με το φρενήρη 1.6 «γάζωνε». Επιπλέον, έδειχνε πανέμορφο και εστιασμένο. Τα παραπάνω ήταν αρκετά συστατικά για να δημιουργήσει το δικό του θρύλο


1989, Nissan Skyline GT-R (R32, R33, R34)

Κάθε γενιά ήταν ένα συγκλονιστικό αυτοκίνητο. Χωρίς τα R32, R33 και R34 δεν θα μπορούσε να υπάρξει η τελευταία γενιά. Μπροστά απ’ την εποχή του, με έναν κινητήρα (RB26) που ανήκει στο ιαπωνικό hall of fame της μηχανολογίας και άπειρες δυνατότητες εξέλιξης. Θρύλος εν κινήσει


1990, Μazda MX-5

Έχουν γραφτεί βιβλία για το «Miata». Γαλούχισε γενιές και γενιές στη σχολή του RWD, μας έμαθε να χαμογελάμε χωρίς να πρέπει να πουλήσουμε νεφρά, άντεξε σε κακουχίες, δείχνει αειθαλές, αρκείται στα βασικά και έγινε το πιο εμπορικό roadster όλων των εποχών.

Ήταν, είναι και θα είναι το MX-5. Μαζί και ένα απ΄τα πιο αξιόπιστα σπορ αυτοκίνητα της εικοσαετίας


1991, Honda NSX

Γιατί να υπάρχουν μόνο Ferrari, Porsche και Lamborghini; H Honda έσπασε το μονοπώλιο των υπεραυτοκινήτων με ένα κεντρομήχανο που ήταν μακράν πιο ζυγισμένο από μια 911, αιώνες πιο απροβλημάτιστο από μια Ferrari και σαφώς πιο γρήγορο σε μια πίστα από μια Lambo.

Ραφιναρισμένο απ΄τον Ayrton Senna και για πάντα στην καρδιά μας. Η σημερινή αναβίωσή του άργησε λόγω προβλημάτων εξέλιξης αλλά ήρθε για να παίξει σοβαρό παιχνίδι. Έστω κι αν δεν κατάφερε να καταξιωθεί στις συνειδήσεις μας ως γνήσιος αντικαταστάτης


1992, Subaru Impreza

Ξαφνικά, το 1992, ο κόσμος άλλαξε. Το τετρακίνητο, με το χαμηλά τοποθετημένο boxer κινητήρα, το σοφό ζύγισμα. Τα γεροδεμένα, απλοϊκά πλαστικά στο εσωτερικό. Αλλά και την υπερβατική, για την εποχή, συμπεριφορά στο όριο.

Το Impreza ήρθε στον κόσμο των απανταχού enthusiasts, έγινε μύθος στα χέρια του McRae, σε έκανε θεό κατεβαίνοντας Ωρωπούς, Μπράλους και Διόνυσους


1992, Mazda RX-7

Την ίδια στιγμή με το Impreza, η Mazda ξαναχτυπά στο δόξα πατρί των petrolheads με τον πιο τιμημένο Wankel της εικοσαετίας. Συγκλονιστικό αυτοκίνητο, δύσκολο έως επικίνδυνο για τον αμύητο, με πολεμικό κόκπιτ και κατανάλωση που γονατίζει το Κατάρ. 

Όταν βρέχει, κρατήστε τα παιδιά στο σπίτι


1992, Μitsubishi Evo

Όπως αντιλαμβάνεστε, το σωτήριον έτος 1992 ήταν ιδιαίτερα καρπερό. Τότε βγήκε και η πρώτη γενιά ενός αυτοκινήτου που κράτησε δέκα ολόκληρες μετανσαρκώσεις. Το Evo εκτόξευσε τις έννοιες της οδικής συμπεριφοράς.

Από ένα απλό, συμβατικό σχήμα, έγινε όπλο σε ειδικές διαδρομές. Το τιμούμε. Οι λέξεις είναι περιττές. Έχουμε γράψει άπειρες. Κρίμα που το «σκότωσαν» τα διοξείδια και οι νόρμες. Θα θέλαμε για πάντα στο γκαράζ ένα εικονιζόμενο Tommi


1999, Honda S2000

Το σχήμα του S2000, παρά τα χρόνια που πέρασαν, συνεχίζει να κλέβει καρδιές. O δίλιτρος των 240 ίππων δικαιολογημένα ήταν ο κινητήρας της χρονιάς. Η απόδοση ανά λίτρο ήταν ρεκόρ για ατμοσφαιρικό σύνολο.

Το «πακέτο» τα είχε όλα εκτός από τα δωρεάν μαθήματα ταλέντου. Ειδικά όταν έμπαινες στην καμπή πριν το «σκαλοπάτι» του VTEC και σ’ έπιανε το apex μέσα σ΄ αυτό. Γοητευτικό, αντρικό, αξιόπιστο


2009, Νissan GT-R

Αν μία Porsche 911 άρχισε να βλέπει εφιάλτες τα βράδια του 2009 ήταν επειδή υπήρξε αυτό το αυτοκίνητο. Σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στο Nordschleife, το GT-R έδειξε πως ένα σοφιστικέ υπεραυτοκίνητο, με ένα V6 που αντέχει σε θηριώδες tuning και ένα σασί που κρύβει βάρος και διαστάσεις, μπορεί να γίνει πραγματικότητα


2012, Lexus LFA

Μαγικό υπεραυτοκίνητο. Αποτελείωσε το αστικό κλισέ πως τα Lexus τα παίρνουν μόνο ράπερς με χρυσές καδένες, εύπορες ξανθιές τύπου Paris Hilton ή γιατροί της λίστας Λαγκάρντ που θέλουν να μη δίνουν στόχο. 

Με έναν εξαιρετικό V10, 4.8 λίτρα και ικανότητες να «χτυπήσει» μία Ferrari 599 GTO, το LFA έμεινε συλλεκτικό. Οι φήμες λένε πως, παρά την αστρονομική τιμή αγοράς η Toyota, έχασε λεφτά απ΄το εγχείρημα. Κέρδισε, ωστόσο, την υστεροφημία ενός καταπληκτικού supercar


2012, Toyota GT86 / Subaru BRZ

Πισωκίνητο, με μπόξερ κινητήρα και λάστιχα από το υβριδικό Prius – για να μην πνίγεται το fun από ατέλειωτη πρόσφυση. Αλλά και με μια τιμή που το έφερε στις διπλανές πόρτες του πολιτισμένου δυτικού κόσμου. 

Το GT86 είναι σαφέστατα μια απόδειξη πως δεν χρειάζονται υπερμεγέθεις ιπποδυνάμεις και αστρονομικά specs για να ευχαριστηθείς οδήγηση. Ναι, του λείπει ώρες-ώρες η παραπάνω ισχύς αλλά το νόημα του GT86 δεν ήταν ακριβώς αυτό

Toyota GT86 vs AE86

Στη λίστα περιλαμβάνεται και το εμβληματικό Toyota AE86. Ο πνευματικός πατέρας του GT86 έγραψε ιστορία, συνεχίζει να λάμπει ως ανθεκτική βάση για ντριφτάδικο και το old school σχήμα αρέσει ακόμα


Photo: media press

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει