Και με τα τέλη (μη) κυκλοφορίας, δηλαδή τι;

Post date:

Author:

Category:

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, απομένουν μόλις δύο ημέρες για τη λήξη της προθεσμίας καταβολής των τελών κυκλοφορίας, μετά τη γνωστή δίμηνη παράταση. Όμως μετά από ένα χρόνο lockdown και σχεδόν ακινησίας, είναι παράλογο να μιλάμε για τα ίδια ποσά «κυκλοφορίας» – με σκόπιμα εισαγωγικά

Τέλη κυκλοφορίας 2021

Lockdown σε φάση ντόμινο, περιορισμένη χρήση αυτοκινήτου και τέλη μη κυκλοφορίας. Είναι σκανδαλώδες να πληρώνεις για κάτι που σου απαγορεύουν να χρησιμοποιείς. Κοινώς, κυβερνητικό νταβατζιλίκι


Προχθές μπήκα στην πλατφόρμα γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας για να ανανεώσω τη σχετική ασφάλεια του ταπεινού μου αυτοκινήτου

Στο κάτω μέρος υπήρχε ένας κέρσορας με μία οριζόντια μπάρα. Τον έσυρα προς τα δεξιά και άμεσα εμφανίστηκε στην οθόνη το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ασφάλισης. Μαζί με το σχετικό ποσόν.

Το σκρόλαρα μια προς τα δω, μια προς τα ‘κει και, ω του θαύματος, ανεβοκατέβαινε με ακρίβεια.

Θα θυμάστε ίσως ότι στα χρόνια των παλαιολιθικών συμβολαίων ασφάλισης, λίγο-πολύ είχαμε ταυτίσει στο μυαλό μας ετήσια συμβόλαια για τα αυτοκίνητά μας – άντε, εξάμηνα.

Θες να το ασφαλίσεις για λίγες μόνο μέρες; Γίνεται. Θες, για όποιο λόγο (πας ταξίδι, βρε αδερφέ, και το χεις να «κοιμάται» σε κλειστό γκαράζ) μέχρι κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία; Εννοείται.

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, εν μέσω μιας τέτοιας χλαπαταγής που βιώνουμε, με αυτοκίνητα-ακίνητα και ελάχιστη πλέον χρήση, γιατί δεν μπορεί να γίνει ένας επαναπροσδιορισμός του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.


Nissan Qashqai 2021

Δηλαδή πόση λογική;

Ναι, πόση λογική συνεχίζει να έχει ένα φιξαρισμένο ποσόν σε μια χρονιά που επί σοβαρό χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο, ουσιαστικά, δεν κινείται;

Και, κατ΄αντιστοιχία, γιατί δηλαδή δε γίνεται ένας αυτοματοποιημένος συμψηφισμός αφαίρεσης του αντίστοχου κόστους των ημερών/εβδομάδων που δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε;

Μετά συγχωρήσεως αλλά αυτό είναι ένα κοινό οικονομικό νταβατζιλίκι. Και προφανώς η κουβέντα δε γίνεται για τα όποια είκοσι, πενήντα, εκατό ευρώ θα είχες δικαίωμα να πλήρωνες λιγότερα.

Έχει να κάνει με την αίσθηση δικαίου. Τις βασικές έννοιες παροχής και αντιπαροχής.

Και θα μπορούσε να ισχύει σε πολλά επίπεδα όπως, για παράδειγμα, στη χρήση εθνικού δικτύου ή Αττικής Οδού με το χιλιόμετρο. Δηλαδή γιατί αν θες να βγεις στην επόμενη έξοδο να χρεώνεσαι το ίδιο με το αν έβγαινες Ελευσίνα;

Η έννοια «τόσο χρησιμοποιώ-τόσο χρεώνομαι» είναι βασική ως αίσθηση αντιμισθίας. Μπείτε, κύριοι ιθύνοντες, σε μια απλή πλατφόρμα ασφάλισης και το διαστημικής δυσκολίας δείγμα ήδη κυκλοφορεί ανάμεσά μας


Czinger 21C
czinger_21_C

Τι θα πληρώσουν οι οδηγοί ΙΧ

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων αναμένεται να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με την προηγούμενη χρονιά, ενώ αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν για όσα οχήματα ταξινομηθούν μετά τη 1η Ιανουαρίου του 2021.

Αναλυτικά, οι τιμές των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που είναι αγορασμένα από το 2006 και μετά:

  • Από 1.072 κ.ε – 1.357 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 135 ευρώ
  • Από 1.358 κ.ε – 1548 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 255 ευρώ
  • Από 1.549 κ.ε – 1.738 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 280 ευρώ
  • Από 1.739 κ.ε – 1.928 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 320 ευρώ
  • Από 1.929 κ.ε – 2.357 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 690 ευρώ
  • τα ΙΧ με κυβισμό από 2.358 έως και 3 λίτρα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας από 820 έως και 920 ευρώ
  • Από 4.001 κ.ε και άνω ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 1.380 ευρώ

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να ισχύσουν για όσα οχήματα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, καθώς τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP το οποίο αυξάνει από 15% τις μέσες εκπομπές CO2 των οχημάτων.

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης φαίνεται να εξετάζει να αυξήσει τα όρια των εκπομπών CO2 όπου και αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης κατά 20%, ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επιβαρυνθούν από τις νέες αυξημένες εκπομπές CO2.

Ωστόσο, υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα ρυπογόνα μοντέλα.


Photo: Creative 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει