Η είδηση που κάνει αυτές τις μέρες το γύρο του κόσμου είναι πως υπάρχει ένα νέο ρεκόρ από SUV στην πίστα του Νürburgring. Αυτή τη φορά, από τη Mercedes-AMG GLC 63 S που ολοκλήρωσε τον περιβόητο γύρo σε μόλις 7 και 49”
Για όσους έχουν παρακολουθήσει πως κατεβαίνουν τα χρονόμετρα στo Νürburgring, θα γνωρίζουν καλά πως το 7:49” είναι ένας εξαιρετικός χρόνος.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια, τέτοια γυρολόγια επιτύγχαναν μόνο εξειδικευμένες, σοβαρές σπορ κατασκευές. Για παράδειγμα, κάποτε η GT3 RS (996). Ή η συγκλονιστική Ferrari 599 GTB Fiorano. Για σκέψου…
Επίσης για την ιστορία, το συγκεκριμένο ρεκόρ μέχρι πρότινος ανήκε στην Αlfa Romeo Stelvio η οποία είχε διαφημίσει ιδιαίτερα τις δυνατότητες της έκδοσης Quadrifoglio, έχοντας πετύχει κάποια 7 λεπτά και 51 δευτερόλεπτα στην ίδια πίστα.
Κοντολογίς, η Mercedes βελτίωσε το ρεκόρ κατά 2 δευτερόλεπτα. Ποιο το νόημα, θα αναφωνήσει κάποιος. «Ένα SUV δεν το παίρνεις για να πηγαίνεις μαλλιοκούβαρα στην πίστα». Ναι, σωστά. Αλλά πηγαίνοντας μαλλιοκούβαρα στην πίστα και κάνοντας ένα εξαιρετικό χρόνο, αποτελεί ένδειξη του πόσο ικανό είναι σήμερα ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Όπως έχουμε ξαναγράψει στον παραπάνω σύνδεσμο, κάποια SUV -προφανώς όχι όλα, αλλά κάποια- μπορούν και στρίβουν. Τώρα, μην αρχίσουμε τα περί κέντρου βάρους και τα σχετικά. Η θέση είναι ξεκάθαρη και αποτελεί μια νέα πραγματικότητα.
Αρκεί να μπεις μέσα σε μια Macan, σε μια Stelvio ή σε μια AMG και θα δεις ότι μπορείς να κάνεις πράγματα που δεν φανταζόσουν μέχρι πριν λίγα χρόνια.
Εξηγείται. Η δουλειά που γίνεται σε αναρτήσεις, ηλεκτρονικό έλεγχο του body roll, ελαστικά ή τετρακίνηση, φαίνεται να μπορεί να ξεπερνά, εν μέρει, ακόμα και το υψηλότερο κέντρο βάρους ή τα αυξημένα κιλά στη ζυγαριά
Επί της ουσίας; Ελάχιστοι, έστω πολύ λίγοι, θα δοκιμάσουν να ζήσουν την αδράνεια που επιφέρει μία πολύ υψηλή ταχύτητα με ένα μεγάλο SUV. Ναι, δεν φαντάζομαι πολλούς με ισχυρά και πανάκριβα SUV να ψάχνονται με γυρολόγια.
Αλλά ας μην έχουμε αυταπάτες. Αφ’ ης στιγμής ακόμα και η Lamborghini έβγαλε την σχετική της εκδοχή (και ετοιμάζεται και αυτή να διεκδικήσει τον τίτλο του ταχύτερου SUV με την Urus), αφ’ ης στιγμής ακόμα-ακόμα και η Ferrari ετοιμάζει τη δική της πρόταση σε SUV κοστούμι, ο δρόμος δε φαίνεται να έχει γυρισμό.
Τα SUV πουλάνε, ένας καλός χρόνος στο Nürburgring επίσης πουλάει ως διαβατήριο πωλήσεων αλλά και η τεχνολογία επενδύεται με πολύ σοβαρούς προϋπολογισμούς στην κατηγορία.
Σε κάποιον που δεν έχει επαφή με το αντικείμενο, δηλαδή δεν έχει οδηγήσει κάτι ανάλογο τα τελευταία χρόνια, η ιδέα ενός fucking fast SUV είναι εξαιρετικά δύσπιστη
Για την ιστορία, η διαφορά των 2 δευτερολέπτων υπέρ της Mercedes σε σχέση με το ρεκόρ της Αlfa Romeo, ίσως να έγκειται στη σημαντική διαφορά ροπής που χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα.
Η δεύτερη αποδίδει από τον 2,9 l V6 κινητήρα κάποια 600 Nm. Και η Mercedes AMG GLC 63 S αποδίδει, από τον μεγαλύτερης χωρητικότητας V 8 λίτρων κινητήρα, επιπλέον 100 Nm. Αμφότεροι με twin-turbo.
Όπως και να ‘χει όμως, το άρθρο έχει σημειολογικό χαρακτήρα. Αποτυπώνει την προσπάθεια πολλών κατασκευαστών να έχουν πλέον στο βιογραφικό τους το τίτλο του ταχύτερου SUV στην πίστα. Πάει, χάλασε ο κόσμος. Αλλά αυτός είναι…
Photo: media press / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.