Το «μουλάρι», το αγωνιστικό με το οποίο κάνεις δοκιμές. Αυτό που τρώει την ταλαιπωρία. Αυτό που στην πλάτη γράφεται η διαδρομή του αγώνα. Όμως, «μουλάρι» είναι και το φτηνό, έντιμο αυτοκίνητο που μας βγάζει ασπροπρόσωπους για χρόνια. Και για αυτό, αξίζει ένα κείμενο
The big splash
Ένας φίλος μού έλεγε για το παλιό του το Corolla, του ’87. Το θυμάμαι για χρόνια να είναι μέλος της οικογένειας. Το1600άρι, με την 5η πίσω πόρτα, το Liftback, το ΑΕ92 για τους «Τογιοτέους»
Είχε σκαρφαλώσει σε άπειρα Ακρόπολις. Σ’ αυτό έμαθε να οδηγεί ο ίδιος κι ο μικρός αδελφός του. Τα ψαλίδια του Corolla δεν είχαν βιώσει τον παραμικρό οίκτο.
Τι κουτρουβάλημα απ’ τις πέτρες άκουγε το άμοιρο σασί. Τι στροφαρίσματα μέχρι το δεξί πόδι να γδάρει τη μοκέτα. Πόσες σημειώσεις ειδικών διαδρομών γράφτηκαν με την ακούραστη συνεισφορά του. Ασέλγειες κατ’ εξακολούθηση.
Το Corolla ήταν το μουλάρι. Αυτό το έμπιστο, ξεροκέφαλο, υπομονετικό, σκληροτράχηλο και ανθεκτικό ζώο της ασφάλτου. Οι Ιάπωνες είχαν τα πρωτεία στο συγκεκριμένο ζωικό βασίλειο. «Φτιαγμένο για να αντέξει», θα έπρεπε να γράφει το αυτοκόλλητο στο πίσω τζάμι
Παράλληλα με το αγωνιστικό «μουλάρι» του petrolhead, επιβάλλεται να αποδοθεί φόρος τιμής και σε όσα συνεχίζουν για χρόνια να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε δύσκολα χειρονακτικά επαγέλματα. Σ’ αυτά που δεν υπάρχει χρόνος να λυπηθείς το τετράτροχο
Πίεσέ με, θα το αντέξω
Από τα Citroën 2CV που φτιάχτηκαν κάποτε τόσο άνετα και με τέτοια διαδρομή ανάρτησης ώστε να μεταφέρουν τα αβγά των χωρικών χωρίς να σπάνε, μέχρι κάτι σιδερένια Lada να μεταφέρουν φρούτα και λαχανικά τιγκαρισμένα μέχρι το πίσω παρμπρίζ.
Τα «μουλάρια» αυτά έδωσαν το δικό τους παρόν σε αμέτρητες ανάγκες του ανθρώπινου είδους.
Ακόμα και ο «Μπάρμπας» στην παιδική ταινία ”Cars”, ένα μουλάρι είναι. Και, ίσως, το πιο συμπαθές απ’ όλα.
Επίσης, όπως έχουμε ξαναγράψει στο 4D, κάθε εταιρεία έφτιαξε αυτό που μπορούσε δεδομένου του προϋπολογισμού και του μηχανολογικού της βάθους.
Όλα, ακόμα και τα πιο μέτρια, αυτοκίνητα εξυπηρέτησαν ένα στόχο. Μπορεί να μη λένε τίποτα στον Πραγματικό Οδηγό. Όμως δεν είναι όλοι Πραγματικοί Οδηγοί για να τους ειπωθεί κάτι
Τιμή και δόξα Δράμας στα «μουλάρια» της ζωής μας.
Υ.Γ. Το λευκό Corolla υπάρχει ακόμα, κάπου στη Θεσσαλία. Όχι μόνο αντέχει, όχι μόνο τρέφεται με καμιά αλλαγή λαδιών όποτε -και αν- τη θυμηθεί ο ιδιοκτήτης του αλλά ζει και υπηρετεί σαν έμπιστο ζώο τους αφέντες του παρά τα 600,000 km που κουβαλά. Άξιο.
Photo: drive-my.com / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.