Ο κινητήρας στην ηλεκτρική καρέκλα. Γκαζώστε. Όσο προλαβαίνετε

Post date:

Author:

Category:

Σε 20 χρόνια από τώρα, το 2040, θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων που έχουν κινητήρα όπως τον ξέρουμε εδώ και έναν αιώνα. Βενζίνη ή πετρέλαιο. Ζήστε τον όσο υπάρχει καιρός

Lotus Elan

Εικόνα «κανονικού» συνεργείου. Η Μηχανή Εσωτερικής Καύσης, γράσσο, λάδι, μυρωδιά και ένα αρχετυπικό σπορ αυτοκίνητο. Η αυτοκίνηση σε Προ Οθόνης και Μετά Οθόνης εποχή.


Τα πουλιά κελαϊδούν, τα ψάρια κολυμπούν, το γιασεμί μοσχομυρίζει. Kαι ο κινητήρας είναι για να ακούγεται. Αυτή είναι η κανονικότητα. Της φύσης. Ή αυτού που μάθαμε να έχουμε κάτω απ΄το καπό

Μάθαμε να το ανοίγουμε και να υπάρχει κάτι που ζει ανακατεύοντας στα σωθικά του λάδι, καύσιμο και αέρα. Οι Μ.Ε.Κ. (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης), όπως τις ξέρουμε, πεθαίνουν. Είναι ήδη μελλοθάνατες στο κελί τους και περιμένουν την εκτέλεση. Ο δήμιος είναι ηλεκτρικός. Ο όρος «ηλεκτρική καρέκλα] ποτέ δεν ήταν τόσο κατάλληλος για να περιγράψει αυτό που είναι ήδη προαποφασισμένο: την ολική τους εξαφάνιση απ΄την αυτοκινητοβιομηχανία, τα showrοoms, τα όνειρά μας.

- Διαφήμιση-

Απ’ το 2040, μόλις 20 χρόνια από σήμερa όπως έγραψε ο Guardian, δεν θα πωλείται κανένα «κλασικό» αυτοκίνητο. Η απόλυτη αποθάρρυνση για όσους συνέδεσαν τον ήχο ενός μοτέρ με εκείνη τη φορά που έβαλαν χέρι στο κορίτσι που τους άρεσε.


Βλέπεις, τα μοτέρ έχουν προσωπικότητα. Νευρικά, άτονα, επιβλητικά, σοφιστικέ, βαρετά, οργισμένα. Eπίθετα που προσδιορίζουν μυαλά που τα ‘φτιαξαν. Τα ηλεκτρικά έχουν μόνο ροπή και αυτονομία. Πώς να τους προσδώσεις ανθρώπινα χαρακτηριστικά;


Οι Μ.Ε.Κ. είναι μελλοθάνατοι, λοιπόν. Είμαστε η τελευταία, ουσιαστικά, γενιά που βιώνει το αίσθημα μιας μεταλλουργικής χορογραφίας σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο.


Ναι, η «ηλεκτρική καρέκλα» θα κάνει τα αυτοκίνητα αθόρυβα, οικολογικά φιλικότερα, πιο ανώδυνα για τον οργανισμό. Αλλά και με ένα στοιχείο που θα θα μας λείψει. Την ψυχή, τον ήχο, τη συναισθηματική σύνδεση με ένα χαρισματικό κινητήρα. Πόσο μπορείς να ερωτευτείς μια πανίσχυρη Hoover;


Τα ηλεκτρικά θα είναι το πιθανότερο εξίσου ή και περισσότερο δυνατά απ΄τα σημερινά. Με ροπή απ΄το ρελαντί. Οι εξατμισάδες θα μείνουν να ασχολούνται με ένα παγκόσμιο στόλο που θα γερνά. Ενώ, ταυτόχρονα, θα γίνει μια μεγάλη ανακατανομή επενδύσεων και τεχνολογικών υποδομών για το νέο ηλεκτρικό σύμπαν. Σύμφωνοι. Μεγάλη αλλαγή. Όσοι ζουν θα την καταγράψουν.

Θα αλλάξουν όλα όσα ξέρουμε, ίσως μάθουμε κάποτε κάποια άλλα σκάνδαλα, οι δοκιμές θα είναι αθόρυβες, η εμπειρία της οδήγησης θα μεταλλαχθεί με την ίδια μορφή που η οθόνη του κινητού έγινε προέκταση του ματιού μας. Δεν είχα κινητό πριν 23 χρόνια.

Τα πουλιά θα συνεχίσουν να κελαϊδούν, τα ψάρια να κολυμπούν, και το γιασεμί να μοσχομυρίζει. Ευτυχώς. 


Photo: Boris Pillipenko / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει