Χρειάζεται εξελιγμένο επίπεδο τύφλωσης για να μη δει κανείς ότι δεν γίνεται να οδηγείς και την ίδια στιγμή να ψάχνεις επί δευτερόλεπτα στην οθόνη του αυτοκινήτου σου για να ρυθμίσεις, ας πούμε, τον κλιματισμό
Μετανοείτε. Ισχύει και πέραν των θεολογικών
Θέλει ντοκτορά βλακείας να κινδυνεύεις να φας (ορθώς) κλήση από την τροχαία αν σε πιάσει να τσεκάρεις το κινητό και ταυτόχρονα να είσαι νόμιμος αν σερφάρεις στην οθόνη-σινεμασκόπ του οχήματός σου
Και, ναι, θέλει ιδρυματική αφέλεια να πιστεύεις πως επειδή ζούμε στην εποχή των οθονών αφής πρέπει να καταργήσεις τα φυσικά μπουτόν.
Μα να χρειάζομαι μάνιουαλ για να βρω το στοιχειώδες; Να υπολογίζω με την αφή του δείκτη μου το ψηφιακό «ποτενσιόμετρο» για να ανεβάσω το καλοριφέρ;
Να πρέπει να διασχίσω περισσότερα μενού κι απ’ του Πετρετζίκη για να βρω τη «συνταγή» τη σωστή στις ρυθμίσεις της οθόνης; Και πόσο αυτόχειρας πρέπει να είσαι για να κινδυνεύεις να καρφωθείς σε καμιά νταλίκα για να βρεις πώς θα ρυθμίσεις το φωτισμό; Συγγνώμη αλλά υπάρχουν πιο διασκεδαστικοί τρόποι για να πεθάνω
Κάλλιο αργά παρά ποτέ
Τώρα, λοιπόν, που ειδικός Τύπος (όχι όλος, γιατί υπάρχουν και τα χανουμάκια της δημοσιογραφίας που πιπιλίζουν χωρίς άποψη ίσα-ίσα για κάνα μπανεράκι) και καταναλωτές διατύπωσαν παράπονα για τις φουλ ψηφιακές ρυθμίσεις σε κάποια μοντέλα, άρχισαν κάποιοι κατασκευαστές να εξομολογούνται το αναγκαίο ‘’mea culpa’’.
Για παράδειγμα, τα παράπονα έφτασαν στα αφτιά του CEO της VW, του Thomas Schäfer, ο οποίος χαρακτήρισε πρόσφατα ως «ενοχλητικά» κάποια ψηφιακά μπουτόν αναγνωρίζοντας πως «προκάλεσαν σημαντική ζημιά»
Τώρα, μάλιστα, διαβάζω ότι οι σχεδιαστές της γερμανικής εταιρείας πήγαν φουριόζοι πίσω στα γραφεία τους για να ξαναδούν το θέμα στο ID. 2all Concept.
Το αυτοκίνητο, δηλαδή, του οποίου η εσωτερική σχεδίαση θα επηρεάσει τις καμπίνες των μελλοντικών της μοντέλων.
Αυτό σημαίνει ότι θα φύγουν και οι οθόνες;
Όχι, φυσικά. Γιατί να φύγουν; Άλλο το ένα κι άλλο το άλλο. Αυτά, όμως, που επανέρχονται είναι τα κοντρόλ με φυσικά πλήκτρα – ειδικά εκείνα που χρησιμοποιούνται συχνότερα.
Ως γνωστόν, η μετάνοια έρχεται πάντα εκ των υστέρων.
Κείμενο: από τη στήλη του John Konstantopoulos στην ελληνική έκδοση του περιοδικού Quattroruote / Photo: Google
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.