Κορωνοπήνιο vs Κορωνοϊού. Το φάρμακο

Post date:

Author:

Category:

Αν ο ιός του θεόμακρου διαφορικού σε ταλαιπωρεί, συχνά ένα κοντό κορωνοπήνιο είναι η καλύτερη γιατριά. Ένα άρθρο αποκλειστικά για βαριά «άρρωστους», σαν του λόγου μας

Κορωνοπήνιο Toyota GT86

Αν πεις στον αμύητο τη λέξη «κορωνοπήνιο», το πιθανότερο είναι πως θα σε κοιτάξει με συμπάθεια. Μάλλον θα νομίσει ότι σε πείραξε ο κορωνοϊός στη συγκρότηση λεκτικού. Όμως, το μυστικό είναι καλά κρυμμένο εκεί από κάτω


Ο αξιότιμος κύριος Μπαμπινιώτης θα ξέρει ίσως ότι το άτιμο το κορωνοπήνιο είναι σύνθετη λέξη. Από το «κορώνα» και το «πηνίο»

Πρόκειται για τα γρανάζια εκείνα που μεταφέρουν την κίνηση απ΄το κιβώτιο ταχυτήτων στο διαφορικό.

Το «κοντό» σώζει ζωές

Γενικά μιλώντας, με ένα «κοντό» κορωνοπήνιο μπορείς να ζωντανέψεις ένα αυτοκίνητο που, λόγω μακριών σχέσεων μετάδοσης, αργεί να μαζέψει χιλιόμετρα. Ή να κάνει το «μπαμ», όπως λέμε. Ή να αξιοποιήσει ένα κλειστό στροφιλίκι. Ή και μία μικρή σχετικά πίστα.

Είναι λίγοι εκείνοι που τόλμησαν να αλλάξουν το εργοστασιακό (λέγε με «μαμά») με ένα άλλο, πιο κοντό.

Συνήθως είναι οι ίδιοι που χαίρονται πως μόλις βρήκαν τον πιο ασφαλή τρόπο να αυξήσουν την εκρηκτικότητα του αγαπημένου τους αυτοκινήτου – και δη «ατμοσφαιρικού». Σα να πήρε ένεση ροπής.

Γιατί, ως γνωστόν, με τα «ατμοσφαιρικά» δεν μπορείς να κάνεις πάρα πολλές επεμβάσεις στο όνειρο για την αύξηση της ισχύος. Στα τούρμπο ισχύουν άλλοι κανόνες.

Αν δεν θες, λοιπόν, να εμπλακείς στο λαβύρινθο του μοτέρ και των όποιων αναβαθμίσεων (συχνά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα), το «κοντό» είναι κάτι σαν φάρμακο για τον κορωνοϊό. Αλλά χωρίς τον «Μεσσία» Bill Gates

BMW M3 διαφορικό

Σκύψε, σκύψε, δε θα το δεις. Το κορωνοπήνιο είναι καλά κρυμμένο εκεί πίσω, στο διαφορικό. God bless it


Audi TTS Nogaro Blue

Δηλαδή, εδώ είναι ο παράδεισος;

Επειδή όμως τίποτα σ’ αυτή τη ζωή δεν είναι μονομπλόκ (βλ. άσπρο/μαύρο), ναι, υπάρχουν και τα σχετικά μειονεκτήματα.

Κατ΄αρχήν αυξημένος θόρυβος καθώς ο κινητήρας θα «γυρίζει» σε πιο υψηλές rpm. Με αμέσως επόμενο ντόμινο την ελαφρώς τσιμπημένη κατανάλωση.

Και, εννοείται, θα χάσεις και κάτι απ΄την τελική ταχύτητα. Το οποίο, εδώ που τα λέμε, δεν είναι και κάτι τόσο τραγικό. Το αναλύουμε ως θέση και στο σύνδεσμο, στο τέλος του άρθρου.

Ίσως, επίσης, πιστεύει κάποιος ότι το κοντό κορωνοπήνιο είναι η λύση μόνο για φτηνά, σχετικά μη ισχυρά αυτοκίνητα.

Πολύ διακριτικά, όσο πατάει η γάτα, θα θυμίσω το όφελος που μπορεί να έχει, για παράδειγμα, ακόμα και μία BMW M3 (E46). Της οποίας ο μεγάλος εχθρός ήταν το βάρος – κι ας έβγαζε 343 ίππους. Το κοντό, λοιπόν, συστήνεται ως γιατριά και για τέτοιες περιπτώσεις


BMW M3 CSL grey

Στην αγορά υπάρχουν διάφορα κορωνοπήνια. Συνήθως από άλλα μοντέλα της γκάμας του αυτοκινήτου μας ώστε να είναι, λίγο-πολύ, bolt-on η τοποθέτηση.

Η οποία, καλό είναι να ξέρεις, πως δεν είναι για λιγόψυχους. Καλύτερα να μην είσαι παρών κατά τη διαδικασία της εγχείρησης. Αλλά και να βρεις το μάστορα το σωστό. Ούλτρα σημαντικό για να μη γίνει το Τσέρνομπιλ Νο2.

Συμπέρασμα;

Το κορωνοπήνιο είναι γιατρικό. Αν ξέρεις τι θες για το στυλ οδήγησής σου. Ή αν θες να κάνεις μία και μόνη επέμβαση χωρίς να αλλάξεις το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ή αν δεν κάνεις υπερβολές με τη σχέση μετάδοσης.

Δεν «λέει» να μην μπορείς να πας ένα ταξίδι μέχρι τη Χαλκίδα απ΄τη βαβούρα. Ούτε είσαι ο Röhrl σε ειδική του Μόντε. Σωστά;


κλόουν

Photo: Γ. Κούτος / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει