Με το κλειδί στο χέρι; Σόρι, τώρα θα περιμένεις πολύ

Post date:

Author:

Category:

Η αγορά αυτοκινήτου έχει μπει στο διάδρομο της αναμονής. Σήμερα παραγγέλνεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο και παραλαμβάνεις μετά από αρκετούς μήνες. Πόσους; Η απάντηση είναι στο περίπου

Κωλοδάχτυλο Ferrari

Πόσοι έχουν την υπομονή για το πολυπόθητο κλειδί στο χέρι; Μερικά λόγια για την άβολη στιγμή που εκεί που το θες εδώ και τώρα βαριέσαι να περιμένεις. Και βέβαια δε μιλάμε για Ferrari


Κάντε και μόνοι σας το τεστ του επισκέπτη

Μπορείτε να μπείτε σε μια ελληνική αντιπροσωπεία και να ζητήσετε να αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο σήμερα.

Το πιθανότερο είναι πως θα βρεθείτε με ένα χρόνο παράδοσης για το νέο σας όχημα μεταξύ έξι και οκτώ μηνών. Μπορεί και παραπάνω, αν ζητάς κάτι που ξεφεύγει στο μέσο εξοπλισμό.

Αν θες, λοιπόν, κάτι εδώ και τώρα, θα χρειαστεί να μπεις στο ψυγείο της αναμονής.

Όπως μου έλεγαν πρόσφατα επίσημοι αντιπρόσωποι της Αθήνας, διαφορετικών εταιρειών, «αν δε δούμε αριθμό πλαισίου για κάποια παραγγελία μέσα από το σύστημα, δεν μπορούμε να πούμε στον πελάτη με βεβαιότητα πότε θα παραλάβει το αυτοκίνητό του»

Χοντρικά, λοιπόν, οι καθυστερήσεις βρίσκονται στο εξάμηνο και πλέον.

Εκτός αν υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο στην έκδοση, το χρώμα και τον εξοπλισμό που συμπίπτει να θέλεις και βρίσκεται ήδη στο τελωνείο ή την έκθεση.


κινέζικο εργοστάσιο EV

Και ξαφνικά μάθαμε για τους ημιαγωγούς

Ποιος μιλούσε για τους ημιαγωγούς πριν μερικούς μήνες; Εδώ καλά-καλά δεν ξέραμε τι σημαίνει ο όρος.

Και να που τώρα ακόμα και μεγάλα Μέσα -και δεν εννοώ αυτοκινητικά- άρχισαν μέσα στο φετινό καλοκαίρι να ‘χουν πρωτοσέλιδο το θέμα με τις καθυστερήσεις στην προμήθεια των εργοστασίων με τσιπ. Ή αλλιώς, με semiconductors. Για παράδειγμα, το BBC αφιέρωσε εκτενές άρθρο στο πώς και γιατί.

Όπως γράφεται διεθνώς, πλέον η βιομηχανία της τεχνολογίας βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Δεν ξέρει πότε θα ρεφάρει. Και τα αυτοκίνητα εισπράττουν ένα μεγάλο μέρος απ’ την μπόρα που φέρνει το τσουνάμι των καθυστερήσεων.

Αφ ης στιγμής τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ένα κάρο τσιπ (από εγκεφάλους και οθόνες μέχρι φώτα και αισθητήρες), αναπόφευκτα αργούν να πάρουν σειρά

Toyota τσιπ

Ήδη, αν δει κανείς αναλυτικά την αγορά ακόμα και στο εξωτερικό, ακόμα και πολύ μεγάλοι ντίλερς που εμπορεύονται κάθε λογής μάρκα (για παράδειγμα, ο Arnold Clark) έχουν αρχίσει να αγοράζουν μεταχειρισμένα μικρής ηλικίας και λίγων μιλίων/χιλιομέτρων σε υψηλές τιμές καθώς οι νέες παραδόσεις αργούν

Μ΄αυτά και μ’ αυτά, ενόψει καθυστερήσεων στα εργοστάσια αλλά και γενικότερων δυσκολιών μεταφορών εντός Ευρώπης λόγω Covid, οι παραδόσεις πήγαν πίσω.

Οπότε για την ώρα σκρολάρετε, γκουγκλάρετε, χαζέψτε στις εκθέσεις, στα configurators και οπλιστείτε με υπομονή για το πολυπόθητο κλειδί στο χέρι.

Έκθεση Φρανκφούρτης


 Photo: Gentlemen Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει