Η ιστορία της Maserati είναι τεράστια, η αίγλη επίσης. Αλλά αυτά δεν αρκούν και κάτι πρέπει να γίνει με τις πωλήσεις. Αυτές είναι οι τελευταίες πληροφορίες από μια συνέντευξη που θα συζητηθεί
Οι χαμηλές πωλήσεις των Μaserati είναι ένα ζήτημα που προβληματίζει πολύ τους επικεφαλής της εταιρείας.
Μάλιστα, ο πρόεδρος της Μaserati παραδέχεται πως έχουν γίνει διάφορα λάθη σε σχέση με το θρυλικό όνομα. Πρώτα και κύρια, το γεγονός ότι η Μaserati αντιμετωπίστηκε σαν ένα σχετικά μαζικό brand.
Για παράδειγμα, το 2018, με μόλις 950 πωλήσεις στη Μ. Βρετανία και με μια πτώση της τάξης του 16% στη σημαντικότερη, για τη Maserati, αγορά των Η.Π.Α., η εταιρεία βρίσκεται σε φάση προβληματισμού.
Oι Μaserati Ghibli (αριστερά) και Levante (δεξιά) στο περυσινό Snow Polo World Cup, στο St. Moritz. Η Maserati χρειάζεται τέτοιες παρουσίες που τη φέρνουν σε επαφή με ανάλογο, εύπορο κοινό. Ακόμα περισσότερο, όμως, χρειάζεται να επιτεθεί προϊοντικά
Η έλλειψη νέων προϊόντων (με τη Levante να προσπαθεί να εισέλθει στην εξελισσόμενη αγορά των SUV) είναι κομβικής σημασίας αλλά έχουν γίνει επίσης λάθη όσον αφορά την τοποθέτηση της Maserati στην αγορά.
Ο πρόεδρος του γκρουπ, Mike Manley, στη συνέντευξη που έδωσε χθες δήλωσε πως ήταν σα να είχε τοποθετηθεί επικοινωνιακά η Maserati ως ένα, κατά κάποιο τρόπο, μαζικό αυτοκίνητο.
«Το γεγονός ότι συνδέσαμε τη Maserati και την Alfa Romeo προκάλεσε δύο πράγματα», είπε. «Πρώτον, μείωσε το ενδιαφέρον προς τη Maserati και δεύτερον, η Μaserati για μια περίοδο χρόνου αντιμετωπίστηκε ως ένα μαζικό προϊόν, σαν την Αlfa Romeo. Kαι αυτό δεν θα έπρεπε να συμβεί».
Άλλο ένα γεγονός που προκάλεσε τη μείωση των πωλήσεων της εταιρείας είναι η πτώση της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα αλλά και οι νέες ευρωπαικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων WLTP που ανάγκασαν και άλλες εταιρείες να σταματήσουν την παραγωγή κάποιον μοντέλων.
Στα χρόνια του, άλλοτε πανίσχυρου και νυν μακαρίτη, Sergio Μarchionne, o τότε επικεφαλής του γκρουπ είχε κάνει μια πρόβλεψη για τις πωλήσεις της Μaserati.
Η πρόβλεψη ήταν πως το 2018 η Maserati θα πουλούσε κάποια 75.000 αυτοκίνητα. Φέτος τον Ιούνιο, η πρόβλεψη μειώθηκε στον αριθμό – στόχο των 50.000 μονάδων. Όμως, τα νούμερα δείχνουν πως και αυτή η πρόβλεψη θα αποδειχθεί μη ρεαλιστική καθώς τους πρώτους εννέα μήνες του 2018 η Μaserati έχει πουλήσει παγκόσμια μόλις 26.400 αυτοκίνητα.
Το παραπάνω νούμερο σημαίνει ότι πρέπει να πουλήσει αλλά 24.000 αυτοκίνητα στο τρίμηνο Οκτώβριο – Δεκέμβριο. Προφανώς, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Και κάπως έτσι η Μaserati είναι πολύ πίσω από τους ετήσιους στόχους της.
Ελπίζουμε να βρεθεί ένας νέος τρόπος διαχείρισης της εμπορικότητα της εταιρείας και να την δούμε να ακμάζει, όπως επιβάλλει η μεγάλη ιστορία της.
Photo: maserati.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.