Must read: τι προσέχουμε όταν αλλάζουμε υγρά φρένων

Post date:

Author:

Category:

υγρα φρένων

 

Τι αξίζει να θυμάστε όταν έρθει η ώρα της αλλαγής των ζωοσωτήριων υγρών

- Διαφήμιση-

Do’s

# Το πιο βασικό είναι να ελέγξουμε τις προδιαγραφές που δίνει ο κατασκευαστής αναλόγως του αυτοκινήτου και της χρήσης. Βασικά, κοιτάζουμε το DOT (συνήθως είναι 3 ή ακόμα πιο συνήθως 4).

# Από εδώ ή μένουμε υπάκουοι στο ΟΕΜ (original equipment) ανταλλακτικό που ”δίνει” το εργοστάσιο ή αν ψαχνόμαστε κοιτάζουμε και για κάτι καλύτερο (βλ. παρακάτω) αναλόγως της χρήσης.

# Πρακτικά το στοιχείο του DOT που μας ενδιαφέρει είναι τα σημεία ξηρού καιι υγρού βρασμού. Όσο πιο μεγαλύτερη η ”βεντάλια” και υψηλό το σημείο (κυρίως) υγρού βρασμού τόσο πιο ανθεκτικά θα είναι τα φρένα μας στην καταπόνηση.

# Ελέγχουμε τα υγρά που θα βάλουμε -ή κυρίως που θα μας βάλουν σε μια αντιπροσωπεία όπου καθόμαστε στο σαλονάκι 100 μέτρα μακριά- να είναι από σφραγισμένο κουτίΤο τελευταίο που θέλουμε είναι υγρασίες εκεί μέσα.

# Αν ψάχνεστε με κάτι καλύτερο από τα τυπικά εργοστασιακά μερικές εξαιρετικές προτάσεις είναι οι εξής:

  • AP 600

  • ATE Super Blue Racing (τα οποία και οποθετήθηκαν σε προσωπικό αυτοκίνητο καθώς πέραν των καλών κριτικών, λόγω του μπλε χρώματος κάνουν πιο εύκολη τη διαδιασία της αλλαγής καθώς φαίνεται πότε στραγγίξατε τα παλιά) με €10 το λίτρο το οποίο συχνά φτάνει και περισσεύει 

  • Motul RBF 600

  • Castrol React SRF

Dont’s

# Δεν συμπληρώνουμε υγρά φρένων. Το κύκλωμα είναι κλειστό. Αν έχει πέσει η στάθμη μπορεί να οφείλεται σε φθαρμένα τακάκια ή σε διαρροή. Τσεκάρουμε.

# Σε περίπτωση που τα υγρά μας βράσουν λόγω σκληρής χρήσης ναι μεν θα επανέλθουν αλλά η αντοχή τους θα έχει μειωθεί. Μην αμελήσετε να τα αλλάξετε με την πρώτη ευκαιρία.

# Μετά από γρήγορη οδήγηση δεν σταματάμε. Και επίσης δεν παρκάρουμε με χειρόφρενο. Αντίθετα κρυώνουμε τα φρένα μας πηγαίνοντας ήρεμα για μερικά λεπτά και με όσο γίνεται λιγότερη χρήση τους.

# Δεν ξεχνάμε πως όσο πιο ”racing” το υγρό τόσο πιο συχνή αλλαγή χρειάζτεαι – συνήθως κάθε χρόνο.

# Δεν βάζουμε υγρά με DOT 5. Nαι μεν λόγω της σιλικονούχας σύστασης δεν μαζεύουν νερό και έχουν υψηλό σημείο βρασμού αλλά μαζί παίρνετε και μια σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ. Δεν ”λέει”…

# Προσέχουμε όταν γεμίζουμε το δοχείο να μη χυθούν υγρά έξω από αυτό. Καθώς είναι ιδιαίτερα τοξικά μπορεί να προκαλέσουν φθορά σε σωληνώσεις κλπ.

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει