Αντίθετα με την τάση των ημερών που θέλει την αυτοκινητοβιομηχανία να στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση, η Mazda επιμένει παραδοσιακά. Σε βενζίνη και χειροκίνητα κιβώτια. Αυτό είναι το νέο Mazda 3 και οι τελευταίες πληροφορίες
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η Mazda βλέπει πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του. Πόσο; Ακόμα και μέχρι το 2050.
Εξ ου και αποφάσισε να επενδύσει στη νέα τεχνολογία κινητήρων, στη λεγόμενη Skyactive-X, η οποία, σύμφωνα με τη Mazda, είναι ικανή να μειώσει θεαματικά την κατανάλωση καυσίμου (περίπου 30% σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού κινητήρα βενζίνης) και να προσφέρει μια άλλη κατεύθυνση στα πράγματα μέσω μεταβλητής συμπίεσης με ρύθμιση της ανάφλεξης.
Σε μια συζήτηση που έλαβε χώρα στο περιθώριο του LA Auto Show, δύο εκπρόσωποι της Mazda σε θέσεις Engineering Managers, οι οποίοι μάλιστα είχαν διατελέσει στο παρελθόν και δημοσιογράφοι αυτοκινήτου στο παρελθόν, δήλωσαν πως η Mazda ανέκαθεν ήταν μια εταιρεία μηχανολόγων και όχι λογιστών, πως πιστεύουν πολύ στη νέα τους τεχνολογία και, ενώ οι περισσότεροι λένε πως «μπα… δεν γίνεται», αυτοί θα επιμείνουν αποδεικνύοντας πως αυτός είναι ο σωστός δρόμος της αυτοκίνησης.
Οι δηλώσεις αυτές ακούγονται επαναστατικές μπροστά σε μια παγκόσμια σχεδόν συγχορδία υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Μια αντιστασιακή φωνή αντίθετα με την τάση των ημερών; Ή, απλώς, μια υπεκφυγή σε σχέση με τις μειωμένες δυνατότητες προϋπολογισμού της Mazda για τις γιγαντιαίες επενδύσεις άλλων κολοσσών προς την ηλεκτροκίνηση;
Καθώς τα πράγματα δεν είναι μονοσήμαντα και επίσης καθώς η γενικότερη συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση αφήνει, παράλληλα με τα όποια πλεονεκτήματά της, αρκετά ερωτηματικά και αμφισβήτηση, η επιλογή της Mazda μάς φαίνεται ως μια διαφορετική προσέγγιση.
Κατά την ταπεινή μου άποψη, το Mazda 3 τείνει να είναι ένα outsider μοντέλο απέναντι στα VW Golf, Focus και τα συνναφή -και το θέτω ως ρεαλιστικό εμπορικό αντίκρυσμα, αλλά ας το δούμε να εξελίσσεται. Έχει ενδιαφέρον.
- Database – Mazda 3 (2019)
Αμάξωμα: 5θυρο και σεντάν
Κινητήρες: 1.5 & 2.0 βενζίνης Skyactive-G, 2.0 βενζίνης Skyactive-X, 1.8 diesel Skyactive-D
Mετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων & αυτόματο
Κίνηση: στους εμπρόσθιους τροχούς & τετρακίνηση i-Activ
Μεταξόνιο: 2,725 mm
Ανταγωνισμός: Ford Focus, Opel Astra, VW Golf και ο γενικότερος ανταγωνισμός στα μικρομεσαία
Άφιξη: αρχές 2019 στο εξωτερικό
Τιμή: κατά προσέγγιση €21.000 στο εξωτερικό για τη βασική έκδοση
Photo: mazda.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.