Κάτσε καλά. Η σωστή θέση οδήγησης

Post date:

Author:

Category:

Η θέση οδήγησης συχνά έχει υποτιμημένη σημασία όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο. Και όμως… 

Τίποτα δεν σε ενώνει σε πρώτο χρόνο με το τι οδηγικά συμβαίνει απ΄ το να αισθάνεσαι πως κάθεσαι καλά.

Ο διάσημος οδηγός αγώνων Hans Stuck είχε αναφερθεί στο περιβόητο »popometer». Εννοούσε ότι τις μεταβολές της κινηματικής, τις νιώθεις σε πρώτο χρόνο απ’ τα οπίσθια. Ναι, πρέπει να βολεύονται καλά στο κάθισμα.

Ζηλεύoυμε, για παράδειγμα, τη θέση οδήγησης ενός Golf. Ψηλοί, κοντοί, χοντροί, λεπτοί, όλοι οι καλοί χωράνε. Ξέρουν, εκεί στη VW: όταν φτιάχνεις ένα »παγκόσμιο αυτοκίνητο» τουλάχιστον προβλέπεις το βασικό: να βολεύεται ο καθείς.

Οι Γάλλοι συχνά είχαν τις ιδιομορφίες τους με ψηλές θέσεις οδήγησης. Οι Ιταλοί είχαν ανακαλύψει το δικό τους Homo Italicus με τα πεντάλ off-center και τα μακριά χέρια σαν μαϊμούδες και οι Ιάπωνεςσυχνά σε δικό τους κόσμο (βλ. S2K, Evo, στρίμωγμα MX-5) και η μπίλια έπεσε τελικά στο χωριό της θείας Μέρκελ.

Ήταν ο γερμανικός προτεσταντισμός που έθεσε σε εφαρμογή την ιδέα της ιδανικής θέσης οδήγησης διά πάσαν νόσον και ασθένειαν σε μαζικά αυτοκίνητα παραγωγής.

Λογικό. Στη χώρα όπου ακόμα και η διάμετρος στις τρύπες του Έμενταλ προκύπτει με τετραγωνική ρίζα, μπορείς εύκολα να βολέψεις τη ρημάδα τη μέση.

Το καλύτερό μας; Ζηλεύουμε τη θέση 911. Με το μοτέρ σε αρχιτεκτονική εξωλέμβιας, οι σχεδιαστές δεν έχουν άγχος στο πως να στριμώξουν πόδια και μηχανικά μέρη.

Μ΄αυτά και μ’ αυτά, το μάτι έπεσε στον οδηγό της F1,  Nico Rosberg, που έδειχνε τις προάλλες πώς κάθεται ο έρμος στην Mercedes. Σφηνωμένος σαν κονσέρβα, με ελάχιστο οπτικό πεδίο, ξαπλωτός πίσω και τα πόδια σε θέση »γυναικολόγου». 

 Αλλά μιλώντας για τη σωστή θέση οδήγησης, ο εργοστασιακός οδηγός της Porsche, Patrick Long, εξηγεί ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης.

Photo: Porsche

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»