Τα lap times (ελληνιστί, γυρολόγια) όλο και κατεβαίνουν. Πλέον, ειδικά για υπερκατασκευές, στην περιοχή των 6 λεπτών στην πίστα του Νίρμπουγκρινγκ. Όμως συνεχίζει να ισχύει ένα «φράγμα». Αυτό των 8 λεπτών στο γύρο (άνευ πίτας). Κι αν δεν είσαι track addict, είναι μια χαρά για χρήση δρόμου. Γνώμη
Το Mégane RS (Mk3) Trophy όταν είχε σπάσει το φράγμα των 8 λεπτών στα επίμαχα lap times των FWD. Δικαίως οι Γάλλοι το έγραψαν τότε μέχρι και στα πατώματα
Μετά ήρθε το Honda Civic Type R (FK8) και πήρε το στέμμα. Μετά ξαναέγινε μάχη με τους Γάλλους. Επανέκτησαν το προσθιοκίνητο ρεκόρ με το Mégane R.S. Trophy-R σταματώντας το χρονόμετρο στα 7:45.399
Σιγά μην κάθονταν οι Ιάπωνες. Επέστρεψαν το 2023 με χρόνο 7:44.881 και το τελευταίας γενιάς FL5.
Ο τίτλος δεν έχει να κάνει μόνο με τα FWD
Το επεκτείνω. Πρακτικά, στο Ρινγκ οι χρόνοι έχουν υποστεί σύνθλιψη σα χιονοστιβάδα σε παγωμένα Ιμαλάϊα. Τόσο στα λεγόμενα junior supercars όσο και σ’ αυτά χωρίς τον επιθετικό προσδιορισμό junior.
Άσε που το τελευταίο ακούγεται υποτιμητικά. Λες τώρα που ζούμε στο σύμπαν του δικαιωματισμού να ξεσηκωθούν τα junior και να το θεωρήσουν ρατσιστικό; (Εδώ γελάτε)
Επιστρέφω στο θέμα μας: το «κάτω από 8 λεπτά» είναι πλέον εύκολο ακόμα και για SUV. Δεν ξέρω πόσοι έχουν αντιληφθεί ότι ένα Mercedes-AMG GLC 63 S είναι ταχύτερο από ένα Ferrari F430. Και δε λέμε στην ευθεία. Λέμε στο Νίρμπουργκρινγκ. Ή ότι ένα Cayenne Turbo GT με γυρολόγιο στο 7:38.925 είναι πιο γρήγορο από το ασύλληπτο Lexus LFA ή από Ferrari 458 Italia
Σαφώς ένα δυνατό γυρολόγιο αποτυπώνει μέρος αυτού που μπορείς να εισπράξεις στο δρόμο. Έστω σε ένα ποσοστό των δυνατοτήτων του.
Ωστόσο μία επιπλέον επισήμανση: αν δεν κυνηγάς τον απόλυτο χρόνο σε πίστα ή, ακόμα περισσότερο, αν σπάνια δεις κάποιο SUV σε μια τέτοια, θεωρώ πως ήδη με lap times κάτω των 8 λεπτών μπορείς να είσαι πολύ γρήγορος παντού
Αλλά και κάτι ακόμα
Όπως έχουμε αστικοποιηθεί, ένα μεγάλο πλεόνασμα ιπποδύναμης πολύ αραιά και μόνο σε ειδικές συνθήκες αξιοποιείται. Όταν με μία 3η στο κιβώτιο έχεις φτάσει σχεδόν τα 180 χλμ/ώρα, πόσο να πας; Και πού; Θες πίστα και μάλιστα μεγάλη.
Με αυτά και με εκείνα, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων που κινούνται στα όρια του «8».
Και είμαι πολύ OK με αυτά. Γνώμη.
Photo: Renault / Lexus / Ferrari / Γ. Καραγιωργάκης / Alfa Romeo / Nio
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.