Το Mitsubishi Evo δεν είναι πια εδώ. Όπως και το σασπένς μια εταιρείας που έθρεψε αγώνες, ειδικές διαδρομές και petrolhead συνειδήσεις. Aυτές είναι μερικές θεωρητικές ερωτήσεις προς μια εταιρεία που αγαπάμε στο 4D
#Απορία 1η: Πώς γίνεται μια εταιρεία με μισό αιώνα στο motorsport, η πιο πολυνίκης στο Dakar, με σαμπάνιες σε WRC, Group A, Group N, τον Tommi, τα αγωνιστικά Galant, τα Pajero και πάνω απ’ όλα το Evo, ένα αυτοκίνητο που έγινε και συνεχίζει να είναι σημαία σε ειδικές και δρόμους, να αλλάζει τόσο δραστικά ρότα;
#Απορία 2η: Πώς παίρνεις μια απόφαση να γυρίσεις 180 μοίρες;
Εντάξει, καταλαβαίνω, καταλαβαίνεις, καταλαβαίνουμε πως οι εποχές άλλαξαν, πως το Evo εξελίχτηκε να είναι πιο ειδικό απ’ όσο μπορεί να το υποστηρίξει η αγορά, αλλά το να διαγράψεις όλο σου το pedigree χωρίς να το μεταγγίζεις σε ένα, έστω μοντέλο;
#Απορία 3η: Tα plug-in (αυτά που βάζεις στην πρίζα) έρχονται. Ήρθαν. Καμία αντίρρηση, αποφασίζουν οι ντιρεκτίβες και το όποιο οικολογικό μέλλον.
Την αγορά πελατών πώς θα την επαναδιαπραγματευτείς όταν όλοι λίγο-πολύ κάνουν το ίδιο;
Εννοώ, ο παραδοσιακός petrolhead ”τελείωσε” πλέον από το target group της Mitsubishi. Θα αντικατασταθεί από τον eco friendly. Θα αντικατασταθεί, όμως, από τη Mitsubishi που δεν έχει τόσα ”ένσημα” όσο άλλοι κατασκευαστές που επί χρόνια είχαν επενδύσει σε SUV και πληρέστερες γκάμες;
#Απορία 4η: Η Mitsubishi αντλεί χρήματα από ένα κολοσσό με διάφορες άλλες θυγατρικές. Περίπου 40 τον αριθμό. Ασχολείται με Oil & Gas, κατασκευή πλοίων, real estate, χημικά, τηλεπικοινωνίες, ορυχεία, ένα κάρο δραστηριότητες. Ξέχασα και τα κλιματιστικά. Όμως, ο αστικός μύθος χτίστηκε στο σηματάκι στο καπό.
Δεν θα μπορούσε, δηλαδή, να βάλει στο budget, παράλληλα με το υπόλοιπο master plan, και ένα κομμάτι για τους δεκάδες χιλιάδες πιστούς της; Όχι, ε; Καλά.
#Απορία 5η: Πού θα πάει όλη αυτή η δεξαμενή γνώσης για σοφιστικέ τετρακινήσεις; Για περάσματα που μας έκοβαν την ανάσα και υπέροχο δέσιμο ανθρώπου και μηχανής; Ποια είναι η ”γέφυρα” ανάμεσα στην πατριδογνωσία του χθες και στο αύριο; Τα νέα SUV είναι; Σύμφωνοι, αλλά όπως είπαμε και παραπάνω, SUV φτιάχνουν πλέον όλοι. Άρα;
#Απορία 6η και τελειώνω: Από το 2000 ως το 2005 η Mitsubishi άλλαξε πέντε προέδρους. Μονοκοπανιά. Απ’ το 2005 ως σήμερα, στο μεσοδιάστημα που έλαβαν χώρα δηλαδή οι σημαντικές ανακατατάξεις, έχει τον ίδιο CEO. Αλλά, ευτυχώς, μπήκε ως άνθρωπος που αποφασίζει ο Ghosn, της Renault/Nissan, που όσο αντιπαθής είναι τόσο καλός manager φαίνεται να είναι. Στηρίζω τις ελπίδες μου σε αυτόν.
Οι Ευρωπαίοι CEO, σε άλλες εταιρείες, προσθέτουν ”πυροβολημένα” τμήματα στη γκάμα τους. Η Opel έχτισε τα OPC, η Renault τα RS, ακόμα και η πολιτικά ορθή Volvo αγόρασε την Polestar για έχει το δικό της M Division. Η Hyundai μπήκε στην αγορά με το πρώτο της hot hatch. Εδώ πέφτει ”τσεκούρι” στην όποια υποψία. Θέλω να ελπίζω πως το ”car guy” μυαλό του Ghosn θα αλλάξει θετικά τη Μitsubishi.
#Η ανεπίσημη απάντηση λέει πως όπως τα Evo και όλο το παρελθόν στηρίχτηκε σ’ αυτά που λέμε niche μοντέλα (πέστε το σαν εξειδικευμένα, όχι τελείως μαζικής αγοράς), έτσι και η ηγεσία της Mitsubishi πιστεύει πως θα δημιουργήσει μια καινούργια niche γκάμα με υβριδικά και ηλεκτρικά. Δεν πιστεύει στη ”γέφυρα”.
Πιστεύει πως η γνώση της από την εμπλοκή της σε αεροπορικές και διαστημικές τεχνολογίες θα της επιτρέψουν να μεταγγίσει εξίσου επαναστατικές λύσεις με αυτές που ΄χαμε συνηθίσει motorsport. In Ghosn we trust.
Photo: Γ. Κούτος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.