Πού πήγαν τα pop-up φώτα;

Post date:

Author:

Category:

Ανασηκώνονταν μέσα απ΄το καπό. Φαίνονταν εξωτικά. Συνδέθηκαν με σπορ σημειολογία. Γιατί εξαφανίστηκαν;

Tα pop-up φωτιστικά σώματα συνόδευσαν μερικά εμβληματικά αυτοκίνητα.

Τη Ferrari F40. Τη Lamborghini Miura. Την Porsche 928, το Mazda RX-7, την De Tomaso Pantera και την Toyota Supra MK2. Η λίστα είναι ατέλειωτη.

Την αρχή την είχε κάνει το Cord 810 του 1936. Ακολούθησε μια παλίρροια, αμερικανών κυρίως, σχεδιαστών που βρήκαν έναν μοντέρνο τρόπο να κρύψουν τις ογκώδεις »λάμπες» κάτω από τα στιλβωμένα στον καλιφορνέζικο ήλιο αμαξώματα. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τάση για χαμηλά, εντυπωσιακά καπό.

Μετά μπήκαν και οι Ιάπωνες στα βαθιά της pop-up δεξαμενής. Nissan Silvia 200SX, Mitsubishi Eclipse, Mazda MX-5, Toyota Celica είναι ενδεικτικά όσων εκδημοκράτισαν την ιδέα σε πιο προσιτά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, με τον καιρό μια επιδημία ηλεκτρικών προβλημάτων – άνοιγαν τα μισά, άνοιγε το ένα με το άλλο »μάτι» νυσταγμένο, δεν άνοιγαν καθόλου -προκάλεσε σταδιακή απαξίωση

Μαζί, φυσικά, και οι νεώτερες νομιθεσίες για προστασία πεζών καθώς τα pop-up ήταν ικανά να εμβολίσουν νταλίκα, πόσο μάλλον σπλήνα και άλλα ζωτικά όργανα.

Το πιθανότερο είναι πως σήμερα θα είχε λυθεί κάθε τεχνικό ζήτημα όμως η διαδικασία θα παρέμενε πιο ακριβή και περίπλοκη για τους κατασκευαστές ακόμα κι αν δεν υπήρχε η πρόνοια των πεζών.

Aκόμα και τώρα καθημερινοί enthusiasts, όπως ο αμερικάνος φίλος του 4D, Chris Ashworth, είναι ερωτευμένοι με την τσαχπινιά των ανακλινόμενων φωτιστικών. Δείτε το video που έφτιαξε με τα χεράκια του.

Κάπως έτσι ωστόσο τα pop-up παρέμειναν στη σφαίρα της pop.

Μαζί με τους Abba, το σεξ χωρίς προφυλακτικό και τη »Δυναστεία» (που ήταν αστεία).

R.I.P.

Photo: Mazda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει